• Anonym (Varför)

    Några frågor till män som våldtagit

    OBS! Jag vill starta tråden med att be alla låta bli personliga påhopp och dylikt, har ni själva blivit utsatt så snälla tygla era känslor!

    Varför våldtog du?
    Hur tänkte du innan?
    Kunde du helt bortse från offrets känslor?
    Finns det något i din uppväxt som kan förklara ditt agerande?
    Hade du dåligt samvete efteråt?
    Var det överfall eller någon du kände?
    Fest eller annat?
    Ja, kort och gott förklara...

  • Svar på tråden Några frågor till män som våldtagit
  • Anonym (öh...)

    Men....jag tror inte nån kille kommer svara ??

  • Anonym (ER)
    Anonym (öh...) skrev 2019-09-15 14:10:50 följande:

    Men....jag tror inte nån kille kommer svara ??


    Och inget offer skulle tygla sin känslor bara för att TS säger det om någon svarade (antagligen någon som trollar då iförsej)
  • Knappast nu

    Om inte killar tillåts tycka till om vanliga relationsproblem utan att bli påhoppade & avstängda så är nog ingen kille sugen på att berätta något för dig när det gäller våldtäkt.

  • Anonym (Varför)
    Knappast nu skrev 2019-09-15 14:13:55 följande:

    Om inte killar tillåts tycka till om vanliga relationsproblem utan att bli påhoppade & avstängda så är nog ingen kille sugen på att berätta något för dig när det gäller våldtäkt.


    Varför skulle de bli avstängda av att svara på ts? Jag kommer anmäla påhopp tänkte jag då jag uttryckligen efterfrågade det i TS.

    Du kanske har rätt. Vi får se.
  • Anonym (q)

    Det finns ett väldigt insiktsfullt ted-talk om våldtäkt och försoning 

  • Solarn

    Helt otroligt är det väl inte att någon skulle svara, jag har sett män erkänna i flera trådar att de väldtagit sin partner.

  • Kermit1561
    Drottningen1970 skrev 2019-09-15 14:44:17 följande:

    Män som våldtagit förstår påfallande sällan att de har våldtagit. Nån skyddsmekanism antagligen.


    Eller en följd av könsroller som säger att mannen skall vara självsäker, dominant och ta för sig.
  • Anonym (ER)
    Solarn skrev 2019-09-15 14:55:05 följande:

    Helt otroligt är det väl inte att någon skulle svara, jag har sett män erkänna i flera trådar att de väldtagit sin partner.


    Det har jag också men då har det inte varit någon som helst insikt och oftast uppenbara troll. "Att de råkat glida in i sin partner och att denne var kladdig så därför gillade hon det" läste jag igår.
  • Anonym (A)

    Tror inte att någon våldtäktsman vill erkänna här.

Svar på tråden Några frågor till män som våldtagit