• Limajo

Vad lägger ni i begreppet stark kvinna?

Jag tänker på självständighet i första hand. Att man löser problem som uppstår på egen hand utan att be om hjälp eller råd. Att man inte bryter ihop och svalöar över känslomässigt. Det finns män som inte riktigt vet hur de ska förhålla sig till kvinnor som inte behöver dem.

• Limajo
    Limajo skrev 2019-09-02 22:29:29 följande:

Jag tänker på självständighet i första hand. Att man löser problem som uppstår på egen hand utan att be om hjälp eller råd. Att man inte bryter ihop och svalöar över känslomässigt. Det finns män som inte riktigt vet hur de ska förhålla sig till kvinnor som inte behöver dem.

svallar ska det stå :)
  • Limajo
    Knappast nu skrev 2019-09-02 23:05:04 följande:

Håller med. Män kan nog ha svårt för att hitta sin roll då. Men rädda? Skulle man inte mer kunna säga att de har gjort en kalkyl & kommit fram till att den sortens kvinna attraheras de inte av. Sedan ligger det undermedvetet så att när de ser tendenserna så avviker de från dessa kvinnor i tidigt skede & detta uppfattar kvinnorna som att männen är rädda.

Jo, rädda kanske är fel ord. Osäkra kanske är en bättre beskrivning. Jag tycker inte det stämmer att de inte attraheras däremot, vissa kanske har så pass god självinsikt att de inte gör det men långt ifrån alla.
  • Limajo
    Knappast nu skrev 2019-09-03 07:41:54 följande:

Så vi har alltså ett fåtal män som är osäkra inför starka kvinnor, dessa männen skulle vilja vara säkrare för att de älskar starka kvinnor. De starka kvinnorna är inte intresserade av män överhuvudtaget så om de osäkra männen steppar upp så är de ändå chanslösa. Uppfattat det rätt? Stackars osäkra män & starka kvinnor. Hur många % utgör de egentligen av begolkningen?

Nu blandar du ihop mina svar med de som kanske är mer provocerande. Jag har inte sagt att starka kvinnor inte är intresserade av män. Jag har själv fått höra att jag uppfattas som stark och att jag inte behöver en man i mitt liv men det betyder ju inte att jag inte vill ha en.
Svar på tråden Vad lägger ni i begreppet stark kvinna?