Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Dejta på distans ångest

Håller med ovan. Visst kan man sätta av tid för någon man gillar och jag tycker inte att studier är en ursäkt för att man blivit dryg i skrivandet. Har man mycket med plugget men tycker om en person så hade jag talat om att just nu har jag mycket att göra och kanske kommer vara lite frånvarande speciellt dagtid.

Lite kan jag förstå henne att det är lite svårt att planera när man pluggar. Man vet inte hur man ligger till i plugget om några veckor. Men samtidigt tyckte jag att det kunde motivera en till att få saker gjorda för att man hade något planerat.

Jag tror nog att hon blivit tveksam över er pga av avståndet. Det bästa är att fråga henne var hon står. Vill hon träffas igen och vill hon ha fortsatt kontakt? Lägg över bollen på henne att hon får komma med datum och att höra av sig.

• Anonym (Mia)
    Anonym (LJ) skrev 2019-09-13 16:39:05 följande:

Ska ge henne lite space några dagar och sedan fråga vart hon står i det hela när hon tidigare sagt att distansen inte ses som ett problem just nu. Känner att om man träffat en ny person man tycker om så lär man ju visa intresse istället för att bara svara kort och vara allmänt ointresserad i text. Direkt när hon lämnade mig så skrev hon att det var jättekul att ses igen och att hon redan längtar till nästa träff. Om det nu är avståndet som ställer till det även efter allt hon sagt så lär hon ju säga det till mig när vi lovat varandra att vara ärliga hela tiden. Lättaste kanske är att ställa frågan rakt ut till henne bara

När någon lovar eller säger för mycket för tidigt så är det bäst att ta det med en nypa salt. Ni känner inte varandra utan är fortfarande i lära känna stadiet. Det är lätt att säga för mycket och inte se problemen när allt är bra som efter er senaste träff. Men sen checkar verkligheten in och det som kändes så bra ersätts med de hinder man har. Att lova ärlighet är lättare sagt än gjort. Många uppskattar och vill att den andra ska vara ärlig men när det kommer till då man själv måste vara det så är det inte lika "roligt". Helst vill man ta den enkla utvägen och låta det rinna ut i sanden.

Det kan vara en bra idé att ge lite space och se hur det utvecklar sig. Men bara för att hon hör av sig och allt känns bättre så är det bra att ta upp frågan ändå. Va inte blind och fokusera på allt som är bra för det dåliga kommer att komma fram.
Svar på tråden Dejta på distans ångest