IVF start hösten 2019
[quote=79920530][quote-nick]Pålandet skrev 2019-09-23 22:55:46 följande:[/quote-nick]
Tack för detaljerad info, jag mår bättre desto mer jag läser på.
Låter lite jobbigt med sprutorna samtidigt som jag antar att man får intala sig själv att det är för en bra sak.
Vi är där för att vi har försökt i över 1,5år och på utredningen så hittade de inget fel. Tycker många att man ska vara glad över samtidigt som jag känner mig lite orolig över att det inte finns något uppenbart att fixa och det då känns mer hopplöst trots hjälp. Sen vet jag att det är lite bättre förutsättningar då de kan se att det blir befruktat mm.
Du har helt rätt i att jag borde släppa på stressen om när/hur behandlingen blir. Jag är väl mest orolig över att man väntat över ett halvår på att få komma in så vill jag inte missa min novembercykel för då gissar jag på att man inte får börja förrän i januari pga julledigheten och att vänta 4månader till känns som en evighet i sammanhanget. Jag har tyvärr redan dragit på mig magkatarr och har svårt att tänka på något annat.
Samtidigt så har jag en bakgrund som gör att jag känner mig extremt utelämnad vid saker som vaginala UL mm så ser fram emot behandlingen men är orolig över hur jag ska hantera olika situationer, men vet att det ?måste? göras för att uppnå det vi vill.
Önska mer än allt att jag kan släppa lite på stressen över hur allt ska bli. Skönt i alla fall att få prata med någon som går igenom samma. Tycker det känns lite ensamt ibland. *
Håller tummarna för att er stimulering går fint
Dumt av mig samtidigt-vet hur svårt det är att inte stressa och hur hela ens själ längtar.
Man vill bara börj,helst igår!Särskilt då man vet att detta kanske är bara första gången av en rad behandlingar-man vill bara på tåget.
Du kommer få fylla i en hälsoblankett-där kan du skriva i allt som oroar dig eller du vill att dom ska veta om. Fråga och berätta att du upplever en oro pga tidigare upplevelser.
Skriv här. Man får peppa varandra<3
UL såg bra ut-gick snabbt men hon sa att det såg bra ut.
Vi fortsätter med samma dos,nytt UL på fredag och hon gissade på äggplock på tis-måndag nästa vecka. Tänkte lite på det med sprutorna- psykiskt och fysiskt hinner man inte med-min kropp styrs av medicin nu, sprutorna gör ont men man bara gör det. Jag sitter inte och tänker barn barn utan mer att jag ska jobba med kroppen, därför jag vill ta dom själv. Vill känna vad som sker med min kropp. Svårt förklara!
Fredag och äggplock lär bli mån eller tis precis som för dig haha! Vi är oxå oförklarligt barnlösa. Var lite roligt att vi ligger exakt lika och går på samma ställe! Kram :)