• Stefan99

Vad händer när akassan tar slut ??

Vad händer när akassan tar slut ?
    Har 6 månader kvar på mina dagar.
    Får man samma summa på försäkringskassan som på akassan ?
    Hoppas ju så klart att jag hittar ett jobb men just nu är det trögt ocb typ i April har jag slut på dagarna där.
    Är det så att man får sälja allt man har först och sedan får man pengar när man gjort slut på alla sparpengar??
    Det verkar ju sjukt om det är så ??

• Svar på tråden Vad händer när akassan tar slut ??
  • Stefan99
    Zwilma skrev 2019-09-25 06:01:47 följande:

Jag fick aktivitet stöd efter a kassa.

Det är väl typ 200kr per dag vilket inte går att leva på?
    Alltså typ 4000kr i månaden.
    Jag behöver typ 9-10.000 i månaden, går nätt och jämt runt med Akassan.
    Utan Akassa kommer man bara kunna se gratis TV, vara utan mobilsurf, inte kunna köpa någonting typ.
    Men jag har ändå rätt mycket jag kan sälja framöver som är värt runt 50.000 plus sparpengar på ca 25.000
    Frågan är märker fkassan av om jag säljer något ?
    Men då bör man sälja via pay pal eller bitcoin ?

• Stefan99
    Jamesdio skrev 2019-10-07 09:01:13 följande:

Det är väl inte självklart att man får pengar någonstans ifrån? Min man går nu snart in i sitt 10e år efter att hans firma gick omkull. Han har inte fått en krona av någon annan än mig. Han har jobbat på några ströjobb, inte tillräckligt för att uppfylla ett arbetskrav. Han har gått två utbildningar (ej genom arbetsförmedlingen för de ville inte hjäpla honom) och nu har han varit arbetslös sedan januari när senaste utbildningen slutade. Finns inga pengar att få för honom.

Men för att hålla oss till dig så kan du inte få försörjningsstöd innan du har använt upp dina sparpengar och sålt av bil och annat av värde. Och så ska det vara!

Ja det blir väl till att sälja huset i sommar då.

Svar på tråden Vad händer när akassan tar slut ??