• Knappast nu

Vad lägger ni i begreppet stark kvinna?

Ni som tror att män är rädda för starka kvinnor. Frågan är främst riktad till er.

• Svar på tråden Vad lägger ni i begreppet stark kvinna?
  • Lillajaglyderminegenlag

Haha, jag älskar när man påverkar någon så mycket att han måste skapa en tråd för att se hur många som står på hans sida. XD

Kom igen, var inte en sådan mes! Man up!

• Knappast nu
    Lillajaglyderminegenlag skrev 2019-09-02 18:37:48 följande:

Haha, jag älskar när man påverkar någon så mycket att han måste skapa en tråd för att se hur många som står på hans sida. XD

Kom igen, var inte en sådan mes! Man up!

Skiter fullständigt i vilka eller hur många som är på min sida. Är ditt svar från en stark kvinna? Är det en stark kvinnas svar?
  • BurningDiamond
    Knappast nu skrev 2019-09-02 18:32:48 följande:

Ni som tror att män är rädda för starka kvinnor. Frågan är främst riktad till er.

Jag kan inte svara, för jag tror inte att (riktiga) män är rädda för starka kvinnor.
  • Knappast nu
    BurningDiamond skrev 2019-09-02 19:19:02 följande:

Jag kan inte svara, för jag tror inte att (riktiga) män är rädda för starka kvinnor.

Men om du ändå skulle svara, säg några saker som gör att en kvinna anses stark i Sverige 2019. Saker som män anses bli rädda av.
  • Drottningen1970
    Knappast nu skrev 2019-09-02 19:27:40 följande:

Men om du ändå skulle svara, säg några saker som gör att en kvinna anses stark i Sverige 2019. Saker som män anses bli rädda av.

Det som skrämmer män mest är kvinnor som inte bryr sig ett smack om att deras varande inte går ut på att behaga män på olika sätt . Kvinnor som genuint skiter i om en man uppfattar dom som behagligt, attraktiva och åtråvärda. Det rubbar maktbalansen totalt och det skrämmer män.

Och mest av allt skrämmer kvinnor med vass humor män eftersom de flesta män saknar självdistans och blir bajsnödiga bara av tanken på att någon skulle komma på tanken att driva lite med deras tillkortakommanden.
  • Knappast nu
    Drottningen1970 skrev 2019-09-02 20:26:29 följande:

Det som skrämmer män mest är kvinnor som inte bryr sig ett smack om att deras varande inte går ut på att behaga män på olika sätt . Kvinnor som genuint skiter i om en man uppfattar dom som behagligt, attraktiva och åtråvärda. Det rubbar maktbalansen totalt och det skrämmer män.

Och mest av allt skrämmer kvinnor med vass humor män eftersom de flesta män saknar självdistans och blir bajsnödiga bara av tanken på att någon skulle komma på tanken att driva lite med deras tillkortakommanden.

Ditt sista stycket kanske är sant men det första tror jag inte män är rädda för utan helt enkelt inte attraheras av. Tror nog en hel del män inte skräms av den där vassa humorn du nämner heller, de kanske bara inte tycker att den är så rolig & vass.

Kan det vara så att när starka kvinnor (Vad det nu än är) betyder olika för män & kvinnor? Det kvinnor själva anses vara saker som gör de starka är inte attraktivt för män. Att det inte handlar om rädsla. Ska män tvingas att bli tillsammans med de kvinnorna som ni anser är starka trots att de inte är attraherade av den sorten?
  • Drottningen1970
    Knappast nu skrev 2019-09-02 21:19:47 följande:

Ditt sista stycket kanske är sant men det första tror jag inte män är rädda för utan helt enkelt inte attraheras av. Tror nog en hel del män inte skräms av den där vassa humorn du nämner heller, de kanske bara inte tycker att den är så rolig & vass.

Kan det vara så att när starka kvinnor (Vad det nu än är) betyder olika för män & kvinnor? Det kvinnor själva anses vara saker som gör de starka är inte attraktivt för män. Att det inte handlar om rädsla. Ska män tvingas att bli tillsammans med de kvinnorna som ni anser är starka trots att de inte är attraherade av den sorten?

Varför tror de ens att dessa kvinnor skulle vilja bli ihop med dessa skrämda män? Det är ju det som är poängen. Att dessa rädda män inte är intressanta.

Har inget att göra med att nån skulle tvingas bli ihop.

Det jag säger är ATT kvinnor som inte bryr sig om att män ska finna dem attraktiva och är väldigt självständiga och ej behöver bekräftas av en man (personlighetsmässigt och utseendemässigt) upplevs som ett hot av män och framförallt är de rädda för att hon ska inspirera andra kvinnor till att bli självtilräckliga. Därför försökertt män alltid förringa dessa kvinnor och tillskriva dem epitet som manshatare etc etc. framförallt vill inte nån att deras egna flickvänner ska umgås med sådana kvinnor.
  • Kusinen

Att det är något som avviker från normen. Jag tänker att den som använder uttrycket anser att kvinnor generellt sätt inte är starka som personer. Jag avskyr det uttrycket.

• Kusinen
    Kusinen skrev 2019-09-02 22:27:01 följande:

Att det är något som avviker från normen. Jag tänker att den som använder uttrycket anser att kvinnor generellt sätt inte är starka som personer. Jag avskyr det uttrycket.

Fast jag tror inte att män är rädda för "starka kvinnor" så jag skulke kanske inte ha svarat.
  • Limajo

Jag tänker på självständighet i första hand. Att man löser problem som uppstår på egen hand utan att be om hjälp eller råd. Att man inte bryter ihop och svalöar över känslomässigt. Det finns män som inte riktigt vet hur de ska förhålla sig till kvinnor som inte behöver dem.

Svar på tråden Vad lägger ni i begreppet stark kvinna?