• Knappast nu

Vad lägger ni i begreppet stark kvinna?

Ni som tror att män är rädda för starka kvinnor. Frågan är främst riktad till er.

• Svar på tråden Vad lägger ni i begreppet stark kvinna?
  • Limajo
    Limajo skrev 2019-09-02 22:29:29 följande:

Jag tänker på självständighet i första hand. Att man löser problem som uppstår på egen hand utan att be om hjälp eller råd. Att man inte bryter ihop och svalöar över känslomässigt. Det finns män som inte riktigt vet hur de ska förhålla sig till kvinnor som inte behöver dem.

svallar ska det stå :)
  • Knappast nu
    Drottningen1970 skrev 2019-09-02 22:23:22 följande:

Varför tror de ens att dessa kvinnor skulle vilja bli ihop med dessa skrämda män? Det är ju det som är poängen. Att dessa rädda män inte är intressanta.

Har inget att göra med att nån skulle tvingas bli ihop.

Det jag säger är ATT kvinnor som inte bryr sig om att män ska finna dem attraktiva och är väldigt självständiga och ej behöver bekräftas av en man (personlighetsmässigt och utseendemässigt) upplevs som ett hot av män och framförallt är de rädda för att hon ska inspirera andra kvinnor till att bli självtilräckliga. Därför försökertt män alltid förringa dessa kvinnor och tillskriva dem epitet som manshatare etc etc. framförallt vill inte nån att deras egna flickvänner ska umgås med sådana kvinnor.

Starka kvinnor kan inte acceptera att så få män är attraherade av deras sort. Lite incel-varning på dem.
  • Drottningen1970
    Knappast nu skrev 2019-09-02 22:46:21 följande:

Starka kvinnor kan inte acceptera att så få män är attraherade av deras sort. Lite incel-varning på dem.

Ditt påstående är paradoxalt.

De kvinnor jag talar om reflekterar över huvudtaget inte över ifall dessa män ?vill ha dem?

Det är exakt detta som gör männen livrädda, för tänk om fler kvinnor börjat skita i deras intresse.
  • Dr Nail

En kvinna som kan slå en riktigt riktigt hårt med stekpannan. Klart man är rädd.

• Knappast nu
    Drottningen1970 skrev 2019-09-02 22:51:29 följande:

Ditt påstående är paradoxalt.

De kvinnor jag talar om reflekterar över huvudtaget inte över ifall dessa män ?vill ha dem?

Det är exakt detta som gör männen livrädda, för tänk om fler kvinnor börjat skita i deras intresse.

ok men jag har läst 1000 trådar om att män är rädda för starka kvinnor så nog fan reflekteras det. Du reflekterar nu.
  • Knappast nu
    Limajo skrev 2019-09-02 22:29:29 följande:

Jag tänker på självständighet i första hand. Att man löser problem som uppstår på egen hand utan att be om hjälp eller råd. Att man inte bryter ihop och svalöar över känslomässigt. Det finns män som inte riktigt vet hur de ska förhålla sig till kvinnor som inte behöver dem.

Håller med. Män kan nog ha svårt för att hitta sin roll då. Men rädda? Skulle man inte mer kunna säga att de har gjort en kalkyl & kommit fram till att den sortens kvinna attraheras de inte av. Sedan ligger det undermedvetet så att när de ser tendenserna så avviker de från dessa kvinnor i tidigt skede & detta uppfattar kvinnorna som att männen är rädda.
  • Knappast nu
    Kusinen skrev 2019-09-02 22:27:01 följande:

Att det är något som avviker från normen. Jag tänker att den som använder uttrycket anser att kvinnor generellt sätt inte är starka som personer. Jag avskyr det uttrycket.

Hatar det också. Hör det bara av kvinnor så därför nyfiken vad som ligger i begreppet.
  • BurningDiamond
    Knappast nu skrev 2019-09-02 19:27:40 följande:
    Men om du ändå skulle svara, säg några saker som gör att en kvinna anses stark i Sverige 2019. Saker som män anses bli rädda av.
    Det går inte att svara eftersom din fråga ställer kravet att män måste bli rädda, vilket jag inte tror på.
  • Liberté

De som titulerar sig som starka kvinnor brukar vara rätt jobbiga rent allmänt.

Antingen socialt handikappade eller allmänt burdusa och kan ha svårt att läsa socialt samspel.

Att de sedan måste lägga till att de skulle vara en speciellt stark kvinna och med det menar att män / andra kvinnor inte skulle klara den pga detta och inte att folk bara inte orkar är en annan femma.

Troligtvis svårt att umgås med andra kvinnor och skapar sk dramatik.

• Kusinen
    Knappast nu skrev 2019-09-02 23:11:57 följande:

Hatar det också. Hör det bara av kvinnor så därför nyfiken vad som ligger i begreppet.

Jag har enbart hört det av män. Blev beskriven så vid x antal tillfällen som ung. Hör det dock aldrig numera och jag tror inte det beror på att jag blivit svagare som människa :)
Svar på tråden Vad lägger ni i begreppet stark kvinna?