Jag har mest haft trevliga kollegor, men en gång var det en kvinna som var hemsk. Hon tog gärna emot hjälp från andra, men om hon ombads göra något - eller man bara ville kopiera någonting av henne så ville hon helst undvika det. Hon gjorde ett himla liv om allt, började gråta över någon liten grej och allt viktigare fick vänta för att hon krisade över att hon hade bytt team och att något gjordes annorlunda här.
Hon pratade skit om folk, även till chefen, och hon klagade JÄMT. En gång kollade jag för skojs skull om hon kan gå EN dag utan att klaga över något. Nej, det kunde hon inte. Men hon hade en svaghet... hehe... Hon hade en slags fobi, hon tyckte det var såååå äckligt om folk hostade, harklade sig, snörvlade lite - bara det var något med slem i halsen, så skulle hon nästan kräkas. Så jag doserade det väldigt försiktigt.. om hon började gnälla igen (hon satt mittemot mig) så började jag harkla mig bara lite lite grann, och om det behövdes lite till. Då slutade hon gnälla och var fixerad på det. Hehe..