• Anonym (Anonym mamma)

    När för sent att teckna försäkring?

    Har ingen försäkring på mitt barn pga usel ekonomi, knappt råd att äta. Barnet är över 1 år och har inte råd teckna försäkring på minst 1 år till. När för sent?

  • Svar på tråden När för sent att teckna försäkring?
  • Anonym (Rr)

    Dra in på allt annat o teckna försäkring.

    Nu är du förälder. Ta ansvar för ditt barn och ditt föräldraskap!

  • mammatill6

    Det är ju aldrig försent men allt som händer innan man tecknar kan ge undantag i försäkringen. Alla symtom visar sig innan ger undantag. Vi betalar 82:- per barn. Det borde man ha råd med.

  • Anonym (Anonym mamma)
    Anonym (Rr) skrev 2019-09-22 21:10:09 följande:

    Dra in på allt annat o teckna försäkring.

    Nu är du förälder. Ta ansvar för ditt barn och ditt föräldraskap!


    Visst jag kan låta bli att äta och betala hyra får vi se om det blir bättre.... eller inte.
  • Anonym (Anonym mamma)
    mammatill6 skrev 2019-09-22 21:13:48 följande:

    Det är ju aldrig försent men allt som händer innan man tecknar kan ge undantag i försäkringen. Alla symtom visar sig innan ger undantag. Vi betalar 82:- per barn. Det borde man ha råd med.


    82 i månaden?
  • Anonym (Anonym mamma)

    Om det kostar så lite ska jag nog ha råd med det hoppas jag.

  • Tiina87
    Anonym (Anonym mamma) skrev 2019-09-22 21:14:46 följande:

    Visst jag kan låta bli att äta och betala hyra får vi se om det blir bättre.... eller inte.


    Så du har inte råd att avvara en 100 (oftast mycket mindre) i månaden för hemförsäkring med du har uppenbarligen råd med barn?
  • Anonym (va?)
    Anonym (Anonym mamma) skrev 2019-09-22 21:14:46 följande:
    Visst jag kan låta bli att äta och betala hyra får vi se om det blir bättre.... eller inte.
    Vad tror du att en barnförsäkring kostar egentligen? Du bor väl i Sverige, inte i USA.

    Vi har förresten bott i USA och startade vår familj där. Vi betalade mer i månaden där än vi betalar om året här i Sverige. 190 kr i månaden betalar vi här och då har vi den dyraste.
  • LoveRain

    En hemförsäkring måste du ha. Det är billigt i jämförelse vad det kan kosta om olyckan är framme.

    Ditt barn har du ansvar för att försäkra. Gör det genast!

    Via konsumenternas.se kan du jämföra olika försäkringar, både barn och hemförsäkring.

  • Anonym (ERRORrrrrrrrrrrr)
    Tiina87 skrev 2019-09-22 21:43:00 följande:
    Så du har inte råd att avvara en 100 (oftast mycket mindre) i månaden för hemförsäkring med du har uppenbarligen råd med barn?

    För att man vet exakt hur sin ekonomi kommer att se ut hela barnets uppväxt, detta kan aldrig ändras av olika skäl och ge en sämre ekonomi än väntat?


    Sparka inte på folk som ligger ner hela tiden.

Svar på tråden När för sent att teckna försäkring?