• Anonym (LJ)

    Dejta på distans ångest

    Hej! Träffade en tjej i sommras under semestern på en dejtingapp och vi bestämde träff i en främmande stad för oss båda. Tycker vi klickade rätt bra på första dejten så jag bjöd henne att komma hem till mig när det passar. Hon var med på det och ville gärna träffa mig igen men det visade sig att vi bor i olika städer långt ifrån varandra ( ca 45 mil ) så vi höll kontakten på telefon och facetimeade flera tillfällen tills hon äntligen kom hem till mig vilket dröjde ungefär 6 veckor efter första dejten. Hon stannade hos mig 4 dagar och det var nog bland de roligaste dagarna i mitt liv och vi klickade återigen väldigt bra! När hon skulle åka hem så pratade vi lite hur vi skulle göra och båda sa att det kändes bra mellan oss så vi skulle prova hur det går med att träffas på distans. Hon sa att hon redan längtar till nästa gång vi ses och att vi får styra ihop nästa träff omgående. Nu har det gått flera dagar sen vi träffades och varje gång jag skriver så verkar hon knappt vilja skriva och svarar bara med korta ord och inga motfrågor. Och när jag då tar upp ämnet om att ses igen så säger hon bara att hon inte vet hur det ser ut under dessa veckor som jag föreslagit. Och jag känner att om man precis träffat en ny person som man tycker om så gör man väl allt för att träffa den igen eller? Hon har haft mycket att göra i livet med studier och sånt under dessa dagar som hon varit lite frånvarande så har kanske något med det att göra att hon inte skriver som hon brukar göra? Hon har liksom nästan alltid skrivit och frågat hur jag mår och sånt varje dag men ingenting sånt har jag fått nu under dessa dagar vi varit isär.

    Vad tror ni här? Är det jag som nojjar eller kan det vara så att hon redan tappat intresse för mig även om hon sa att hon tyckte om mig jättemycket för bara några dagar sedan? Ska jag avvakta med att skriva först till henne kanske?

  • Svar på tråden Dejta på distans ångest
  • LoveRain

    Hon gillade nog dig också men insåg att det inte kommer funka att dejta dig när du är 45 mil bort och hon har mycket för sig med studier och så. Ni känner inte varandra så väl och det är en stor uppoffring att pendla så långt på helgerna.

    Visst, finns en möjlighet att hon bara är upptagen just nu och inte är typen som gillar att smsa. Sluta skriv till henne, ge henne lite space. Om du är för på nu så kommer du definitivt sumpa den lilla chans som finns att det blir ni på riktigt.

  • Anonym (Mia)

    Håller med ovan. Visst kan man sätta av tid för någon man gillar och jag tycker inte att studier är en ursäkt för att man blivit dryg i skrivandet. Har man mycket med plugget men tycker om en person så hade jag talat om att just nu har jag mycket att göra och kanske kommer vara lite frånvarande speciellt dagtid.

    Lite kan jag förstå henne att det är lite svårt att planera när man pluggar. Man vet inte hur man ligger till i plugget om några veckor. Men samtidigt tyckte jag att det kunde motivera en till att få saker gjorda för att man hade något planerat.

    Jag tror nog att hon blivit tveksam över er pga av avståndet. Det bästa är att fråga henne var hon står. Vill hon träffas igen och vill hon ha fortsatt kontakt? Lägg över bollen på henne att hon får komma med datum och att höra av sig.

  • Anonym (LJ)
    LoveRain skrev 2019-09-13 12:58:54 följande:

    Hon gillade nog dig också men insåg att det inte kommer funka att dejta dig när du är 45 mil bort och hon har mycket för sig med studier och så. Ni känner inte varandra så väl och det är en stor uppoffring att pendla så långt på helgerna.

    Visst, finns en möjlighet att hon bara är upptagen just nu och inte är typen som gillar att smsa. Sluta skriv till henne, ge henne lite space. Om du är för på nu så kommer du definitivt sumpa den lilla chans som finns att det blir ni på riktigt.


    Håller med i det du skriver. Dock så har hon ju varit medveten om distansen mellan oss i flera månader och har även sagt att distans kommer funka för henne, jag har också sagt att jag inte ser distansen som ett problem. Hon kan lika gärna åka 40 mil som 10 mil har hon även sagt så distansen är sak samma, hon har haft distans tidigare är värt att tillägga. Jag ska ge henne lite space och sedan höra av mig för jag måste få klartecken på vart hon står och sånt så jag slipper gå runt och ha ångest
  • Anonym (LJ)
    Anonym (Mia) skrev 2019-09-13 15:03:31 följande:

    Håller med ovan. Visst kan man sätta av tid för någon man gillar och jag tycker inte att studier är en ursäkt för att man blivit dryg i skrivandet. Har man mycket med plugget men tycker om en person så hade jag talat om att just nu har jag mycket att göra och kanske kommer vara lite frånvarande speciellt dagtid.

    Lite kan jag förstå henne att det är lite svårt att planera när man pluggar. Man vet inte hur man ligger till i plugget om några veckor. Men samtidigt tyckte jag att det kunde motivera en till att få saker gjorda för att man hade något planerat.

    Jag tror nog att hon blivit tveksam över er pga av avståndet. Det bästa är att fråga henne var hon står. Vill hon träffas igen och vill hon ha fortsatt kontakt? Lägg över bollen på henne att hon får komma med datum och att höra av sig.


    Ska ge henne lite space några dagar och sedan fråga vart hon står i det hela när hon tidigare sagt att distansen inte ses som ett problem just nu. Känner att om man träffat en ny person man tycker om så lär man ju visa intresse istället för att bara svara kort och vara allmänt ointresserad i text. Direkt när hon lämnade mig så skrev hon att det var jättekul att ses igen och att hon redan längtar till nästa träff. Om det nu är avståndet som ställer till det även efter allt hon sagt så lär hon ju säga det till mig när vi lovat varandra att vara ärliga hela tiden. Lättaste kanske är att ställa frågan rakt ut till henne bara
  • Anonym (Mia)
    Anonym (LJ) skrev 2019-09-13 16:39:05 följande:

    Ska ge henne lite space några dagar och sedan fråga vart hon står i det hela när hon tidigare sagt att distansen inte ses som ett problem just nu. Känner att om man träffat en ny person man tycker om så lär man ju visa intresse istället för att bara svara kort och vara allmänt ointresserad i text. Direkt när hon lämnade mig så skrev hon att det var jättekul att ses igen och att hon redan längtar till nästa träff. Om det nu är avståndet som ställer till det även efter allt hon sagt så lär hon ju säga det till mig när vi lovat varandra att vara ärliga hela tiden. Lättaste kanske är att ställa frågan rakt ut till henne bara


    När någon lovar eller säger för mycket för tidigt så är det bäst att ta det med en nypa salt. Ni känner inte varandra utan är fortfarande i lära känna stadiet. Det är lätt att säga för mycket och inte se problemen när allt är bra som efter er senaste träff. Men sen checkar verkligheten in och det som kändes så bra ersätts med de hinder man har. Att lova ärlighet är lättare sagt än gjort. Många uppskattar och vill att den andra ska vara ärlig men när det kommer till då man själv måste vara det så är det inte lika "roligt". Helst vill man ta den enkla utvägen och låta det rinna ut i sanden.

    Det kan vara en bra idé att ge lite space och se hur det utvecklar sig. Men bara för att hon hör av sig och allt känns bättre så är det bra att ta upp frågan ändå. Va inte blind och fokusera på allt som är bra för det dåliga kommer att komma fram.
  • Anonym (LJ)
    Anonym (Mia) skrev 2019-09-13 17:37:50 följande:
    När någon lovar eller säger för mycket för tidigt så är det bäst att ta det med en nypa salt. Ni känner inte varandra utan är fortfarande i lära känna stadiet. Det är lätt att säga för mycket och inte se problemen när allt är bra som efter er senaste träff. Men sen checkar verkligheten in och det som kändes så bra ersätts med de hinder man har. Att lova ärlighet är lättare sagt än gjort. Många uppskattar och vill att den andra ska vara ärlig men när det kommer till då man själv måste vara det så är det inte lika "roligt". Helst vill man ta den enkla utvägen och låta det rinna ut i sanden.

    Det kan vara en bra idé att ge lite space och se hur det utvecklar sig. Men bara för att hon hör av sig och allt känns bättre så är det bra att ta upp frågan ändå. Va inte blind och fokusera på allt som är bra för det dåliga kommer att komma fram.
    Ja frågan måste ju komma upp ändå. Kan inte gå runt och hoppas på att det kanske känns rätt utan att veta någonting. Måste veta vart hon står så jag kan gå vidare isåfall. Kan bara inte förstå hur man kan säga vissa saker sen bevisa motsatsen några dagar senare. 
Svar på tråden Dejta på distans ångest