Normalt att dricka så man spyr på fest i 30-års åldern?
Som rubriken lyder. Undrar var som är normalt och när man kan börja undra. Dricker inte själv, men min partner gör. Han dricker ytterst sällan i mitt sällskap (för min skull) och ändå ganska sällan, kan gå flera månader- tom halvår mellan gångerna. Men när han väl dricker vid tillfällen så kan jag tycka att han dricker lite väl mycket. Vi har hemma hos mina föräldrar vid nyår och jag skämdes lite över att han drack mycket mer vin än vad mina föräldrar gjorde tex. Som tur var hade inte mina föräldrar lagt märke till det (berättade för min mamma att jag skämdes över det) Har även fått höra att han några få gånger, tex på fester, druckit så han spytt. Oftast ses vi varje helg. Men om han någon gång är själv en helg känns det som att han oftast "passar på" att dricka lite vin tex. Jag kan bara jämföra med mina föräldrar men det känns som han då dricker lite "mer". Istället för 1, kanske 2 glas vin dricker han kanske 3. Kanske 4. Händer som sagt väldigt sällan, så han är ju absolut inte beroende eller så. Börjar bara fundera på om han inte är omogen. Inte så kul att höra när vi var med hans kompisar med resp. på någons landställe att "när vi var här sist spårade det lite, jag låg och spydde i buskarna där borta tidigt på kvällen". Det värsta är att det verkar finnas någon slags "stolthet" i det även om han såklart "skämtar lite" på sin egen bekostnad.
Tycker själva dricka-så-man-spyr grejen känns sjukt omogen och brutalt oattraktivt. Såklart är det väll inte meningen. Tänker att han kanske har svårt att veta hur mycket han tål eftersom han dricker så sällan. Men funderar om det är normalt att det händer någon gång ibland när man är runt 35? Vi har inte varit tillsammans jättelänge, ca 1.5 år. Dricker som sagt inte alls och är oftast inte med när han dricker. Har noll koll på alkohol och har aldrig varit full själv därav frågan! Det stör ju inte vårt liv alls egentligen. Men någon gång när han berättat att han spytt har jag känt avsmak för honom och funnit honom mycket omogen och oattraktiv som sagt.... Som vid tidigare berättelse om landstället.