• Kantarellen89

    IVF start hösten 2019

    Hej!

    Efter två års försök på egen hand, utan ett endaste litet pluss så är nu jag och min sambo i starten för vår första IVF. Beräknad sprutstart v. 39. Vi är oförklarligt barnlösa efter utredning.

    Några fler som är i liknande situation och vill följas åt under hösten?

    Kram till er alla kämpar!

  • Svar på tråden IVF start hösten 2019
  • Ma18

    Hej!

    Vi är också i startgroparna för vår första ivf, beräknad sprutstart är v38 :) har försökt i 2 år, det senaste året med hormonbehandling men har aldrig plussat.. ser fram att få köra igång med ivf nu! Har pcos så enligt läkaren har vi stor chans att lyckas nu :)

  • Pålandet

    Hej, jag väntar på remisstid på Sahlgrenska beräknas tid v.44 så håller alla tummar och tår. Vi har gjort utredning innan men de hittar inget anledning.

    Fick ni börja på en gång efter besök på det sjukhuset ni fick tid på?

  • Doftljuset
    Pålandet skrev 2019-09-22 11:09:12 följande:

    Hej, jag väntar på remisstid på Sahlgrenska beräknas tid v.44 så håller alla tummar och tår. Vi har gjort utredning innan men de hittar inget anledning.

    Fick ni börja på en gång efter besök på det sjukhuset ni fick tid på?


    Hej,

    vi gjorde vår utredning i våras,fick remiss i maj,välja sjukhus och sen hamnade vi mitt i sommar uppehåll plus att dom ville jag skulle vaccinera mig innan. Så nu är vi i gång-jag trodde bara vi skulle ha ett första möte.Dom hade fixat i ordning allt med schema,sprutor med mer så vi fick sätta i gång direkt.Så himla tacksamt! Hur länge har ni försökt?Tror man ibland kanske bara behöver hjälpa kroppen,kicka i gång den,precis som den gör med en själv ibland.Så man samarbetar.
  • Pålandet
    Doftljuset skrev 2019-09-22 21:43:02 följande:

    Hej,

    vi gjorde vår utredning i våras,fick remiss i maj,välja sjukhus och sen hamnade vi mitt i sommar uppehåll plus att dom ville jag skulle vaccinera mig innan. Så nu är vi i gång-jag trodde bara vi skulle ha ett första möte.Dom hade fixat i ordning allt med schema,sprutor med mer så vi fick sätta i gång direkt.Så himla tacksamt! Hur länge har ni försökt?Tror man ibland kanske bara behöver hjälpa kroppen,kicka i gång den,precis som den gör med en själv ibland.Så man samarbetar.


    vi gjorde utredningen klar mellan Jan-mars sista mars skicka de remissen till Sahlgrenska men har ännu inte fått tid. Men de trodde runt v.44 så håller tummarna för det.

    Vi har försökt i 1,6år och provat de mesta. låter positivt att man inte behöver vänta när msn väl kommer in hopps på att få brev snart, för de ska väl komma 4 veckor innan.

    När börjar ni? Spännande! kör ni korta eller långa protokollet? Vilket sjukhus?
  • Doftljuset

    [quote=79918502][quote-nick]Pålandet skrev 2019-09-22 21:56:16 följande:[/quote-nick]

    vi gjorde utredningen klar mellan Jan-mars sista mars skicka de remissen till Sahlgrenska men har ännu inte fått tid. Men de trodde runt v.44 så håller tummarna för det.

    Vi har försökt i 1,6år och provat de mesta. låter positivt att man inte behöver vänta när msn väl kommer in hopps på att få brev snart, för de ska väl komma 4 veckor innan.

    När börjar ni? Spännande! kör ni korta eller långa protokollet? Vilket sjukhus

    När vår utredning var klar tog det ca 1 månad innan remissen kom hem- och vi kunde välja vilken ivf mottagning vi ville göra behandlingen hos. Läste på lite innan vi bestämde oss för Ivf Sophia hemmet. Ikväll tar jag min 4 gonal F spruta och ska dessutom lägga på en till spruta- imorgon är första ultraljudet. Känner i magen som mensvärk så tror nåt sker i alla fall.Vi kör korta protokollet.Vi hade tur som ändå fick köra i gång på en gång , samtidigt som vi väntat sedan maj sedan remissen kom o vi boka en tid på Sophia hemmet,hamnade mitt i sommaruppehållet. ni är i Göteborg va?

  • Pålandet
    Doftljuset skrev 2019-09-23 12:13:35 följande:

    [quote=79918502][quote-nick]Pålandet skrev 2019-09-22 21:56:16 följande:[/quote-nick]

    vi gjorde utredningen klar mellan Jan-mars sista mars skicka de remissen till Sahlgrenska men har ännu inte fått tid. Men de trodde runt v.44 så håller tummarna för det.

    Vi har försökt i 1,6år och provat de mesta. låter positivt att man inte behöver vänta när msn väl kommer in hopps på att få brev snart, för de ska väl komma 4 veckor innan.

    När börjar ni? Spännande! kör ni korta eller långa protokollet? Vilket sjukhus

    När vår utredning var klar tog det ca 1 månad innan remissen kom hem- och vi kunde välja vilken ivf mottagning vi ville göra behandlingen hos. Läste på lite innan vi bestämde oss för Ivf Sophia hemmet. Ikväll tar jag min 4 gonal F spruta och ska dessutom lägga på en till spruta- imorgon är första ultraljudet. Känner i magen som mensvärk så tror nåt sker i alla fall.Vi kör korta protokollet.Vi hade tur som ändå fick köra i gång på en gång , samtidigt som vi väntat sedan maj sedan remissen kom o vi boka en tid på Sophia hemmet,hamnade mitt i sommaruppehållet. ni är i Göteborg va?


    Vi gjorde utredning i Skövde och valde Sahlgrenska för ingen höll ändå vårdgarantin så nu när vi är i samma landsting så är tanken att man inte måste åka dit för de lättare sakerna.

    Men alla UL görs där så ingen större skillnad kanske.

    Hur långt är de korta protokollet? bara lite nyfiken för skulle tro att vi bara hinner med en behandling innan julstängning. För korta protokollet påbörjas dag 2 eller 3 efter M och håller på ungefär hur länge ? 2 veckor ?

    Försöker räkna lite för tror vi ska få komma in v44-45 och min man ska iväg på övning så tror han måste ställa in den...
  • Rosen1978

    Spännande!


    Jag har ätit Letrozol och tagit Ovitrelle sedan i januari när det uppdagades att jag efter viktnedgång fått ägglossning.


    Men då inget har hänt så ska vi på måndag träffa vår gyn för att påbörja vår IVF-resa. Har valt Livio i Malmö då de inte har någon kö och vår privata gyn samarbetar med dem och Göteborg. Men Gbg hade 2 månaders väntetid.


    Så på måndag blir det provtagning och remiss till Kemlabb för att mannen ska få lämna sitt spermaprov. Tyvärr verkade det på gyn att det är väntetid för att få lämna spermaprov så det är nog det som kommer göra att det drar ut på tiden.


    Men jag hoppas o håller tummarna för att det ska komma igång i november.


    Det pirrar i hela mig när jag tänker på vad vi ska gå igenom, så himla spännande o se om vi lyckas.


     


    Håller tummarna för er!!


    Kramiz

  • Camilla Josefsson

    Hej jag och min man har fått tid den 10 oktober att få komma in till ivf behandling så jag hoppas vi kan få starta så fort som möjligt efter läkar besöket ?. Vi har försökt i 2.5 år men inget plus har det blivit så det ska bli så skönt att äntligen få komma igång med det och vi ser fram emot det så mycket men är samtidigt nervösa ????

  • Doftljuset

    [quote=79919285][quote-nick]Pålandet skrev 2019-09-23 12:53:58 följande:[/quote-nick]

    Vi gjorde utredning i Skövde och valde Sahlgrenska för ingen höll ändå vårdgarantin så nu när vi är i samma landsting så är tanken att man inte måste åka dit för de lättare sakerna.

    Men alla UL görs där så ingen större skillnad kanske.

    Hur långt är de korta protokollet? bara lite nyfiken för skulle tro att vi bara hinner med en behandling innan julstängning. För korta protokollet påbörjas dag 2 eller 3 efter M och håller på ungefär hur länge ? 2 veckor ?

    Försöker räkna lite för tror vi ska få komma in v44-45 och min man ska iväg på övning så tror han måste ställa in den...

    [/

    Jag vet faktiskt inte. Fått ett schema för 7 dagar nu, enda jag vet. Ska in på UL imorgon, så antar att dom ska se att det kanske bildas äggblåsor och man svarar på behandlingen. Sen antar hag att man ska fortsätta par dagar för sedan äggplock. Så runt 2 veckor ( vill säga att allt med behandlingen går som räknat). Min läkare sa att frn man börjar till man kan ta gravtest är det ungefär en månad... Är det korta som verkar gälla för er? Huva så orolig för nya sprutan idag.

Svar på tråden IVF start hösten 2019