• Anonym (Ledsen)

    Gravid men vet inte hur jag vill göra, vad är rätt? :(

    Hej jag behöver verkligen skriva av mig för vet inte vart jag ska ta vägen snart.

    Så jag har nyss fått reda på att jag är gravid, jag har ingen aning om hur långt gången jag är då jag ätit p-piller. Jag har inte ett enda symptom förutom att jag måste kissa på natten därav anledningen att jag tog ett gravtest och jag fick 3+på det. Nu till saken jag har inte berättat för någon inte ens min sambo. Vi har 2 barn tillsammans redan båda barnen har varit planerade men detta kom som en hel chock.

    Jag vet inte hur jag ska göra, självklart ska jag berätta för sambon men jag kände att jag behövde bolla med mig själv några dagar först.

    Jag har försökt lägga upp fördelar och nackdelar men jag kommer ingenstans. Ena delen av mig kan absolut tänka sig ett barn till samtidigt som nästa del av mig är förbannad för att jag inte får igen byxorna som jag kämpat med att få på mig (gick upp 41kilo förra grav vilket jag äntligen gått ner) självklart en skit sak egentligen men ja hoppas att ni förstår att de snurrar rätt bra i tankarna. Jag vet inte ens om jag klarar av att göra en abort eller om jag klarar av ett barn till. Det står verkligen still och jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Någon som känt samma?

  • Svar på tråden Gravid men vet inte hur jag vill göra, vad är rätt? :(
  • Anonym (tina)

    Hej,

    det är inte lätt men jag hade sett det svart på vitt, besvara dessa frågor:

    1. har ni  råd? Dvs. kan leva den livsstil som ni gör nu om ni skaffar ett till barn. För vissa är det kvalité på livet att kunna unna sig middag ute ofta med familjen, åka en resa om året.

    2. har ni fysiskt plats i hemmet?

    3. hur kommer detta påverka barnen ni redan har? Tiden med föräldrarna minskar med mer barn. Är det rättvist? Kan vara inga problem men kan bli stora problem i vissa familjer.

    4. TA HAND om dig och din kropp! Ska du bli 3-barns mamma och tro det kommer bli enklare att komma i form än nu som 2-barns mamma? Du ska hålla hela livet ut för hela din familjs skull <3

    Jag hade gjort abort. För mig finns det mer minus än plus och to be fair: jag tycker att jag har rätten till kontrollen till mitt liv, även att göra abort. Eller att inte göra det.
    Lycka till :)

Svar på tråden Gravid men vet inte hur jag vill göra, vad är rätt? :(