• Enniie

BF Juni 2020

Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

Grattis till er alla!

• Svar på tråden BF Juni 2020
  • Anonym (Tomte)

Femte dagen i vecka 8. Har mått rätt kasst i veckan, varit urtrött och väldigt kräsen med maten. Fått illamåendeattacker av att tänka på viss typ av mat.

Så idag helt plötsligt har jag bara känt mig så... ogravid. Är piggare och kan tänka mig att äta i princip allt. På ett sätt kanske jag ska vara tacksam, läser ju hur dåligt många i tråden mår. Samtidigt som jag inte kan låta bli att känna en liten gnagande oro över att något inte är som det ska. Är ju så långt kvar tills jag får se den lille på bild också :/

• Anonym (Fjärde barnet)
    Anonym (Tomte) skrev 2019-11-09 18:46:17 följande:

Femte dagen i vecka 8. Har mått rätt kasst i veckan, varit urtrött och väldigt kräsen med maten. Fått illamåendeattacker av att tänka på viss typ av mat.

Så idag helt plötsligt har jag bara känt mig så... ogravid. Är piggare och kan tänka mig att äta i princip allt. På ett sätt kanske jag ska vara tacksam, läser ju hur dåligt många i tråden mår. Samtidigt som jag inte kan låta bli att känna en liten gnagande oro över att något inte är som det ska. Är ju så långt kvar tills jag får se den lille på bild också :/

Ja, det är ju ett observandum om symtomen plötsligt försvinner.. Hur är det i övrigt då? Några bruna flyttningar? Nån smärta?

Det är ju lördag idag, kanske du kunnat vila ut på ett annat å därför kännare dig piggare?
  • Anonym (Tomte)
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-11-09 19:05:56 följande:

Ja, det är ju ett observandum om symtomen plötsligt försvinner.. Hur är det i övrigt då? Några bruna flyttningar? Nån smärta?

Det är ju lördag idag, kanske du kunnat vila ut på ett annat å därför kännare dig piggare?

Jo precis :/ Nej, än så länge ingen särskild värk eller flytningar. Jo, att tröttheten försvunnit kan mycket väl bero på att det är helg. Haft tentavecka så det kanske har bidragit en del :)
  • Enniie

Jag har märkt att jag får "fria dagar". Detta händer kanske 1-2 dagar i veckan där nästan alla symtom försvinner.

Jag mår förövrigt ganska risigt och kan knappt äta eller dricka. Som igår, så mådde jag knappt illa alls. Hade helt enkelt en bra dag. Idag är allt som vanligt igen, så jag har lärt mig uppskatta de symtomfria dagarna.

• Lulea123
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-11-09 11:42:38 följande:

Jag har det. Har varit lite olika hur den biten påverkats under graviditeterna. Men jag funderar just nu på om illamåendet också har att göra med att magen blir så mkt trögare pga hormoner osv. Till sist blir d alls inte bra. Vilket skedde här för ca 2v sen. Men sen gick d till sig igen.

Svårt..

Mmm, mitt svänger mycket, 1-2 dagar hård mage, nästa 1-2 lös fram och tillbaka... Har kramp känningar ungefär som när jag ska ha mens, fast hela tiden, också illamåendet på det... :-/ Har ju alltid blivit värre vid just mens. Men jag antar att det nu är pga alla hormoner som far runt i kroppen Hoppas det stabiliserar sig senare, fast man ska kanske vara tacksam att man inte alltid är hård i magen
  • Anonym (Tomte)
    Enniie skrev 2019-11-09 20:22:00 följande:

Jag har märkt att jag får "fria dagar". Detta händer kanske 1-2 dagar i veckan där nästan alla symtom försvinner.

Jag mår förövrigt ganska risigt och kan knappt äta eller dricka. Som igår, så mådde jag knappt illa alls. Hade helt enkelt en bra dag. Idag är allt som vanligt igen, så jag har lärt mig uppskatta de symtomfria dagarna.

Usch, jobbigt att må så :( Förstår att dina "spökdagar" blir som en befrielse. Jag hatar verkligen att må illa så är väl tacksam över att det inte blivit så påtagligt för mig ännu, får ju åtminstone i mig nån typ av mat även om det kanske inte alltid blir den bästa. En dietist skulle inte jubla direkt, hehe.
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Enniie skrev 2019-11-09 20:22:00 följande:

Men gu så skönt att få paus emellanåt då en har lite chans att ?repa sig?, äta, göra nåt ?vettigt? mm.

Jag ?kraschar? efter att jag jobbat några dagar. Blir inte många knop alls hemma. Försöker acceptera att det får vara så just nu. Hoppas det ger sig snart, för är inte hållbart i längden.
  • Småstadstjej
    Anonym (Tomte) skrev 2019-11-09 18:46:17 följande:

7+6 Här så borde vara lika långt gången som du? Har också märkt denna vecka att symptomen försvinner.. mår lite illa fortfarande men känner mig som du skriver.. ogravid. Förstår oron och tänkt det värsta själv. Men har en son sen innan och med honom hade jag noll symptom, kände inte av honom förens sparkarna kom igång.. så det behöver inte betyda något illa.
  • Anonym (Tomte)
    Småstadstjej skrev 2019-11-10 11:25:27 följande:

7+6 Här så borde vara lika långt gången som du? Har också märkt denna vecka att symptomen försvinner.. mår lite illa fortfarande men känner mig som du skriver.. ogravid. Förstår oron och tänkt det värsta själv. Men har en son sen innan och med honom hade jag noll symptom, kände inte av honom förens sparkarna kom igång.. så det behöver inte betyda något illa.

Ja precis! 7+5 idag :)

Mmm, man börjar ju tänka en massa med tanke på allt man läst om att det kan vara ett dåligt tecken. Samtidigt som man ändå läser att det också kan vara helt normalt. Mina symptom har också gått upp och ner väldigt mycket sen jag plussade, men igår kändes det extra "ogravidiskt" i kroppen på något sätt. Sedan imorse har det dock börjat smyga sig på igen så jag får väl hoppas det bara var en spökkänsla som kan komma då och då :)
  • kristina27

Jag har fått missfall nu i vecka 11. Är helt förstörd så jag säger tack för mig och lycka till alla ni andra<3

Svar på tråden BF Juni 2020