• Tool T

Bisexuell i ett monogamt heteroförhållande

Anonym (Partnerskap) skrev 2019-09-04 12:21:44 följande:

Har man ingått ett partnerskap med någon med premisserna att relationen är monogam, så tycker jag att man är osann mot sig själv och sin partner om man samtidigt trånar efter andra. Då är man inte i relationen på samma premisser längre. Antingen får man ta ett nytt beslut, kompromiss, eller så får man vara otrogen och riskera att förlora allt..

• Tool T

Har man ingått ett partnerskap med någon med premisserna att relationen är monogam, så tycker jag att man är osann mot sig själv och sin partner om man samtidigt trånar efter andra. Då är man inte i relationen på samma premisser längre. Antingen får man ta ett nytt beslut, kompromiss, eller så får man vara otrogen och riskera att förlora allt..

Relationer utvecklas och ändras med tiden. Otrohet måste inte ta kål på en relation. Det är inget som säger att så måste ske!
  • Tool T

Relationer utvecklas och ändras med tiden. Otrohet måste inte ta kål på en relation. Det är inget som säger att så måste ske!
  • Tool T

Jag är gift med en kvinna som även tänder på kvinnor. Hon anser inte sig som bi men kan mycket väl vara intresserad av sex med en kvinna men då helst med mig också. Hon tycker det är viktigt att jag också är attraherad av henne. Har ej kommit till skott men det finns några i vårt förflutna som hade passat utmärkt enligt oss båda.

• Tool T

Det är fantastiskt hur pekpinnar viftar vilt när det gäller relationer. Varje relation är unik och utvecklas av personerna i den. Misstag, felsteg, dumheter och förlåtelse har utrymme i en meningsfull relation. Snäva relationer styrd av pekpinnar kanske passar vissa men inte mig!

Svar på tråden Bisexuell i ett monogamt heteroförhållande