• Anonym (Ts)

    Objektifierad

    Hur får man någon att känna sig så - fast på ett bra sätt. Har fått veta att min pojkvän tänder på att jag ser honom på ett sånt sätt. Obs jag vill inte involvera några andra människor och inte förnedra honom för mkt. Dvs jag vill visa uppskattning på ett objektifierande sätt.

  • Svar på tråden Objektifierad
  • Anonym (Behandlad som en dyrbar leksak)

    Kan ge dig min beskrivning av detta då jag blivit objektifierad stort sett hela livet och också behöver det för att vilja ha sex med nån mestadels. Kanske föddes detta i mig så tidigt men nu som lite äldre är det fortfarande kvar och är en stor del av mitt liv.?

    Jag har också dejtat män som haft denna läggning vilket för en man oftast betyder att du ska "begära honom", kontrollera honom genom en aktiv sexualisering av t ex hans kropp utseende, kuk, säga hur kåt du blir av honom , att du vill bli tagen av honom eller ta honom. Och även visa detta tydligt, ta kommandot! Kanske fota honom i olika vinklar, be honom ha vissa kläder som tänder dig osv.  Män går igång speciellt på att bli åtrådda och att kvinnor t ex vill ha dem. Att bli behandlade som sexobjekt...

    Många män som tränar på gym tex vill ju att man ska påverkas, tända på deras muskulösa kroppar, det ger dem en känsla av makt, värde, och att de är åtrådda.

    Ganska likt hur vi kvinnor beter oss genom att visa hud och ha åtsittande kläder, puta med läppar, pilla i håret osv. Jag tänder på exakt samma saker som jag beskriver, och att mannen tydligt visar hur sexig jag är och hur kåt jag gör honom.  Det är viktigt att han finner mig attraktiv och att han visar detta med ständiga blickar, smekningar, ord och handlingar. Sex handlar mycket om sexualisering psykiskt för att den där gnistan ska leva och flamma upp.

  • Anonym (Ts)

    Åh stort tack för beskrivningen! Han är nog precis som du. Tränar mkt och vill gärna bli fotad. Jag åtrår ju hans kropp väldigt mkt och tar mkt på honom och visar hur mkt han tänder mig. Han säger också att han vill bli behandlad som en leksak, sexslav etc. 


    Men har du tips på vad man kan säga för att visa på detta mer tydligt? :) 

  • Anonym (kille)

    Ni kan kanske prova lite rollspel där din kille blir objektifierad? Exempelvis att du är en konstnär som behöver en modell att teckna av, sen avslöjar du att det egentligen är en nakenmodell du vill ha, lite senar mer specifikt att du vill teckna av en naken man med stånd, för att tillsist tillstå att du egentligen vill teckna av en erigerad penis. Sjävklart måste du noga undersöka den så att du vet hur den skall tecknas i detalj...

    Eller att du är regissör för en experimentell teater och behöver en manlig skådespelare, rollen kräver dock nakenhet, så på "auditionen" måste han visa sig naken. Eftersom det är en ganska vågad teater med en sex scen så måste du självklart se så att ståndet är imponerande.

    Ett annat tema är att han är slav och du en slavhandlerska, varorna måste givetvis undersökas noggrant.

  • sexposed

    Vi är ett par och objektifierar varandra ofta, och nästan alltid i rellation till sexet i någon form.

    Det kan vara på stan, restaurang eller vart som där någon av helt enkelt bara vill vara ett objekt för den andres åtrå.

    T.o.m bilder där jag bara kan få känna mig lite naket snygg och vacker på anonym blogg är ju också en form på egen objektifiering.

    Tyvärr är orden objekt och objektifiering idag fula ord som antyder att någon automatiskt är blåst, behandlas illa, fluktande gubbar eller tjejer som söker till Paradise Hotel medans det i själva verket även kan handla om det egna jaget och lite go självkänsla Att känna sig jävligt önskad av någon

    Så fort man tar bort det negativa ur orden så blir det bra

  • Anonym (Två år senare)
    Anonym (Ts) skrev 2019-09-24 18:39:15 följande:

    Hur får man någon att känna sig så - fast på ett bra sätt. Har fått veta att min pojkvän tänder på att jag ser honom på ett sånt sätt. Obs jag vill inte involvera några andra människor och inte förnedra honom för mkt. Dvs jag vill visa uppskattning på ett objektifierande sätt.


    Gick det bra han blev väl inte ledsen 
  • Anonym (Behandlad som en dyrbar leksak)
    sexposed skrev 2019-10-02 08:28:12 följande:

    Vi är ett par och objektifierar varandra ofta, och nästan alltid i rellation till sexet i någon form.

    Det kan vara på stan, restaurang eller vart som där någon av helt enkelt bara vill vara ett objekt för den andres åtrå.

    T.o.m bilder där jag bara kan få känna mig lite naket snygg och vacker på anonym blogg är ju också en form på egen objektifiering.

    Tyvärr är orden objekt och objektifiering idag fula ord som antyder att någon automatiskt är blåst, behandlas illa, fluktande gubbar eller tjejer som söker till Paradise Hotel medans det i själva verket även kan handla om det egna jaget och lite go självkänsla Att känna sig jävligt önskad av någon

    Så fort man tar bort det negativa ur orden så blir det bra


    Det är riktigt sexigt att bli objektifierad. Utan det i en relation blir de inga gnistor och ingen magi. Man måste objektifiera sig själv för att se sig själv utifrån ur ett attraktionsperspektiv. Varför skulle någon åtrå mig och min kropp, vad har den som gör en annan kåt? Hur bevarar jag det...såna saker måste man fråga sig och kräva tillbaks.
Svar på tråden Objektifierad