Anonym (Eva) skrev 2019-09-13 10:10:10 följande:
Efter att ha läst kommentarerna så verkar det som att han behöver någon för att ventilera sig. Ni får helt enkelt sätta upp regler där du kan säga att nej jag orkar inte lyssna nu och han kan säga att detta är viktigt och jag vill att du lyssnar. Förklara även hur du känner dig och hur hans beteende får dig att känna. Som att han direkt börjar prata om sitt jobb utan att fråga om din dag eller så fort du har pratat om din dag så börjar han om sin. Sånt beteende får en att känna sig rätt oviktig.
Är det mycket klagande över sitt jobb hade jag ställt krav på att han söker nytt om situationen inte går att lösa på jobbet. Jag klarar inte av människor som klagar men gör inget åt situationen.
Sambon har bytt jobb ett par ggr men det är alltid samma efter ett tag. Jobbar i en jobbig bransch tyvärr. Även om det varit en jättebra dag på jobbet finns behovet av att berätta precis allt.
Tror egentligen inte att det är jobbet som spökar enbart, utan upplever mycket att det är sambons personlighet. Lite självupptagen uppenbarligen. Pratar mycket om sig själv.. Blev uppenbarligen rätt curlad av sina föräldrar men det förklarar kanske inte allt?