• Mema9

IVF start hösten 2019

Ma18 skrev 2019-10-21 10:49:43 följande:

Hej allihopa!

Jag håller på med min första ivf, har sprutat i 7 dagar och var på första ul idag. 40 äggblåsor! Blev förvarnad om att det troligen blir totalfrys pga risken för överstimulering. Är det någon annan här som också haft många äggblåsor och kan dela med sig av hur det gått?

Hej! Mitt sista vul inför ivf visade också runt 40 st men väldigt många små (under 15mm)! Fick till mig av min gynläkare att det skulle bli totalfrys men när jag sen pratade med RMC ville de ge min kropp en chans att eventuellt ta emot ett embryo för alla reagerar så olika! Fick ta ovitrelle i lördags och äggplock i måndags. De tömde de största blåsorna vilket blev 19 stycken och det resulterade i 13 ägg. Nu är planen att få ett embryo tillbaka på lördag så länge jag mår bra och om de inte väl på plats med vul ser att äggstockarna samlat på sig vätska! Då får vi tyvärr åka hem igen och alla embryon går till frysen. Än så länge mår jag bra, äggstockarna ömmar när jag rör mig och känns liksom lite tunga. Men annars inga symptom på nån överstimulering.
  • Mema9
    Ma18 skrev 2019-10-24 12:39:28 följande:

Aha, vad spännande! Är det RMC i Uppsala du går på då? Jag fick inte ta ovitrelle, tog gonapeptyl igår och imorgon är det äggplock. Såg dom nån vätska i buken på dig? Det har jag, tänker att det kanske påverkar att jag inte får tillbaka nåt nu..

Lycka till på lördag! :D

RMC Linköping går vi på :) Aha aldrig hört om gonapeptyl , men vad roligt redan imorgon! hoppas ni får ut en drös med ägg!! Nää precis innan äggplock såg hon lite vätska i höger äggstock men det var så lite sa hon. Ja säkert påverkar det att du inte får tillbaka då en graviditet kan trigga en överstimulering tyvärr.
  • Mema9
    Ma18 skrev 2019-10-24 13:53:17 följande:

Gonapeptyl är istället för ovitrelle, ska motverka ägglossning om jag fattat det rätt. Får den just för att det blir totalfrys..

Hur tyckte du att äggplocket var? Har hört så olika, försöker ställa in mig på att det kommer gå bra..

Hur har det gått idag? :)

För mig gjorde det extremt ont, höger äggstock var dock mycket värre än vänstra! Som du säger det är så individuellt.. Konstigt nog såhär 4 dagar efter äggplock har jag nästan glömt smärtan som var just under plocket. Tack och lov haha!
  • Mema9
    Ma18 skrev 2019-10-25 18:27:46 följande:

Själva plocket gick jättebra, fick ut 26 ägg och det gjorde inte särskilt ont. Före och efter plocket hade jag däremot fruktansvärt ont! Känns bra nu när jag ligger stilla men fixar inte att röra mig.. Hur länge hade du ont efteråt?

Vad skönt det gick bra! Och 26 ägg är ju jättebra! Har ni fått veta nu hur många som blev befruktade? Jag hade väldigt ont två dagar efter sen blev det bättre, men ömmade när jag varit i rörelse ett tag så då fick jag vila.. känner fortfarande av dem men det är bättre!!

Jag var i riskzon för överstimulering då de såg lite vätska innan äggplock, var tillbaka igår för en eventuell återföring. Hon kollade med vul innan och såg lite vätska i vardera äggstock samt lite i bukhålan men inte tillräckligt för att bli nekade återföring så igår fick vi tillbaka en perfekt blastocyst! Känns underbart!
  • Mema9
    Ma18 skrev 2019-10-27 14:50:57 följande:

Vet inte än hur många som blev befruktade, får veta det imorgon!

Åh vad spännande med återföring, grattis till det! Nervös väntan fram till testdag nu då? Vi får vänta några månader på återföring, tidigast i januari skulle det bli aktuellt - min kropp behöver tydligen återhämta sig ett tag..

Hej! Hur har det gått med befruktningen? :) Hoppas tiden går så fort den kan för er och att det snart är januari! Hur känns det att få vänta?

Haha ja fast ruvardagarna går rätt fort ändå tack och lov! Men längtar tills jag kan ta ett test<3
Svar på tråden IVF start hösten 2019