Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Hur ska jag hantera min svärmor??

jrockyracoon skrev 2019-09-14 08:36:47 följande:
    Ja, det är svårt att hantera när någon ifrågasätter andras åsikter. Särskilt om de gör detta med argument som de inte klarar av att bemöta. Kan säkert ha med intellektuell kapacitet och göra.

Det är säkert mycket lättare att gå till personangrepp istället för att inse ens egna begränsningar.

Jag kan nog säga att jag irriterar mig på din inlägg också, så där är vi överens. Men jag finner ingen anledning att gå till angrepp för det, eftersom jag inser att det är dina argument jag ska angripa och inte dig själv.
    Du skriver att du inte går till angrepp. Vad kallar du då det understrukna?
  • molly50
    Äpplet1 skrev 2019-09-13 23:29:46 följande:

Jag kan inte annat än tycka det är gränslöst att hon tjatar om att sonen ska vara hos henne istället för på dagis där han trivs. Det är ett litet dagis och han är endast där mellan 09-14.

Det stora problemet är just för att så som hon ständigt utmanar våra gränser, och på ett så tydligt aggressivt sätt underminerar mig framför min son gör att jag inte kan lita på henne överhuvudtaget. Som tidigare nämnts så har jag haft stort överseende men det blir bara mer tydligt att det hon gör är av illvilja.

Ett annat exempel var när släkten hade samlats för att fira någons födelsedag, sonen kan bli orolig när det är lite stimmigt och han tycker inte om när andra rusar fram och ska gulla med honom. Vid ett tillfälle började han gråta, då gick jag för att ta upp honom men svärmor ställde sig i vägen för mig och sa ?låt honom vara han måste lära sig?, den gången bad jag henne flytta på sig och att jag tröstar min son när han gråter.

Även där reagerade min mans bror och markerade gentemot sin mamma. Min man såg inte när det hände.

Jag skulle kunna ta upp tusen liknande exempel. Jag förstår inte varför en utomstående, såsom farmor anser sig ha bestämmande rätt över någon annans barn??

Din svärmor verkar gränslös. Det håller jag med dig om.
    Kanske skulle ni prova med att ta en paus från henne ett tag om hon inte förstår när ni säger ifrån till henne?
Svar på tråden Hur ska jag hantera min svärmor??