• Anonym (TS)

    Hårda sparkar i v.40. (Aj!!).

    Imorgon har jag BF.

    Efter en relativt lugn dag igår med en bebis som verkar ?go with the flow? (han har varit mer eller mindre lugn hela graviditeten, rör sig mycket men lugnt och försiktigt, med lite undantag för större vågliknande rörelser på kvällarna i soffan).

    I alla fall. I natt vaknade jag av världens bök där inne. Hårda sparkar rakt upp i revbenen och ut åt alla möjliga håll! Det pågick en stund, men slutade när jag la mig på andra sidan. Nu för en stund sedan vaknade jag av samma sak, barnet sparkar och sparkar, och det är riktigt hårt. Efter en stund la jag mig på sidan och han slutade igen. Då gick jag upp och tog en tallrik Bran Flakes innan jag la mig igen, och nu rör han sig lugnt och försiktigt med sina små rörelser precis som vanligt. En puff här o där.

    Men vad tror ni hände i natt och nu i morse? Bör jag vara orolig för att något är fel? Av vilken anledning sparkar barnet bakut så plötsligt? Någon med liknande erfarenhet? (Pratade med min man om det, och han sa bara att ?han försöker väl göra sig redo för att sparka sig ut!? ...). Som förstagångsmamma är jag väldigt orolig av mig, som ni kanske märker.

    Finns det någon annan här som upplevt något liknande såhär kort inpå BF?

    Kram Julia

  • Svar på tråden Hårda sparkar i v.40. (Aj!!).
  • cleoeme

    Aldrig hört att det skulle vara något fel för att barnet sparkar hårt haha ;) ta det lugnt istället.

Svar på tråden Hårda sparkar i v.40. (Aj!!).