• Anonym (.)

    Har det någonsin hänt att en manlig bekant/kompis har kysst eller försökt rent fysiskt försökt bjuda in er till samlag?

    Har det hänt att en man som ni känt/känner försökt kyssa er/bjudit in er till samlag?
    Om det nu är som så att ni avisade och mannen respekterade det. Bröt ni kontakten med varandra? Kändes det otäckt?
    Vad tycker ni om män som försöker erbjuda samlag till en kvinna om en kvinnlig kompis till honom är på besök men att hon tackar nej till det och mannen helt respekterar det. Ingen tjat eller försöka lite mer eller så. Utan han har slutat meddetsamma och kanske till och med bett om ursäkt?
    Skulle ni anse att den mannen var en trygg man?
    Finns det risk att bekantskapen bryts totalt, även om han erbjuder sig till samlag och respekterar helt ett nej. Skulle ni känt att han var trygg på något vis?

    Vet inte om tråden är rörig men hoppas ni förstår min frågeställning.

    Jag pratar ingenting om att mannen slängt er på sängen och han har börjat ta av sig. Inget som helst våldsamhet, pratar jag om nu. Jag pratar inte heller om där han sagt med ord: ''Låt oss ha sex''.

    Utan han gör det lite med trevlig attityd och med ''stil'', eller hur man nu skall kalla det.

  • Svar på tråden Har det någonsin hänt att en manlig bekant/kompis har kysst eller försökt rent fysiskt försökt bjuda in er till samlag?
  • Anonym (Va??)

    Nä, jag har bara straighta kompisar.
    Vad har du eller dina polare för problem?
    Kan ni inte få kvinnor??

  • Anonym (Nej)

    Nej det var många många år sen nu. Jag skulle nog uppskatta det om jag var sexuellt frustrerad, annars inte. Vänskapen skulle oavsett inte förstöras.

    Men jag är nog inte som de flesta kvinnor.

  • Bibbidi

    Ja det har hänt, 3 gånger. 

    Vänskapen dog ut kort därpå. Det gick helt enkelt inte när det blev så tydligt att den ena ville en helt annan sak än jag själv... Försök till kyssar / annat är ett big NO NO om man inte är säker på att den andra vill! Att helt gå från vilka kompisar som helst till att plötsligt bli kysst eller att ens kompis börjar flörta med en känns bara fel. Då måste man själv ha flörtat och sånt innan och gjort det tydligt att det är vad man själv vill, annars är risken stor att man inte är kompisar så värst mycket längre efter det.

  • Anonym (Angelika)

    Ja det har hänt att några manliga vänner har tagit tillfället i akt och klargjort att de velat ha mer. Några har fått det också eftersom vi då har varit singlar.

    Någon har fått nej för att det inte funnits känslor av den sorten. Vi har förblivit goda vänner. Någon har försökt trots att någon/båda varit upptagen, vi har ändå fortsatt vara vänner.

  • Anonym (VA)

    Förlåt, men vad MENAR du med erbjuda samlag? Du skriver vad det inte är, men exakt vad menar du? Du säger det inte och slänger inte henne på sängen, på vilket sätt erbjuder du det?

  • CarinaL26

    Bjudit in mig till samlag? Mitt svar till den man som erbjuder mig samlag blir

    ?I?ll give you an offer you can?t refuse.?

  • Anonym (Japp..)

    Japp, jag har varit med om det..

    Åkte faktiskt hem direkt och lät kontakten dö ut sen...

  • Anonym (Ugglan)

    Ja och det är alltid samma jävel. När vi var unga, 16-17, sprang han i kapp mig efter en parkfest och kysste mig. Jag sa att det inte var ok och gick hem. Några år senare stötte han på mig på fyllan. Vi har pratat om det och han har ångrat sig och jag har velat haft kvar honom som vän eftersom jag är naiv och tror att män och kvinnor kan vara bra vänner. För ett halvår sen började han dilla om att vi skulle gå hem tillsammans och hänga efter en utekväll och hinta om att jag inte borde nöja mig med min sambo bara för att jag är lycklig. Samtidigt som han erkände att han velat ha mig i många år. Jävla as, har inte pratat med honom sen dess.

  • Anonym (Va??)

    Uppraggad men ..... not for me!!
    Tvärhetero på det viset .....

Svar på tråden Har det någonsin hänt att en manlig bekant/kompis har kysst eller försökt rent fysiskt försökt bjuda in er till samlag?