IVF start hösten 2019
Hej!
Tänkte att jag hakar på i denna tråd! Vi har försökt i två år nu att tillverka en mini men inget hänt. Sökte för barnlöshet i våras och genomförde alla kontroller utan att de kunde hitta någon anledning till att vi inte blev gravida. Sen kommer sommaruppehåll och i torsdags var vi för information om hur allt går till med sprutor osv. Som tur var så var jag inne på andra dagen av mensen i torsdags så läkaren tyckte att vi kör igång på en gång. Hade en cycta debara ville undersöka så den inte var östradiolberoende men fick grönt ljus på fredagen (dag 3 mens, fast den var slut på torsdagen..) och påbörjade då Bemfola-injektioner. Trodde faktiskt det skulle göra betydligt ondare med sprutorna men de känns ju knappt :D På onsdag blir det ultraljud för att se hur det går med äggtillverkningen och sen tillägg av ytterligare en spruta och förhoppningsvis så blir det äggplockning 15-16/10. Har börjat känna mig lite uppblåst och en lättare mensvärk över äggstockarna men antar att det är helt normalt när man påbörjat behandlingen?
Hoppas det går vägen för alla :D