Anonym (Jovere) skrev 2019-09-09 14:37:58 följande:
Du som är upplyst borde ju ha koll på att om det är ?påhitt? så är det i alla fall inte är mitt påhitt utan att dessa är biverkningarna som finns listade hos
FASS.se:
- Diarré
- Irritibilitet
- Magsmärtor
- Gaser
- Kräkningar
- Hudinflammation
- Nässelfeber
- Tarminvagination
- Blod i avföringen
- Andningsuppehåll
- Övre luftvägsinfektion
- Nasofaryngit, otitis media
- Anafylaktisk reaktion
- Bronkospasm
- Hematochetzi
- Utslag
- Angioödem
- Feber.
- En rapport visade också på ökad förekomst av Kawaskis sjukdom bland de som fått vaccinet gentemot de som fick placebo. En annan studie har inte visat på detta.
Som sagt, om du medvetet vill utsätta dina nyfödda barn för risken att få dessa biverkningar bara för att i framtiden KANSKE slippa söka vård för denna specifika typ av magsjuka så gör det. Det är dina barn, ditt val. Med mina barn är det dock mitt val och jag väljer helt enkelt inte samma som du. För övrigt är du uppenbarligen inte så upplyst som du tror dig vara utan snarare rabiat med narcissistiska drag.
Fast du är ju inte riktigt läskunnig:
FASS:
4. Eventuella biverkningar
Biverkningar som är ovanliga, där man inte ens har fastslagit att det har med vaccinet att göra eller som hänvisas ENDAST till barn som är förtidigt födda.
Det är inte relevant för sammanhanget. Äpplen och päron.
Barn som är födda för tidigt eller barn som föds med kejsarsnitt är vanligt att ha sömnapné, vilket i detta fall kan vara något som uppstår före likväl som efter vaccinet. Och något du då är extra uppmärksam på just de dagar vaccinet getts.
Din opartiska bedömning i detta är att jag är narcissistisk, vill du ha fler stenar att kasta omkring i glashuset. Du väljer bort ditt barns hälsa av bekvämlighetsskäl för att gå på släktträff. Med risk för att ditt barn är 1 av 100 som får lite extra gaser är det alltså bättre att det kanske blir sjukvård i framtiden.
Tur att vi har gratis vård i Sverige för dina barns skull....