• Enniie

BF Juni 2020

Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

Grattis till er alla!

• Svar på tråden BF Juni 2020
  • Anonym (Tomte)
    Anonym (Plus) skrev 2019-11-04 12:07:17 följande:

Hej igen!

Måste fråga... någon av er som upplever en typ av illamående som kan jämföras med att man ätit ett kilo godis på tom mage? Känner inte alls igen detta från graviditeten med dottern. Där var jag mer luktkänslig och kunde kräkas pga plötsliga lukter. Hur skulle ni beskriva ert illamående?

Jag skulle beskriva mitt illamående ungefär lite som att jag varit på tivoli under en hel dag. Svårt att förklara och går väldigt fram och tillbaka också. Kan exempelvis ena stunden kännas väldigt motbjudande att tänka på kaffe eller matlådan jag har med mig, för att en stund senare kännas helt okej att dricka/äta det. Tidigare graviditeter har jag känt avsky för någon viss typ av mat (första gången exempelvis pommes och annan snabbmat, andra gånger nötter), men nu är det mer allmänt. Har inga speciella "hatobjekt" utan de varierar. Jag reagerar inte särskilt mycket på lukter heller. Möjligen att jag kan störa mig lite extra på om något luktar starkt av något, men skulle inte säga att jag blir illamående av det.
  • norrlänningen89
    Anonym (Plus) skrev 2019-11-04 12:07:17 följande:

Hej igen!

Måste fråga... någon av er som upplever en typ av illamående som kan jämföras med att man ätit ett kilo godis på tom mage? Känner inte alls igen detta från graviditeten med dottern. Där var jag mer luktkänslig och kunde kräkas pga plötsliga lukter. Hur skulle ni beskriva ert illamående?

För min del känns illamåendet ungefär som att jag skulle ha extrem magkatarr, mår som "ihåligt" illamående hela tiden, ett illamående som känns i mellangärdet och inte magen. Jag klarar nästan inte av att några dofter, har svårt för typ all mat, lever just nu på typ banan och mjölk, ibland någon husman. Kött och varm mat är väl det som är värst. När jag väntade sonen så mådde jag illa hela graviditeten, och svårt för dofter, men då var illamåendet mer i magen.

Har lite smått panik just nu, och är typ helt inställd på att det nog kanske blir en abort, jag fixar inte att må så här. Med sonen var jag ju lyckligt ovetandes att det skulle hålla i sig hela, var första graviditeten så.. nu vet jag annars. Så idag var jag iväg och köpte sea-band, Postafen och vitamin B6, och hoppas att n å g o t hjälper.. :(
  • Anonym (Orolig)

Hej på er!

Har bf 12 juni så jag hoppar in här och skriver av mig lite.

Ska gör VUL imorgon och är nervös då senast gången jag var gravid slutade i ett missfall. Hade avstannat i v 9 men upptäcktes först i v 14. :(

Mår helt vansinnigt dåligt och vet att det är ett bra tecken men kan ändå inte låta bli att vara nervös.

• Enniie
    Anonym (Orolig) skrev 2019-11-05 22:14:10 följande:

Hej på er!

Har bf 12 juni så jag hoppar in här och skriver av mig lite.

Ska gör VUL imorgon och är nervös då senast gången jag var gravid slutade i ett missfall. Hade avstannat i v 9 men upptäcktes först i v 14. :(

Mår helt vansinnigt dåligt och vet att det är ett bra tecken men kan ändå inte låta bli att vara nervös.

Vilken tid har du det idag? Lycka till! Hoppas allt ser bra ut.
  • Enniie

Någon annan här som mår riktigt illa? Vågen går bara ner och ner, och jag kan inte förmå mig att äta eller dricka. Är dock tacksam över att jag inte kräks.

• Johanna adolfsson

Hej:)

Vi är beräknade den 8/6 2020. Vad kul med andra som ska ha ungefär samtidigt. Det är vårt andra barn. Elliot, vår son, dog när han var 1 år till följd av felbehandling vid vår förra förlossning, som ledde till en hjärnskada. Vi har även haft ett missfall 2017 och nu har vi försökt bli gravida i 1,5 år :) Vi är överlyckliga men jag är såklart SÅ nojig, så jag är jag gärna med i er facebook-grupp om jag får? Skönt att ha andra gravida att prata med som ska ha ungefär samtidigt :)

/Johanna

• Anonym (Fjärde barnet)
    Anonym (Orolig) skrev 2019-11-05 22:14:10 följande:

VUL imorgon och är nervös då senast gången jag var gravid slutade i ett missfall. Hade avstannat i v 9 men upptäcktes först i v 14. :(

Förstår känslan.. har själv haft två MA. Så hemskt :(

Hoppas det gick bra för dej idag! Kanske oron kan släppa lite för stunden iaf. Kram!
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Johanna adolfsson skrev 2019-11-06 16:11:15 följande:

Hej:)

Vi är beräknade den 8/6 2020. Vad kul med andra som ska ha ungefär samtidigt. Det är vårt andra barn. Elliot, vår son, dog när han var 1 år till följd av felbehandling vid vår förra förlossning, som ledde till en hjärnskada. Vi har även haft ett missfall 2017 och nu har vi försökt bli gravida i 1,5 år :) Vi är överlyckliga men jag är såklart SÅ nojig, så jag är jag gärna med i er facebook-grupp om jag får? Skönt att ha andra gravida att prata med som ska ha ungefär samtidigt :)

/Johanna

Åh, beklagar.. Vilken stor sorg ni går igenom.

Är nån här i gruppen som har hand om fb-gruppen. Scrolla bakåt så det du. Själv stannar jag här på FL.
  • Anonym (Fjärde barnet)

*så ser du.. skulle det stå.

Grattis till graviditeten också!

Svar på tråden BF Juni 2020