• sötsthlmstjej

    Hcg blodprov! Gravid eller inte?? Hjälp!

    någon som vet hur det fungerar med HCG?

    Var på efterkontroll och gjorde blodprov för att se ev ny graviditet.

    mitt resultat är 5

    deras referensvärde är < 3

    Troligtvis ägglossing i torsdags(6dagar sedan)

    visar svagt positivt på cb early som ligger på 10 i känslighet

    kan jag vara gravid eftersom det ligger över 3?

    LÄkaren sa att om jag inte var gravid så har man inget hcg hormon i kroppen, men även andra (dock ej läkaren) säger att man måste ha 25 i hcg för att vara gravid?!?!

    hjälp!

  • Svar på tråden Hcg blodprov! Gravid eller inte?? Hjälp!
  • Anonym (.)

    Det är nog tyvärr så att det enda du kan göra är att vänta för att se hur det utvecklar sig, det är såpass minimalt med hcg att det inte säger så mycket.. kan det vara så att det finns lite hcg kvar efter förra graviditeten? Eller så är det ett befruktat ägg som preciiiis hade fäst och då lär du märka det om några dagar :)

  • sötsthlmstjej
    Anonym (.) skrev 2019-08-29 07:05:47 följande:

    Det är nog tyvärr så att det enda du kan göra är att vänta för att se hur det utvecklar sig, det är såpass minimalt med hcg att det inte säger så mycket.. kan det vara så att det finns lite hcg kvar efter förra graviditeten? Eller så är det ett befruktat ägg som preciiiis hade fäst och då lär du märka det om några dagar :)


    Jag pror ägget igentligen precis precis fäst antingen samma dag el dagen innan( hade tempdipp igår)

    Från förra graviditeten är det inte, det har varit blankt imellan :) o hormonerna från förra grav ska gå ner helt 3 veckor efter ca :)

    Igår var det över 2 månader sedan :)

    Men som du säger, bara o vänta å se om det utvecklar sig som det ska :)
  • Gullrankans

    Jag har precis tagit blodprov för Hcg och deras referensvärde var <5 för ej gravida. Hcg fördubblas efter 48 timmar. Ska du få komma tillbaka och ta ett nytt prov?

Svar på tråden Hcg blodprov! Gravid eller inte?? Hjälp!