• Anonym (Mamma till M)

    Intagen knarkar, personal blundar

    Min dotter är sishemsplacerad, men har nu blivit flyttad till en öppen avdelning. Hon är jätteglad, har verkligen gått framåt på alla sätt, och varit drogfri i snart 6 månader. Men! En av de andra tjejerna som sitter där har börjat knarka igen, och håller det inte hemligt för de andra. Personalen har fått visshet om detta, men säger att de inget kan göra?! Inga pissprov, inga genomsökningar av rummen! Min dotter känner sig uppgiven, och fått panikångest igen, allt som var så bra..Vad kan hon göra? Vad kan jag göra?

  • Svar på tråden Intagen knarkar, personal blundar
  • Bibbidi
    Anonym (Mamma till M) skrev 2019-08-29 18:39:22 följande:

    Tack för tips! Ska säga åt henne att anmäla. Måste även göra nåt mer, en anmälan kan ju ta upp till 4 veckor innan de tar tag i...


    Hota med anmälan.

    Det brukar elda på folks bakar
  • Anonym (Mamma till M)
    Bibbidi skrev 2019-08-29 18:41:42 följande:

    Hota med anmälan.

    Det brukar elda på folks bakar


    Ja, jag sa att hon skulle säga att hon tänker anmäla. Men vet inte om hon orkar göra det. Hon är så uppgiven just nu. Jag sa att hon ska ringa sin soc imorgon.
  • klyban

    Såna här ställen brukar vara drogskolor, och de som ibland kommer är mer fullfjädrade missbrukare än före de kom in.


    Men att någon inte slutar med droger, när andra tycker detta, är vanligt.
    Man ska inte vara direkt förvånad över detta, inte heller återfall om det är en sådan substans.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Mamma till M)
    klyban skrev 2019-08-29 20:54:10 följande:

    Såna här ställen brukar vara drogskolor, och de som ibland kommer är mer fullfjädrade missbrukare än före de kom in.

    Men att någon inte slutar med droger, när andra tycker detta, är vanligt.

    Man ska inte vara direkt förvånad över detta, inte heller återfall om det är en sådan substans.


    Nej, jag (och självklart dottern oxå) vet att de flesta(?) sisplacerade ungdomarna inte vill sluta knarka, och dessutom fortsätter med det på hemmen. Men när personalen låter det FORTGÅ och inte gör något åt det, för de måste se det med egna ögon säger de..Dessutom är avdelningen de sitter på öppen, för att de har skött sig och vill förändra sitt liv och leverne. (Uppenbarligen inte denna tjejen då..)
  • klyban
    Anonym (Mamma till M) skrev 2019-09-01 17:05:37 följande:
    Nej, jag (och självklart dottern oxå) vet att de flesta(?) sisplacerade ungdomarna inte vill sluta knarka, och dessutom fortsätter med det på hemmen. Men när personalen låter det FORTGÅ och inte gör något åt det, för de måste se det med egna ögon säger de..Dessutom är avdelningen de sitter på öppen, för att de har skött sig och vill förändra sitt liv och leverne. (Uppenbarligen inte denna tjejen då..)

    Hur regerar du när folk gör nått som de inte får, men till nästan 100% struntar i.
    Det är deras vardag dom som arbetar där, och de har inte de maktmedel som krävs.
    Och upprepas nått ofta, så är det omöjligt och bli engagerad till slut.
    Tråkigt med rätt förståeligt skeende.


    Det är det enkla svaret.
    Innan man skickar sina barn till dessa ställen, ställ sig frågan om hur omfattande problemet är.


    Då dessa är rena drogskolor många ggr, och de utökar sitt missbruk om ett sådant fanns från början och alldeles för ofta.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Intagen knarkar, personal blundar