Inlägg från: Anonym (Claes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Claes)

Män i kvinnokläder

Anonym (Nej tack! (homo)) skrev 2021-07-09 23:47:13 följande:

För egen del så säger jag nej tack till såna "män". Jag är homo, det betyder att jag gillar män. Inte hens, inte "män" utan riktiga män. Det är en anledning till att Tom of Finland inte använder "män" eller hens utan män i sina homoerotiska avbildningar.

Jag gillar stora muskler, valkiga starka händer (Om det är valkar från skivstång eller kroppsarbete gör inte så mycket. Bara de är starka), svett och manliga män. Som beter sig precis som heterosexuella män, heterosexuella karlakarlar, fast homo.

Flanell, läder, åtsittande t-shirts, uniformer, cowboys, riddare, vikingar, samurajer, soldater, smeder, skogshuggare, poliser, karoliner, sjömän, romerska legionärer, skotska klankrigare, pirater. MÄN. Inte "män" i kvinnokläder. 

Jamen tack då vet vi - vilken tur att vi gillar olika
  • Anonym (Claes)
    Anonym (vikingafrun) skrev 2021-08-06 16:45:51 följande:

Ditt äckleri är så jäkla anmält!

??? Hur tänker du nu? Vad är ditt problem?
  • Anonym (Claes)
    Anonym (vikingafrun) skrev 2021-08-06 16:57:47 följande:

Mitt problem? Eh, att en äcklig testikel dinglar på en bild helt utan varningstext. För vem som helst, även barn, att se

Sedan är ju givetvis problemet större än då, men det lär man inte kunna anmäla på en dekadent sajt som fl.

Vad gör du ens i en tråd om män i kvinnokläder om du inte tål att se bilder på män i kvinnokläder?
  • Anonym (Claes)
    Anonym (vikingafrun) skrev 2021-08-06 17:03:40 följande:

Du avslöjade också att du inte gillar olika och att du inte vill ha en öppen debatt eller möta kritik....

Du får ju förstås uttrycka din åsikt i tråden, men jag undrar vad du har i tråden att göra om du inte tål att se bilder på män i kvinnokläder. Det kan du förvänta dig att se i denna tråden.
  • Anonym (Claes)
    Anonym (vikingafrun) skrev 2021-08-06 17:17:28 följande:

Eftersom att du inte verkar tycka att annat än medhåll får förekomma i tråden(Eftersom att du ifrågasatte att jag är här) så tycker du inte att jag får uttrycka min åsikt. Jag förväntar mig givetvis bilder på sojapojkar i kvinnokläder i den här tråden, man kan inte gömma sig för saker värda att bekämpa. Det var mer testiklar jag inte förväntade mig.....

Du får gärna svara på om det säger sig självt att det ska förekomma dinglande testiklar i en tråd om män i kvinnokläder....

(A) killar har oftast testiklar

(B) vissa underkläder sydda för kvinnor har oftast inte plats för testiklar

(C) hur många av bilderna i tråden hittills visar testiklar?

(D) är det korrekt att påstå att testikel-bilder är i majoritet i tråden så här långt?

(E) vad gnäller du för, tål du inte att se testiklar?
  • Anonym (Claes)
    Anonym (vikingafrun) skrev 2021-08-06 17:35:28 följande:

Och nej, jag vill givetvis inte se främmande människors genitalier. Det gäller de flesta människor och i de flesta sammanhang är det inte okej med blottning. I en tråd som vem som helst kan titta i är det inte okej, särskilt inte utan varning. Det finns nakentrådar här. De värnar i rubriken. Då är det enkelt att inte klicka på dem.

Skilj på frivillighet och ofrivillighet.

Om någon blottar sig på torget är ju exponeringen ofrivillig för de som utsätts.

Jag utgår ifrån att du är på FL frivilligt, att ingen tvingar dig.

Vad är det som gör testikeln på bilden 'äcklig' som du skriver?

Finns det även 'oäckliga' testiklar menar du?
  • Anonym (Claes)
    Anonym (vikingafrun) skrev 2021-08-06 18:10:51 följande:

Förtydligar vilken fråga jag söker svar på eftersom att det tydligen var så svårt....

Det är ingen självklarhet att delar av genitalier visas, men kan ju såklart förekomma, om du sätter ämnet i sitt sammanhang.

Varken du eller jag har 'rätt' eller 'fel'. Vi tycker olika.

Däremot tror jag att du bör be Sam Ståhl om ursäkt.

Ingen - inte heller du - vill bli kallad 'äcklig'.

Det kränker och sårar på ett personligt plan.

Om du inte gillar hans bild, så omformulera dig mer nyanserat på ett sätt som inte sårar och kränker, så kanske han kommer bemöta det du skriver.
  • Anonym (Claes)
    Sam Ståhl skrev 2021-08-06 23:01:48 följande:

Hej.

Tack för komplimangen.

Jag har också hört att det ska vara män på reklambilder som är avsedda att uppfattas som kvinnoben. Om det sedan verkligen stämmer eller bara är en skröna kanske det finns någon initierad som kan svara på.

Sedan seamlessalternativen på underkläder nu kommit på senare år har det väl löst mycket av att få plaggen utanpå att sitta snyggt och behoven av string har minskat. Det är väl kanske idag mest under tighta träningstights och liknande vid mycket rörelse som string används främst. Och då är nog bekvämlighetsskäl främsta anledningen. Men jag har förstått att många också inte alls trivs i string och så bra då att det finns alternativ så alla kan bli nöjda och trivs med vad man väljer. En del kan säkert uppfatta det som vulgärt också, även om det varit vanligt sen det slog igenom bland stora massan i Sverige på mitten av 1990-talet.

Jag vet inte om du tillhör den gruppen som minns 1980-talet då träningsmodet började blommade ut som mest. Precis i början av 1990-talet kom det underbara modet att bära en tight dräkt i stringmodell utanpå dåtidens tights... Blir intressant att se om det modet nånsin kommer att komma tillbaka.

/ Sam

Skön inställning till snygga outfits!
Svar på tråden Män i kvinnokläder