• Emmasofia9

    Vad tycker ni?



    Hej är en tjej som har problem med att gilla sin kropp. Är 1.61cm och väger ungefär 55kg. Tycker ni att det är en lämplig vikt eller är jag för tjock? Jag har oftast hört att andra säger att jag är smal men jag kan inte se det och tror aldrig på vad de säger.

    Men det jag undrar är hur tycker ni min kropp ser ut? Är den smal, Normal (alltså lite mullig typ) eller tjock?
  • Svar på tråden Vad tycker ni?
  • Anonym (Emma)

    Det kommer inte spela någon roll vad vi säger om du inte kan tro på det dem i din närhet säger. Älskar du inte dig själv så kommer du inte tro på att någon annan gör det.

    Jag har själv haft problem med min kroppsbild. Så som jag ser det så får man antingen ändra på det man inte griller eller lära sig att acceptera det. Plastikkirurgi är inte ett alternativ för mig för risken att det inte blir bra är avskräckande. Jag skulle heller inte kunna försvara det om jag en dag får barn då jag vill att dem ska älska sig själv som dem är. Jag har fått höra att jag är liten vilket jag inte kan förstå då jag känner mig stor och tycker att jag ser stor ut. Men samtidigt vet jag att hur andra ser på mig och hur jag ser på mig själv är två helt olika saker. Jag ser med ett kritiskt öga och fokuserar på det jag inte gillar. Jag har länge velat gå ner i vikt och bli smal. Men när jag lyckats gå ner i vikt har jag inte kunnat hålla det utan går upp igen till ursprungsvikten. Det höll inte för dels hade jag fel tillvägagångssätt och dels för att jag hade fel motivation. Jag byggde den på hur andra skulle tycka om mig som ex när jag är smal då blir jag snygg osv.

    Nu har jag lärt mig att acceptera min kropp. Jag är inte nöjd med den men jag skäms inte. Jag tränar annorlunda nu och har ett annat synsätt. Med träningen vill jag snygga till vissa delar ex rumpan. Jag bryr mig inte om vikten då det egentligen inte säger något om hur stor man är. Om jag så går upp 2 kg i muskler så är det bara bra. Detta sätt att träna kräver även en bra kost och jag kan inte längre köra några svält dieter.

    Det är inget fel på din kropp utan du ska vara stolt över den och tacksam för att den fungerar. Att jaga bekräftelse utifrån kommer aldrig göra dig lycklig utan du kommer vara behöva mer och mer och bli beroende av vad andra tycker om dig. Lär dig älska dig själv och du kommer bli lycklig och andra kommer att dras till dig.

  • Anonym (wOw)

    Nu har jag ju bara sett dig framifrån men att dömma av det som syns har du definitivt inget att skämmas för.. riktigt het! <3

  • Anonym (guzz)
    Anonym (Smal) skrev 2019-09-04 20:58:45 följande:

    Du är ju jättesmal


    Inte alls jättesmal utan helt normalviktig snarare.
  • Anonym (H)

    Men fina du, du är normalviktig och lutar åt det smalare hållet! Jättefin kropp och du ser välmående ut! Synd att du inte ser det :/

  • Anonym (A)
    Anonym (guzz) skrev 2019-09-05 05:08:55 följande:

    Inte alls jättesmal utan helt normalviktig snarare.


    Beror på vad man tycker, alla tycker olika.

    Enligt mig är hon jättesmal eftersom jag själv är betydligt kraftigare än henne men jag är ändå inom normalvikt.
Svar på tråden Vad tycker ni?