• Anonym (Arg hela tiden)

    Hatar min exfru så jävla mycket

    Hur blir man av med de här känslorna? Vi gjorde slut för ett par månader sen och fortfarande känner jag bara hat mot henne. Skulle typ bli glad om hon dog i cancer, en sjukdom jag för övrigt hatar men helt ärligt tycker att hon kan ha. Går det att sluta hata någon så mycket som jag gör?

  • Svar på tråden Hatar min exfru så jävla mycket
  • Anonym (c)

    Släpp in annat i ditt liv.
    Börja en ny hobby. Gå med i en förening / klubb / parti och gå på aktivitéter och möten.
    Bjud hem några kompisar.
    Fokusera på andra saker än ditt ex så kommer tankarna att spädas ut

  • Erkens mamma

    sluta föda dina negativa känslor då de annars kommer förgöra dig med tiden.

    I en sorgeprocess (som skilsmässa ändå är) så är ilska en av faserna. Läs lite om sorgeprocessen så kommer du säkert känna igen dig.

  • Anonym (Det går över)

    Det går över med tiden. Inte helt, men det där hatet du känner idag kommer bytas ut till lätt ogillande.

  • Anonym (Malte)

    Det beror på dig om det kommer gå över eller bli starkare med tiden.

    Varför hatar du henne? Vill du hata henne ? Är hon verkligen en så ond människa att hon förtjänar att få cancer ?

  • EKOW
    Anonym (Arg hela tiden) skrev 2019-09-17 16:35:13 följande:

    Hur blir man av med de här känslorna? Vi gjorde slut för ett par månader sen och fortfarande känner jag bara hat mot henne. Skulle typ bli glad om hon dog i cancer, en sjukdom jag för övrigt hatar men helt ärligt tycker att hon kan ha. Går det att sluta hata någon så mycket som jag gör?


    Det tar tid att bli av med känslorna, för vissa tar det bara några veckor, månader och till och med år.

    Det är okej att hata folk men att önska att dom fick cancer är inte alls okej.

    Jag vet inte vad som har hänt mellan er två.

    Självklart så går det att sluta att hata folk, men måste bara ge tid för sig själv och för sitt ex. Jag vet inte hur man blir av med hatet, prata gärna med en psykolog om vad som har hänt och vad som händer just nu. Dom hjälper så att man kan se saker från ett annat perspektiv. 

    Kanske inte så mycket tips, men något som kanske kan få dig att tänka på ett annat sätt.

    Lycka till och jag tror att du fixar det här! Hjärta

    //Ekow
  • Anonym (Offer)

    Nu låter jag jävigt hård men det finns bara ett sätt att sluta hata: ta av dig offerkoftan.

    Hatar gör man när man tycker nån gjort något mot en, när någon utsatt en för något. ingen aning om vad ditt x gjort men oavsett så skulle du verkligen må bättre av att sluta se dig själv som ett offer. OAVSETT vad hon gjort.

    Ser du dig som ett offer och dessutom henne som en förövare/fiende så anser du att du är maktlös i hur du själv mår. Det göder hat.

    Sluta med det.

  • Anonym ((A))

    Är det verkligen hat du känner, eller är det egentligen djup sorg? 
    Ärligt, känn efter och resonera fram vad känslorna bottnar från och hur dom får dig att känna.
    I krislägen kan dessa känslor vara svåra att skilja mellan.

  • Anonym (Exfru)

    Förstår dig.Hatar mitt ex för att han behandlat mig illa och är knäpp.Men tyvärr måste jag svälja och ha kontakt med idioten eftersom vi har barn ihop.Usch!

  • Anonym (Jobbigt)

    Ja att bli dumpad är aldrig kul. Hoppas verkligen att ni inte har gemensamma barn?

Svar på tråden Hatar min exfru så jävla mycket