• Soifi

Undersökning: -Hjärtslag pojke eller flicka???

Tänkte göra en liten undersökning med hjälp av er. Det finns ju så mycket man kan spekulera i när det gäller om det är pojke eller flicka man bär på.

En "myt" är ju att om hjärtslagen ligger högt typ mellan 150-160 är det oftast flickor och ligger det lågt 135-140 så är det oftast pojkar.

När jag var gravid med sonen så låg hjärtljuden på 140 alla gånger utom en gång då det låg på 145.

Nu är jag gravid igen i v.20+2 och var på Mvc idag. Hjärtljuden låg då på 160. Efter 3 omräkningar fick vi det till 156. Har BF den 29/7.

Vad har ni för hjärtljud på era bebisar? Ni som har fött barnet, stämde teorin?

Ni som inte orkar vara med i just undersökningen kan väl diskutera era gravidnojor, krämpor mm.

Ha det bra så länge! /Sofie

• Svar på tråden Undersökning: -Hjärtslag pojke eller flicka???
  • Filippinan

Thezzan: jag har frågat exakt detta också men svaret var fortfarande att det inte gick. Men olika BM kanske säger olika.

• gujo

Min son hade mellan 130-140 och nu är hjärtljuden ca 150 ska bli spännande att se vad som kommer ut.........det verkar ju var ungefär fiffty-fiffty, tråkigt nog.

• GravidMalin

Jag har haft 148 på två undersökningar , 136 på en å 144 på den senaste..vad innebär det att jag har i magen då??

• Filippinan

GravidMalin: om man bara mäter hos BM och inte sätter CTG så säger det ingenting. Om bebisen sparkar just när BM mäter med dopplern ligger hjärtljuden alltid högre tillfälligt...

Men här i tråden kan du läsa att det inte alltid säger så mycket ens om man mäter med CTG.

• AxelArvid

hjärtljuden ligger mellan 140-148 och vi ska få en pojke....förhoppningsvis imorgon men man går väl säkert över tiden.

• Soifi

Lycka till med förlossningen id78!! Du har någonting riktigt häftigt och underbart framför dig.

Hur har ni lagt på er då? Större rumpa eller bara mage?

Med min son så hade jag bara mage, nu är jag "fet" över hela midjan bak mot ryggen. Har även fått större höfter.. Vet ej om detta är för att det är graviditet nr 2 eller om det är för att det är ett annat kön.

Trevlig helg!

• Missboss

MIn grabb låg i stort sett alltid över 150 Så den skrocken avlivade vi här hemma när det anlände en med snopp.

• sweet p

jag har haft 144, 150, 138 i hjärtljud och vet vem som bor i min mage men enligt skrock kan det vara både tjej och kille ju

• jai

Hej!När jag var inne på förl. coh skulle föda min flicka så frågade jag o hon sa att oftast så stämmer det faktiskt att flickor har höga o pojkar låga men det är nog mot slutet av grav lr under förl som THEZZAN 82 skrev...

• Edwina

Jag hade hjärtljud på runt 150 och däröver hela graviditeten utom sista veckorna då det helt plötligt sjönk till 130-140.
    I min mage låg det en pojke

• Soifi

Ja hjärtljuden kan variera med andra ord..

Är ni sugen på nåt speciellt? Jag har ett stort sötsug just nu. Är jättesugen på choklad och fikabröd.. Brukar aldrig vara sugen på det i vanliga fall. Hoppas att det går över snart så inte kilona rusar iväg. Har redan gått upp 7 kg och är nu i v 21+2.

Ha det!

Svar på tråden Undersökning: -Hjärtslag pojke eller flicka???