Inlägg från: norrlänningen89 |Visa alla inlägg
  • norrlänningen89

    BF Juni 2020

    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-04-24 09:12:00 följande:

    Typiskt!!

    Haha... blir Skatteverket som namnger ert barn då! ;) Skämtåsido så löser det sig väl tids nog.

    Det finns ju en del fina namn, men nu vill vi också att det gärna ska vara fint tillsammans med syskonens namn. Å sen vill mannen helst in det ska sluta på vissa stavelser, typ -in å där går ju flera av de jag tycker är fina bort. Men kanske får bli nå sånt namn till slut ändå.


    Jag har två namn, men inget av dom känns helt rätt, får väl hoppas dom gör det efter monstret kommit ut. XD sonen har ett namn som han är heeeelt bestämd på, namnet är okej men för vanligt för min smak, så det kommer väl att bli ramaskri och ledsamheter för att vi inte väljer det, mannen är inte så brydd, så länge han får sin mammas namn som mellannamn (hon gick bort för 7 år sen). Jag är en sån fruktansvärd känslomänniska så det måste ju ha rätt känsla, annars går det inte. Funderar på att försöka ta mig en promenad på kyrkogården nu när snön håller på att försvinna..
  • norrlänningen89

    Läkaren kände på tappen idag då jag haft mensvärk som ökat, ont i ryggslutet och mer illamående sen obsdag/torsdag någon gång och min mormor tyckte att jag skulle be henne kolla när jag ändå skulle träffa henne idag. Hon sa inget om jag var öppen eller så men hon så att det kommer att gå att göra en igångsättning med att ta hinnorna då man skulle kunna ta dom redan nu, 34+0, och så pratade hon om att vi måste ta och skriva ner önskemål och dyligt inför en eventuell vaginal förlossning, så dom på förlossningen vet, ifall det skulle sätta igång tidigare. Visst borde det innebära att jag har öppnat mig lite?

  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-05 20:28:54 följande:

    Oj, här händer det grejer!

    Det låter ju onekligen som att tappen är mogen och lite öppen!

    Som omföderska kan man väl dock också vara lite öppen på ett annat sätt än vid första graviditeten..

    Men så spännande ändå! Inom snar framtid är bebis här!

    Jag har sista dagarna kommit på att jag vill gravidfotas.. synd bara att jag började svälla för 1-2 veckor sen!

    Får se om det blir av... får sån ångest samtidigt av att fotas. Har ni andra gjort nån?


    Är ju bra om man kan göra igångsättning genom att ta hinnorna, så det är ju bra om det hänt något redan nu. Blev tvungen, för snart 2 veckor sen, att omvärdera beslutet om snitt då det blev nya saker att ta i beaktning.. :( så som det ser ut nu så blir det igångsättning istället för snitt sista veckan i maj, försöker verkligen förberedda mig så gått det går men jag är så, så rädd. :( är det över snitt också, men att ha haft siktet istället på snitt sista veckan i maj och så behöva ta nya beslut och ställa om sig 5 veckor innan var inte något jag behövde, även om det inte är så mycket göra åt, men nu är jag ständigt rädd, och så ledsen, så ledsen. Panik/ångestattackerna är inte lika många längre men alltså, nä, fy fan.

    Jag har inte tagit ett enda foto på magen denna graviditet, tog knappt några med sonen heller. Men då har jag hatat/ogillat denna graviditet något så enormt så det är nog en bidragande faktor, plus att jag hatar att bli fotograferad.
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-06 21:03:48 följande:

    Ja, det kan inte va lätt att ställa om så nära inpå när en varit inställd på planerat snitt...

    Absolut måste d ju va bra att kunna ta hinnorna... lär va en smidigare å snabbare process än att behöva börja med att mjuka upp osv!

    De trodde inte det skulle starta av sig självt inom överskådligt framtid?

    Jag har blivit ingångsatt en gång, då fick jag ta shottar m cytotec.

    Att fotas är inte riktigt min grej heller.. har inte nästan nåt foto heller från denna graviditet.. Men lär va sista ggn som gravid. Tänkte d kanske kan va kul senare även om det är ångest både att fotas å framförallt processen att välja ut foton.. Får se hur d blir...

    Har varit på ett till tul. Å ligger fortsatt på samma - %, så det var positivt! Spännande att se om det ens stämmer i slutändan med uppskattningarna som görs..


    Läkaren sa som inget förutom att vi måste skriva ner önskemål och dyligt inför en eventuell vaginal förlossning, och göra det ganska snart ifall bebis skulle komma tidigt, ska till henne igen den 14/5, kanske ska be henne kolla igen då..

    Blev igångsatt med sonen, då tog dom också hinnorna, förstföderska, igångsättning och det tog inte ens 6 timmar.. XD

    Är ju skönt att det inte blivit mer. Enligt mina TUL så är bebisen enligt vecko-beräkningarna men jag vet inte riktigt om jag tror på det då den verkar ha så pass mycket utrymme fortfarande, men huvudsaken är att alla delar växer som dom ska. ^_^
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-06 23:15:05 följande:

    Oj, ja det var ju snabbt för å va första barnet! Kan det ju gå ännu snabbare denna gång.

    Det är en orosfaktor för mig, att det skulle gå för snabbt. Har gått snabbt för mig tidigare också. Skönt då iaf om det är igångsättning och man redan är på plats på rätt ställe.

    Jag känner lite stress att inte ha förberett nåt i bilen, skötväska, förlossningsväskor, babyskydd osv. Så det är nog dags för mig att fixa det även om det blir ståendes en tid.

    Har dock en boafas igen.. städat en hel del surdegar i städskåp, matkällare, garderober, andra skåp mm. Plockat m bebiskläder också.

    Men så bra att den håller sig enligt beräknat datum!

    Får se vad vår bebis landar på. Jag tror ändå det kommer blir drygt 3kg och det är ju ändå rätt stort. Blir nog ingen 2,5kilos denna gång.

    Här ligger bebis så långt ner, men inte fixerad ännu. Men det är värsta partyt om nätterna. Hoppas det inte håller i sig sen utanför magen också.


    Jo, både olika BM och min läkare säger att jag har goda förutsättningar för en igångsättning, men det är jobbigt ändå, även om jag l som har bestämt mig för att prova på vaginal igen. Men vet inte riktigt, hellre en snabb än utdragen? Men vet inte riktigt vad man ska säga ät lagom heller. XD

    Med sonen är typ det jag minns att när BM skulle trycka bort sista felen av kanten så kändes som jag skulle gå sönder i småbitar "hej, snälla kom och skjut mig" och att det var psykiskt jobbigt att jag aldrig fick vila då värkarbetet var så fort och aktivt, eller vad man nu ska kalla det.

    Hade aldrig ens överväga vaginalt ifall det inte handlade om en igångsättning, så att allt är så planerat det bara går, har fått undantagstillstånd så maken får vara med från början, inte vara tvungen att lämna av mig för att sen komma tillbaka när det är en "aktiv förlossning". Men skulle restriktioner bli hårdare eller något annat gör så att han inte får vara med så blir det snitt 1 juni, vet inte riktigt hur jag ska klara av den där extra veckan dom gravid men jag klarar inte av en vaginal förlossning utan maken.

    Jag orkar inte bry mig, får panikattacker av och till över att vi i te är klara med golvet här hemma (måste köpa mer, hade lyckats glömma räkna in ett rum när jag beställde) att det inte är städat, eller tvättat barnkläder, inte packat väska, men i det stora hela så har jag ingen ork. Det är vara energitömmande att vara vaken men all ångest, stress, rädslor och smärta. Gör inget annat än att ligga i sängen och gå på toa. Maken ser till att jag äter och att det alltid står något att dricka på sängbordet, just nu handlar allt verkligen bara om att överleva, att ta mig genom dom sista veckorna levande.

    Jag tänker max 3 kg för våran del, kommer ju ändå lite tidigt, sonen vägde 2720 g och då gick jag ändå över 5 dagar.

    Bebisen har legat väääääääldigt ner borrad sen någon vecka tillbaka, men inget har sagt något om fixerad eller så, får fråga på nästa TUL. Är inte så värst aktiv, vilket är väl skönt på sätt och vis då jag börjar må väldigt illa när den rör på sig, men är ju kissnödig hela tiden då den ligger så långt ner, och ilningarna jag får i blåsan när den nuddar någon nerv är inte att leka med. >_
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-11 09:44:49 följande:

    Har kommit lite längre i förberedelserna iaf. Behöver fixa fika/dryck/snacks, packa väskorna och förbereda i bilen ifall nåt skulle ske där...

    Å en tung post.. tömma kameror... Ligger alltid efter!!

    Jag har haft så svårt att ta till mig att det verkligen kommer bli bebis, så nu är det ju verkligen dags att inse att det blir nog en bebis och verkligen förbereda sig mentalt för tiden som komma skall och fortsätta anpassa här hemma.


    Min situation har varit energitömmande i flera månader, skit efter skit händer och jag har ingen typ av stresshantering, eller någon typ av hantering what so ever. Men i helgen blev golvet, äntligen, lagt klart, mannen tvättade upp alla bebiskläder, så ska väl försöka packa skötväskan i alla fall, och packa fram babyskyddet och sterilisera flaskor/nappar.

    Ska väl också fundera på att denna gång packa med fika/dryck att ha med till förlossningen, mannen höll på att svimma under förlossningen med sonen då han fick lågt blodsocker och så gick han för att köpa en macka och när han kom tillbaka så stod jag på alla fyra och det var fullt med folk i rummet. XD hjärtljuden hade droppat och dom trodde att dom eventuellt behövde akutsnitta men det löste sig. Så mannen vill inte behöva lämna rummet igen. XD plus att han skulle nog inte ens få gå och köpa en macka denna gång med tanke på hur dagens situation ser ut.

    Jag vill få börja må bättre, mitt fysiska och psykiska mående just nu gör så att jag inte bryr mig om att det ska komma en bebis, är inte ett dugg glad över det, ser inte framemot det, vill bara att allt ska vara över.. tur är väl att mannen och sonen längtar och ser framemot det. Jag kommer i kapp så småning om..
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-11 12:36:49 följande:

    Kämpa på å håll ut!

    Har du nån bra serie eller så du kikar på?

    Nu när du skriver det så behöver det kokas nappar här med! En till grej på listan ;)

    Skönt att golvet är klart nu! Här håller vi också på med golv. Har typ ett evighetsprojekt som tar lång tid att bli klar med. Men det går iaf framåt även om det går långsamt.


    Hjärnan orkar inte med så mycket, min utmattning har blivit värre, så klarar inte av att se film/serier, lösa böcker, spela, att sonen aaaaaaaldrig är tyst (XD) och så vidare.. kommer bli en lång och jobbig resa tillbaka efter graviditeten är över. Hoppas att jag ska få genom fortsatt sjukskrivning för jag är inte ens i närheten av i form att vara föräldraledig. :(

    Ja, en sån där småsak som lätt glöms bort i allt det andra. XD

    Var meningen att golvet skulle vara klart för en månad sen! Men mannen är som duktig på att skjuta upp saker, han har typ inte gjort något under veckorna och vara gjort lite saker på helgerna så nu springer han omkring som en skållad råtta och är stressad och irriterad för att det är så mycket dom ska göras.. -_- och så var han tvungen iväg i helgen och köpa mer golv då jag hade lyckats beställa för lite.. beställde innan jag visste att utmattningen blivit värre och jag inte hade insett att jag inte har någon hjärna längre.. XD men det tog hårt att jag hade lyckats missa räkna in ett rum när jag beställde golvet, men men, nu är det i alla fall klaaaaaaart! Så nu ska det "bara" städas. Har en hel del målning som ska göras i huset men sånt går att pilla på efter bebisen kommit.
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-12 16:13:30 följande:

    Låter väldigt påfrestande.

    Helt orimligt att vara föräldrarledig bara för att bebis föds. Fortsatt sjukskrivning låter självklar! Är mannen inställd på att vara föräldrarledig efter förlossningen eller?

    Knäppt det där, hur det är för oss kvinnor egentligen..

    Jag har som nu med facit i hand insett att jag kanske borde ha varit mer sjukskriven istället för föräldrarledig tidigare. Lätt att vara efterklok.

    Jag hoppas min rehab kommer gå bra efter förlossn. å att viktnedgång sköter sig själv vilket också skulle minska belastningen på kroppen. Inte för att jag gått upp så jättemycket, helt normalt, men det är ju ändå en del.

    Om inget uppstår imorrn eller vädret blir eländigt så ska jag fotas av fotograf imorrn... Sen kan bebis få komma..


    Mannen är helt inställd på att vara föräldraledig, går det som vi hoppas så är han hemma året ut, helt föräldraledig augusti ut och så hoppas han på att kunna jobba hemifrån deltid men det beror på hur det ser ut med projekt och dyligt på jobbet. Men han har sagt att så länge det är som det är med Corona så kommer han inte att jobba på kontoret då vi kommer att ha en nyfödd och jag är i riskgrupp.

    Det antas att vi ska vara föräldralediga. Tack och lov så har jag en engagerad make som vill vara föräldraledig, han vill finnas till hands och avlasta. Vilket är tur, för jag kommer ha en lång och jobbig resa tillbaka till något som ens liknar mig. :(

    Hoppas det går bra för dig. Jag vet inte hur mycket jag gått upp, var några veckor sen jag vägde mig sist, men det har inte varit så farligt mycket, om jag inte gått upp en massa nu. Med sonen gick jag upp över 30 kg i typ bara vätska. -_- och det går ju som inte göra något åt, samlar man vätska så gör man..

    Håller tummarna på fint väder för dig! Idag har vi haft sol, hagel, sol och snö. XD
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-20 08:48:32 följande:

    Skönt ni har en plan för ett upplägg som ska fungera för

    Ja, vilket varierande väder det är!! Alla årstider på en å samma dag. Men lite skönt får jag erkänna om det ej blir en supervarm sommar m bebis. Men vill ju inte att det ska va som vinter heller...

    Fotograferingen gick sådär.. Vädret höll sig ok även om d kom några vindpustar emellanåt.

    Men blev super besviken på mannen. Jag är fortsatt ledsen. Tagit massor av energi. Hade förberett mig i god tid med allt möjligt, men han var ute i sista sekund med precis allt, vilket påverkade mig mkt. Så jag var inte alls i mode för å glad, lycklig harmonisk ut under fotograferingen. Eller stå upp för att fotona blev så som jag önskat. Känns såå surt. Dålig känsla.

    När jag försökt skriva här på fl sista tiden så funkar det ej att göra mellanrum på mobilen.. så har fått kopiera in texten fr annan app. Är s så för nån annan också?

    Nån som börjat få/har nå känningar?

    Jag tycker jag börjat få en del tryck bakåt och lite nedåt. Känns som annorlunda motför tidigare. Jag hoppas jag slipper gå över tiden iaf. Tydligen igångsättning här också efter en en vecka om det ej är möjligt på förlossningen. Om det är fullt väntas det 2-3d dagar till. Fått veta att här får partnern vara med från start av igångsättning så det känns iaf som en lättnad.


    Har inte haft några problem med att skriva här..

    Dom (vet egentligen inte vilka XD) har ju gått ut med att det kan bli en varm sommar i år då året har varit ovanligt varmt, men vi har ju inte haft en speciellt varm maj så vette tusan.. är inte så mycket för värme men varmare än så här får det gärna vara och i juli skulle jag vilja ha bra värme då simskolan är i 2 veckor, inhe roligt om det är kallt då!

    Vad tråkigt. Förstår att du är besviken. :(

    Kroppen förbereder sig, ja, det känner jag, men det är ingenting som indikerar på att det snart skulle sätta igång, BM har även kollat läget så att jag inte skulle behöva lägga ner onödig energi på att oroa mig över att bebisen kommer tidigare.

    Har igångsättning om en vecka, har fått undantagstillstånd så att maken får vara med från början, annars är det vid aktiv förlossningen som gäller, och jag har även fått undantagstillstånd så att han får stanna på BB om det finns plats. Förra veckan träffade jag läkaren och gjorde sista TULet innan förlossningen och plan för tiden på BB och tiden efter när vi kommit hem, träffade även aurora och "gjorde upp" förlossningsplan och så mitt sista BM-besök, allt på samma dag, var extemt trött sen kan jag ju tillägga. XD

    Bebisen beräknas ligga -3%, jag tror att det är lite mer än så. Tror att den kommer väga mellan 2,5-2,7 kg, får se nästa vecka, men det är i alla fall vad magkänslan säger.
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-20 11:12:01 följande:

    Oj, ja det låter verkligen som en hektisk dag! Både och det där att ha allt samlat samma dag.Förstår du blev helt slut efteråt!!

    Jag var på sista planerade tul:et nu i veckan. Å fortsätter på samma minus -16/17, som tydligen är som förväntat för min del.

    Men så spännande med bara en vecka kvar!! Ojojoj. Speciell känsla å veta exakt när det ska dra igång!

    Får se hur sommaren blir vädermässigt då.. vore ju skönt m lite värme iaf, samma här m simskolan.. lite trist om barnen får frysa som tusan. I övrigt får man väl se hur det blir med allt. Hur allt går och hurdan bebis är. Lär väl inte bli nå större utsvävningar misstänker jag.


    Man har varit beredd på att bebisen skulle vara mindre med tanke på min sjukdom och att jag ha varit tvungen äta kortison, plus att jag har inte mått bra fysiskt eller psykiskt, men bebisen verkar inte ha blivit påverkad alls av det och det är ju såklart bra.

    Är ju skönt att det är vad dom har förväntat sig i alla fall.. sen kan det ju helt plötsligt vara så att bebis är större än vad dom först trodde, så var det för min syster.

    Idag ringde aurora och gick genom det sista med förlossningsplanen, så nu är den färdig inför nästa vecka.

    Hade samma med sonen, och för psyket så är det verkligen skönt att veta när, kunna planera allt, fixa och dyligt. Men jag vet verkligen inte hur jag ska ta mig genom sista veckan, har så ont och är så extremt jäkla trött. Är väldigt glad över att det aldrig ens ifrågasattes att jag ville få bli snittad/igångsatt så tidigt som det går, för det hade inte gått annars.

    Vi har så mycket att göra hemma så oavsett Corona eller inte så hade vi bara varit hemma. XD pilla lite med göra klart rabatten vi påbörjade ifjol och bygga (i alla fall börja) altan, återställa gräsmattan efter bergvärmegrävningen och lite annat smått som inte blev helt färdigt ifjol..
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-21 11:18:51 följande:

    Ja vi är inte heller göralösa här hemma. Massor som kan göras, men får väl se hur det blir med en bebis.

    Altan kanske vi kommer påbörja förarbete med till hösten för å kunna bygga nästa vår. Nu är det mest slutföra det som påbörjats å ej dra igång nå nytt. Har tidigare fixat mkt efter säsong, men nu vill vi komma vidare m källaren å bli klar nångång så får bli fix där under sommaren ändå, trots d är trist vara där nere då. Men samtidigt har man oftast mer energi under sommaren än vintern ju.

    Har också vart igenom d där med gräsmatta å tomten.. både efter jordvärme å dränering.. blir bra när man väl tagit sig igenom det. Men mkt innan!! Å skitigt å dant blir det innan.

    Kämpa på å håll ut nu under slutspurten! :)


    Gräsmattan tog tack och lov inte så mycket stryck av det då vi har så stabil grund som består av sand/grus/sten och så sandblandad jord ovanpå det, och vi placerade rännan så att mycket av det hamnar under altan och soldäck och där vi ska göra grusgång. ^_^ men det är en del stenmjöl vi måste försöka få undan, vilket inte har varit det lättaste. XD kanske blir så att vi måste gräva ur överst och lägga på lite ny jord och gräsfrön..

    Sen som du säger, man får se vad man orkar och hinner med med en bebis och 6 åring.. jag har ju även en hel del rehabilitering och läkning framför mig, både kroppen och knoppen så jag har väl ungefär lagt ribban så högt så att jag räknar med att ligga i sängen och vara en grönsak första veckorna.. tänker att det är bra att sikta lågt! >_<

    Jag önskar att vi hade kunnat göra altanen ifjol, skulle ha varit så skönt att ha den att sitta på nu...
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-25 16:10:05 följande:

    Vad bra! Blir så jobbigt när en omges av en sandlåda... 

    Vilken dag sätts du igång?

    Vill önska dig lycka till!

    Fick ytterligare en kallelse till tul. Blev så förvånad! Märkligt när nu bebis följt sin kurva både på tul och sf till skillnad från tidigare graviditeter då det inte blivit fullt lika många tul. Men jag tackar å tar emot typ!


    Tack! Kan behöva det..

    På onsdag kl 08.30 ska jag infinna mig på sjukhuset.. Är verkligen så nervös. Har en hel del ångestattacker, panikattacker av och till sen typ en vecka tillbaka, känner mig så rädd och ledsen. Har väldigt svårt att fokusera. Jag vet att jag tog ett klokt beslut att satsa på vaginalt istället för snitt men det känns fasiken inte bra, även om allt är så planerat det bara kan bli..

    Vad konstigt! När ska du på det då? Kanske bara vill hålla extra koll denna gång eller något.. men sånt sätter ju igång lite hjärnspöken, i alla fall för mig. XD
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-25 23:55:43 följande:

    För mig väcktes en ny tanke idag efter att ha varit på mvc. Å det är att hur ska vi göra om barnen är sjuka (så här i Corona-tider) när förlossningen drar igång.. Inom närmsta familjerna så omges vi av riskgrupper, både generationen uppåt och bland syskon. Jag vill ju inte ha på mitt samvete att vi skulle ha orsakat dem smitta om de skulle bli rejält sjuka.

    Hur tänker ni andra?

    Jag bara håller tummarna att vi klarar oss och vi kör med att ej ta hem eller åka hem till kompisar mm innan bebis fötts. Känns lite hårt, men då är ändå känslan att vi gör det vi kan för att minska på sociala kontakter.


    Vi har hållit oss hemma, struntat i kalas och att umgås med andra. Jag vill inte föda medan jag är sjuk, spelar ingen roll om det så är bara en vanlig förkyldning eller något annat.. XD Det är ingen som tyckt att det har varit något konstigt med det, jag menar, ligga och föda barn och samtidigt vara helt tät i näsan, eller ha hosta..? Nej tack!

    Kommer även vara försiktigt första tiden efter, har till och med köpt handsprit, trodde jag aldrig om mig. XD

    Vi hoppas på fint väder typ 13 juni så vi kan ha kalas ute för sonen som blir 6 år men kommer bjuda lite färre än vanligt. Har redan dåligt samvete över det så ja, det kommer bli jobbigt för min del. :(
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-26 23:41:12 följande:

    Låter ungefär som här då.. Vi har också kapat det sociala och gör i princip endast nödvändiga ärenden.

    Oo.. så ni står också inför kalas snart... Vår mellersta fyller år fem dagar efter beräknat datum... så endera blir det ju att en är höggravid då eller har en nyföding, eller kanske t.o.m. på förlossningen just den dag... Jag går i tankar om vi ska vänta med barnkalaset till hösten... Hoppas också på fint väder så nåt mindre kalas kan hållas utomhus, men kanske inte blir just då utan i sommar nångång. Vi skippade vanligt kalas för yngsta pga corona-tider, men mormor å morfar kom över en stund ute för lite firande.

    Det är ju så speciella tider i övrigt nu också så jag försöker lägga det dåliga samvetet lite åt sidan... men visst gnager det ändå lite ibland. Slipper iaf våndas över det med skolavslutningarna då inga anhöriga får delta. Så den ångesten att eventuellt missa den kunde en iaf helt släppa!

    Jag har har förvärkar av å till hela dan. Får se vad det handlar om... Men tror inte att det är på g.

    Håller alla tummar å tår för er imorgon å hoppas ni får en fin förlossning!


    Det är första gången han ens bryr sig omnatt han fyller år.. Han börjar planera det redan i oktober/november så hoppas på att inte behöva ställa in/flytta det.. Han bryr sig väl mest om att gå träffa kusinerna som han inte träffat sen mars, det är värre för mig som alltid varit den som bjudit alla dom närmsta, vi brukar vara typ 25 st. XD

    Hade det inte varit så att bebis kommer 2,5-3 veckor tidigare så hade vi varit tvungna att skjuta på kalaset, då bebisen egentligen är beräknad 14 juni, sonen fyller år 16 juni och vi hade tänkt ha kalas 13/14 juni... -_- är väldigt glad över att det blir en maj-bebis istället, har alltid tyckt synd om dom som fyller då tätt ihop och så får jag barn så själv.. XD

    Tack. Är väldigt nervös, har inte blivit mycket sömn i natt.
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-27 12:58:17 följande:

    Förstår din nervositet och att det inte blivit mkt sömn... Nu har du säkert värkar å bebis är på g! :)


    Hinnorna togs 11.30 och lilla Lovis föddes 200527 kl 16.05 och var 46 cm lång och 2465 g. :) Nu är skiten äntligen över! :D
  • norrlänningen89

    Förlossningen gick väldigt bra. Blev en helt annan förlossning än med sonen. Kunde hålla fokus och andning och vara med hela förlossningen, jag minns hela förlossningen, trots panikkänslor som kom där i slutet när det blev väldigt ont. EDAn var riktigt hemsk att lägga men gav underbar effekt, fick ingen bäckenbottensbedövning mot slutet då det blev ett huvud ivägen. Hinnorna togs kl 11.30 så tog inte ens 5 timmar. Maken slapp svimma denna gång och Lovis mår bara bra. ????

  • norrlänningen89

    Jag tillhör en av dom somnknye förstår varför man är rädd för igångsättning, i alla fall via att ta hinnorna, då båda mina har gått bra medicinskt sett.

    Sonen var fixerad redan i v 33/34, denna gång så var hon fortfarande lite ruckbar två veckor innan igångsättningen, hur det var just på dagen för igångsättning vet jag inte.

    När jag väntade sonen fick jag veta att första barnet brukar kunna fixera sig ganska tidigt, och barnen efter det kan lika gärna inte fixera sig förrän då det är dags, så är nog därför din BM blev lite chockad..?

  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-31 18:08:05 följande:

    ....


    Ja, då förstår jag att du inte hade en bra upplevelse. :( min läkare sa det att det allra bästa är om man kan ta hinnorna, är väl "mest naturligt". Hoppas denna förlossningen blir en bra upplevelse. :)

    Vid min första graviditet så berättade aurora att för en förstföderska beräknar man med att öppningsarbetet tar 10 timmar och att igångsättning kan dra ut processen, men jag har haft tur med mina.
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-06-16 15:25:56 följande:

    Hur har ni det och hur går det för er där hemma? Hur tar storebror det hela?

    Glad midsommar!


    Det går väl ganska så bra. Har en extremt matglad tjej som är varannan timma, haft lite jobbigt med bajsandet så började förra veckan med laktulos. Hon är nu 50 cm lång och väger 3504 g, så hon är lika stor som en nyfödd nu. XD var på läkarbesök idag, allt såg fint ut. Har velat om namnet och efter en del prat och fundering så har vi nu väl som bestämt oss för Ronja istället. XD

    Det går bra, nu har han slutat förskolan så han är lite understimulerad hemma, är ju en väldigt omställning då han har ju haft oss för sig själv nästan 6 år, men han visar lite intresse, vill gärna hålla i henne.

    Hur går det gör dig?

    Tack, detsamma!
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-06-17 19:31:02 följande:

    Ronja e ju oxå gulligt! Samma tema som Lovis väl? ;)

    Ja, det är ju en väldig omställning för hela familjen egentligen! :)

    Går lite segt här.. långdragen latensfas verkar det som.. Vet inte riktigt vad som ska till!

    Så allt känns så ovisst för stunden.

    Varit på en koll, visst går det väl litelite framåt, men har inte hänt särskilt mkt. Men kan fortsatt vända snabbt. Så tillvaron känns lite orolig just nu..

    Kan ju som inte ha barnvakt hela dagarna eller dygnet runt till en eventuellt igångsättning. Men antar det inte funkar riktigt heller att inte helt kunna vila.. Svår avvägning.


    Jag har velat Ronja hela tiden men maken tyckte/tycker? inte om det namnet men gillade Lovis. Det var faktiskt sonen som valde Lovis, nämnde det och han gillade det, han har aldrig sett den filmen eller hört talas om den. XD Vi valde mellan Ronja, My och Celia.

    Gud, vad jobbigt. Förstår vad du menar. :(
Svar på tråden BF Juni 2020