• Anonym (Exfru)

Hatar min exfru så jävla mycket

Förstår dig.Hatar mitt ex för att han behandlat mig illa och är knäpp.Men tyvärr måste jag svälja och ha kontakt med idioten eftersom vi har barn ihop.Usch!

• Anonym (Exfru)

Hatar mitt ex till min grav.När barnet är 18 år kommer han vara som en död person för mig.Kommer aldrig mera kontakta honom sen och aldrig frivilligt att prata med honom sen.

• Anonym (Exfru)
    AndreaBD skrev 2021-08-17 18:24:18 följande:

Eller hur? Min ex-man HAR t.o.m. gjort saker som jag verkligen kan klandra honom för. Men jag har ju en gång i tiden valt den personen, älskat den personen. 

Fast det är ju historia och dåtid om det fanns känslor .Nutid är en helt annan sak.Känslorna kan ändras ,för visst är det så att du älskar inte alls längre som du har älskat förut i ditt liv?
  • Anonym (Exfru)
    Anonym (Hur hatar man?) skrev 2019-09-19 20:56:16 följande:

Nyfiken. Hur kan man hata någon man älskat?

Om jag och mannen skulle gå isär så kan jag bara komma på att jag skulle uppleva hat mot honom om han utsatte barnen för hemskheter eller att han typ började förfölja, misshandla och göra mitt liv till ett helvete. Att han var psykopat typ.

Hat är inte bra.Men det är lätt att hata någon man älskar .Det är ju historia,kärleken,då när man gjorde misstag och valde fel.Jag menar ,varför separera om man nu har så djupa kärlek känslor kvar för exet?
  • Anonym (Exfru)
    AndreaBD skrev 2021-08-20 18:29:19 följande:

Men då måste man ju ha misstagit sig och valt fel person? Men jag hatar inte någon överhuvudtaget, sånt tar bara onödig energi. Och om man har barn ihop så får man göra allt man kan för att samarbeta.

Fina ord.Men det fungerar inte alltid så.Dags att öppna ögonen .Allt med gammal kärlek är inte så rosenrött.
  • Anonym (Exfru)
    AndreaBD skrev 2021-08-20 22:25:42 följande:

Det hänger inte på vad den andra personen har gjort. Det hänger endast på ens egen inställning. Och jag har varit med om det mesta. Jag behöver inte öppna ögonen. Finns inte mycket som jag inte har sett. 

Då antar jag att du upplever hot och våld och ändå har strålande respekt och samarbete med ditt ex.Annars snackar du om andra saker.
Svar på tråden Hatar min exfru så jävla mycket