Vad lägger ni i begreppet stark kvinna?
Ni som tror att män är rädda för starka kvinnor. Frågan är främst riktad till er.
Ni som tror att män är rädda för starka kvinnor. Frågan är främst riktad till er.
Haha, jag älskar när man påverkar någon så mycket att han måste skapa en tråd för att se hur många som står på hans sida. XD
Kom igen, var inte en sådan mes! Man up!
Haha, jag älskar när man påverkar någon så mycket att han måste skapa en tråd för att se hur många som står på hans sida. XD
Kom igen, var inte en sådan mes! Man up!
Jag kan inte svara, för jag tror inte att (riktiga) män är rädda för starka kvinnor.
Men om du ändå skulle svara, säg några saker som gör att en kvinna anses stark i Sverige 2019. Saker som män anses bli rädda av.
Det som skrämmer män mest är kvinnor som inte bryr sig ett smack om att deras varande inte går ut på att behaga män på olika sätt . Kvinnor som genuint skiter i om en man uppfattar dom som behagligt, attraktiva och åtråvärda. Det rubbar maktbalansen totalt och det skrämmer män.
Och mest av allt skrämmer kvinnor med vass humor män eftersom de flesta män saknar självdistans och blir bajsnödiga bara av tanken på att någon skulle komma på tanken att driva lite med deras tillkortakommanden.
Ditt sista stycket kanske är sant men det första tror jag inte män är rädda för utan helt enkelt inte attraheras av. Tror nog en hel del män inte skräms av den där vassa humorn du nämner heller, de kanske bara inte tycker att den är så rolig & vass.
Kan det vara så att när starka kvinnor (Vad det nu än är) betyder olika för män & kvinnor? Det kvinnor själva anses vara saker som gör de starka är inte attraktivt för män. Att det inte handlar om rädsla. Ska män tvingas att bli tillsammans med de kvinnorna som ni anser är starka trots att de inte är attraherade av den sorten?
Att det är något som avviker från normen. Jag tänker att den som använder uttrycket anser att kvinnor generellt sätt inte är starka som personer. Jag avskyr det uttrycket.
Att det är något som avviker från normen. Jag tänker att den som använder uttrycket anser att kvinnor generellt sätt inte är starka som personer. Jag avskyr det uttrycket.
Jag tänker på självständighet i första hand. Att man löser problem som uppstår på egen hand utan att be om hjälp eller råd. Att man inte bryter ihop och svalöar över känslomässigt. Det finns män som inte riktigt vet hur de ska förhålla sig till kvinnor som inte behöver dem.