Inlägg från: Anonym (Arg hela tiden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arg hela tiden)

Hatar min exfru så jävla mycket

Hur blir man av med de här känslorna? Vi gjorde slut för ett par månader sen och fortfarande känner jag bara hat mot henne. Skulle typ bli glad om hon dog i cancer, en sjukdom jag för övrigt hatar men helt ärligt tycker att hon kan ha. Går det att sluta hata någon så mycket som jag gör?

• Svar på tråden Hatar min exfru så jävla mycket

Hatkänslorna går över till skuldkänslor. Nu känner jag skuld, dels för den här nya tjejen jag träffar och tycker väldigt mycket om trots att det var exet som stack. Och dels beskyller jag mig själv för att hon stack. Jag var aldrig otrogen eller så men stress i vardagen både på arbetet och hemma gjorde oss båda passivt aggresiva. Samtidigt känner jag emellanåt att jag faktiskt gjorde vad jag kunde, även om det fanns stunder då jag kunde ansträngt mig mer. Vår kommunikation funkade inte och vi kunde inte sätta oss in i varandras situation.

Jag säger inte att jag vill ha henne tillbaka men jag vill ändå att vi båda ska kunna ha det bra. Hur går man tillväga? Finns det nån här som det faktiskt ordnat sig för? Kan tillägga att vi separerade nu i somras om det är av betydelse.

Anonym (Gäst hos ö m) skrev 2021-08-21 01:04:23 följande:

Låter jobbigt TS, bättre att bara acceptera läget och göra något konstruktivt av det.

Jag tyckte själv det var jobbigt när min ex-fru lämpade mig för arkitekten men samtidigt kunde jag ju förstå henne, jag en försynt halvlooser, obildad arbetarklasskille, kort och utan körkort mm..

men saker förändras nu är jag ju gift igen med en dam ur övre medelklassen och lever ju ett helt annat liv och mitt ex är ganska avundsjuk på mig. Men det är inget jag glädjer mig över för ty jag önskar henne bara det bästa som man gör för de medmänniskor som en gång betytt mycket.

Kanske kan du förkovra dig i en bok istället - förslagsvis: att välja glädje

Nu var ju det här väldigt länge sen men det ordnade upp sig till slut. Är omgift och har fått min sinnesro tillbaka. Iallafall just nu
    Anonym (öööö) skrev 2021-08-21 16:36:34 följande:

Omgift redan? Inte ens två år sen du skrev tråden ju. 

Jag gör vad jag vill med mitt liv
Svar på tråden Hatar min exfru så jävla mycket