• Anonym (Ledsen)

    Nån som varit med om liknande situation i familjen

    Är det någon som har varit med om liknande situation i sin familjen som har tips på hur man ska bete sig.

    Min sambo har blivit så konstig. Han har sagt upp kontakten med min familj och sin familj. Så vi har ingen att umgås med tillsammans med familjen. Han tänker inte ta kontakt med nån. Det finns barn o kusiner som vill träffa varann men hen vill inte ändå. Jag säger att vi kan väl umgås med dom för barnens skull o tänka på dom att dom vill ses. Jag kan väl träffa dom själv ena sekunden ska jag åka dit själv o när jag är på väg att åka o träffas då ät det fel. Hur ska man göra? Vad man än gör o säger så blir det fel. Jag är så rädd att bli arg för då älskar hen inte mig och ska flytta o hen ska vara arg i flera veckor.

  • Svar på tråden Nån som varit med om liknande situation i familjen
  • Tecum

    Vad är orsaken, är det något som går att diskutera och kanske komma tillrätta med?

    Tycker att du ska åka själv, klart att barnen ska få träffa sina kusiner och mor-och farföräldrar. Om din man inte begriper det måste du säga till på skarpen, eller överväga att lämna. Det är ok att han har konflikter med släkten men inte att han drar in barnen.

  • BurningDiamond

    Jag förstår inte. Om sambon har sagt upp kontakten så får han väl göra det. Du och barnen har inte sagt upp kontakten och kan umgås hur mycket ni vill ed vilka ni vill. Har han problem med det så kan han ju säga upp kontakten med er också och flytta ut i garaget eller något.

  • Anonym (A)
    BurningDiamond skrev 2019-09-21 15:18:31 följande:
    Jag förstår inte. Om sambon har sagt upp kontakten så får han väl göra det. Du och barnen har inte sagt upp kontakten och kan umgås hur mycket ni vill ed vilka ni vill. Har han problem med det så kan han ju säga upp kontakten med er också och flytta ut i garaget eller något.
    Håller med
Svar på tråden Nån som varit med om liknande situation i familjen