BF Juni 2020
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Tror väl att det beror på graviditeten och att jag tar vitaminer med järn i. Jag tål inte att ta järn för fem öre. :/ )
Grattis!!! Så härligt att se lillen/lillan!
Ville bara säga att jag har fått ont efter varje ultraljud och även efter doppler, både i denna graviditet och min sons samt en vi förlorade. Har aldrig lett till nå problem utan mest känts lite mörbultat! Konstigt men kanske är för att allt redan är känsligt och stretchas?!
Idag fick jag äntligen se lillen på UL! Allt såg normalt ut och han vevade runt som en tok där inne. För första gången på 6 veckor kan jag nu andas ut. Har haft en sån tung känsla av att jag gick och bar på ett dött foster (helt utan anledning, men gravidtankarna ni vet...)
Nu efteråt känner jag mig dock jätteöm i livmodern. Typ som mensvärk? Eller träningsvärk? Som om det krampar lite. Kan det vara pga ultraljudet? Alltså att någon har suttit och tryckt in magen. Någon som känner igen sig? Haha! Känns bara obehagligt typ då jag inte haft molvärk sen v5.
Hej igen!
Har legat lite lågt sedan jag var sjuk eftersom jag fick så konstiga känslor efter att jag var sjuk. Tappade ju mycket av illamåendet och att brösten kändes mindre ömma. Varning för MA med andra ord.
Nu har jag landat i det lite mer, jag mår fortfarande inte illa hela tiden men det kommer hemska attacker och jag måste bara spy för att må bättre. Inte kul alls då jag hatar att spy, men ett bra tecken trots allt. Det har helt enkelt bara bytt karaktär
Jag har dessutom fortfarane ömt i brösten, bara inte så himla ont som innan.
Jag tänker positivt
Träffade barnmorskan i går och tog lite prover och annat, det var mitt andra besök. Värdena såg bra ut, speciellt hb som låg på 129 trots att jag inte ätit något tillskott. :-P Nu är jag i vecka 10+3 och jag väntar spännt på det tidiga RULet i vecka 12, sedan väntar KUB i vecka 12+5. Vi tänkte berätta på julafton men det beror ju lite på vad de ser, svaret på blodprovet kommer ju inte föränn senare, så ser det tveksamt ut kanske vi håller på det... Pust! Blev ett långt inlägg :-P
Anonym (fjärde barnet): Vad skönt att allt verkar gå bra!
Hoppar in här! Jag är just nu i vecka 11 (10+6) med mitt andra barn. Beräknad födsel i slutet av juni 2020.
Imorgon får man äntligen gå över tröskeln till 12 veckor gravid! Även om oron för att ett missfall kan ske så kan jag ändå pusta ut lite nu känner jag. (Jag fick ett tidigt missfall, vårt första försök. Denna graviditet är andra försöket)
Den 17e december ska vi på ultraljud för KUB och det är då första gången vi kommer att få veta hur grynet mår där inne. Jag är orimligt nervös för det här!
Grattis till oss alla!
Imorgon får man äntligen gå över tröskeln till 12 veckor gravid! Även om oron för att ett missfall kan ske så kan jag ändå pusta ut lite nu känner jag. (Jag fick ett tidigt missfall, vårt första försök. Denna graviditet är andra försöket)
Vi ska berätta för familjen idag, ska ha adventsmiddag, går in i vecka 14 imorgon
Mer än en vecka kvar till inskrivningen, kommer vara 14+2 på den.
Kämpar på med måendet (magkatarren), och kämpar med maten och få i mig vätska, så jag vet vad BM kommer att gnälla om. XD min vikt och vikten vid att jag äter bra. Just nu är det havrevällingen, lite mjukmacka, päron, päronyoghurt och sockerärtor jag får i mig utan att må allt för dåligt. Äter jag något mer "stabilt" så får jag nästan direkt för mycket magsyra, och får jag inte bukt med den så kräks jag.
Sist jag vägde mig hade jag gått ner dom 2,5 kg jag gått upp, dom bestod av vätska, så det är ju bra
Till veckan får jag förhoppningsvis även mina provsvar och jag hoppas att sänka har gått ner, annars för jag väl se vad min reumatolog-läkare tycker att vi ska göra.
Har börjat längta lite smått efter att jag ska börja känna någon typ av lycka eller glada känslor över graviditeten, det är jobbigt att inte må bra och inte känna att det kommer vara värt det. Jag vet att känslorna kommer att komma, och det blir så mycket lättare då.
Vad gör man på en inskrivning? Ska på det imorrn ????
Hej alla :) Jag och min man väntar vårt första barn och är gravid i vecka 14+5 nu. Så bf är 1 juni.
Vi har hunnit vara på första ultraljudet och allt såg bra ut.
Vad gör man på en inskrivning? Ska på det imorrn ????
För min del så fick jag väga in mig, ta lite olika blodprover (järnvärde m.m.), urinprov och svara på lite frågor om sjukdomshistorik osv gällande psykisk och fysisk hälsa. Fick även de kommande ultraljuden inbokade :)