• Soifi

Undersökning: -Hjärtslag pojke eller flicka???

Tänkte göra en liten undersökning med hjälp av er. Det finns ju så mycket man kan spekulera i när det gäller om det är pojke eller flicka man bär på.

En "myt" är ju att om hjärtslagen ligger högt typ mellan 150-160 är det oftast flickor och ligger det lågt 135-140 så är det oftast pojkar.

När jag var gravid med sonen så låg hjärtljuden på 140 alla gånger utom en gång då det låg på 145.

Nu är jag gravid igen i v.20+2 och var på Mvc idag. Hjärtljuden låg då på 160. Efter 3 omräkningar fick vi det till 156. Har BF den 29/7.

Vad har ni för hjärtljud på era bebisar? Ni som har fött barnet, stämde teorin?

Ni som inte orkar vara med i just undersökningen kan väl diskutera era gravidnojor, krämpor mm.

Ha det bra så länge! /Sofie

• Svar på tråden Undersökning: -Hjärtslag pojke eller flicka???
  • jojjo113

Min pojkes hjärtljud låg ofta över 150, så på oss stämemr det inte..

Denna gången ska jag vänta en flicka enligt ul och hennes hjärtljud har också pendlat från att ibland vara höga till låga..

Det har ju att göra med hur aktivt barnet är just när man lyssnar osv..

• Soifi

Javisst, jag är helt inriktad på att detta bara är en av gravidmyterna, men det är ändå intressant.

När har du BF? Vi ville också kolla kön, men den låg med ryggen utåt så det gick inte att komma åt könet.. Den vinkade tom i magen så jag tror att det är en liten retsticka..

• jojjo113

Jag har bf 19 maj..
    Gjorde ett extra ul i v 28, då man inte får reda på könet här på det vanliga ul..

Men stämmer myten så kan du ju vänta dig en tjej denna gången Och är det en retsticka så är det säkert en tjej! Min tjej (om det nu stämmer) känns mer vild än vad min pojke gjorde

• Wilma06

Med mina två barn var det tvärtom än enligt hjärtljuden... lite förvirrande... pojken högt. flickan lågt. tyvärr kan inte säga att det stämde på mig iaf..
    Med tredje... tja jag vet ju att det är en kille o han ligger mellan 140-150...hmmm...

• Soifi

Nej det är nog svårt att avgöra om det är en pojke eller flicka på hjärtljuden..

Finns det någonting annat som ni vet är speciellt för just pojk eller flickgraviditeter?

Läste i en tidning igår om en barnmorska som såg på magarna om det var pojkar eller flickor. Enligt henne så såg man på mammorna bakifrån vad det var som låg i magen. Om det inte syns bakifrån att mamman är gravid så är det en pojke och syns det bakifrån så är det en flicka.

Många teorier finns det.

• Aprilbaby

här är hjärtljuden mellan 124-156....vad blir det då tro?

• gravidanina

jag väntar en tjej fick veta det i måndags...var i v27 är i v28 nu hjärtljudet låg på 158 igår

• soffipropp25

När jag väntade min dotter så låg hjärtljuden och pendlade mellan 130--145. En gång kom dom över 150. Så för mig stämmde det inte.
    Man kan dock spekulera en hel del om vilket kön det blir. Det e ganska kul. Hade magen högt när jag väntade Tuva och denna gången blir den också hög. Ska bli kul att se

• Virris

såg en undersökning för ett tag sen i någon tidning och då stämde hjärtljuden på 9 av 10st... så det e ju väldigt högt!!

vårat barns hjärtljud ligger runt 140-150 hela tiden och jag har från att + kom på stickan trott att det är en tjej + att jag vart spådd och då sa hon att det blir en tjej..

ska bli kul att se!!

• 4barnsMom

Jodå, nog trodde vi att det var en liten tjej! Hjärtljuden låg jättehögt, för högt ibland.. Men han har varit över 150 oftast och ut kom just en han!

Så här stämde det inte alls.. Men på mina andra 2 barn har det stämt, var det som gjorde mej så säker

Svar på tråden Undersökning: -Hjärtslag pojke eller flicka???