• Anonym (KJ)

    Billigt vs dyrt täcke?

    Hej,

    som tråden antyder är det värt att tex satsa på ett dyrare täcke från tex Engmo dun vs ett billigt Ikea eller Jysk täcke?

  • Svar på tråden Billigt vs dyrt täcke?
  • Praktisk58

    Jysk har ofta udda storlekar.

    Men varför inte IKEA. Jag har ett för 29:-

  • Anonym (LA)

    Vill också ha tips om täcke! Någon som köpt nytt nyligen och är nöjd?!

    Bytte till våra vintertäcken i dag och de börjar kännas trötta.

    Vill inte ha dun, med småbarn som ibland sover i sängen (speciellt när de är sjuka och olyckor kan hända...) så måste de vara enkla att tvätta och få torra.

  • Anonym (KJ)
    Anonym (LA) skrev 2019-09-29 21:14:03 följande:

    Vill också ha tips om täcke! Någon som köpt nytt nyligen och är nöjd?!

    Bytte till våra vintertäcken i dag och de börjar kännas trötta.

    Vill inte ha dun, med småbarn som ibland sover i sängen (speciellt när de är sjuka och olyckor kan hända...) så måste de vara enkla att tvätta och få torra.


    Jag älskar ju mitt Engmo dun men du vill ju inte ha dun.
  • Anonym (???)
    Anonym (KJ) skrev 2019-09-29 22:55:43 följande:
    Jag älskar ju mitt Engmo dun men du vill ju inte ha dun.
    Du har alltså redan Engmo dun som du älskar, sedan startar du en tråd för att fråga oss om det är det värt att skaffa ett?
  • FuckGoggleAskMe

    Har både väldigt bra och ganska dåliga täcken från IKEA, vet tyvärr inte vad dom heter. De dåliga är i ganska plastigt material, de bra är i naturmaterial, fast de plastiga duger fint för alla kompisövernattningarna. Har också ett underbart, dyrt, duntäcke ...

  • Anonym (KJ)
    Anonym (???) skrev 2019-09-29 23:00:46 följande:
    Du har alltså redan Engmo dun som du älskar, sedan startar du en tråd för att fråga oss om det är det värt att skaffa ett?
    Ja för jag ville höra hur personer resonerar. Jag vet redan hur jag resonerar.
  • neverpreggo

    Jag är totalt obrydd om att täcket skulle vara billigt och skulle köpa nytt på Ikea troligtvis vid behov. Ej dun.

  • Anonym (???)
    Anonym (KJ) skrev 2019-09-29 23:28:05 följande:
    Ja för jag ville höra hur personer resonerar. Jag vet redan hur jag resonerar.
    OK, intressant och högaktuellt ämne. 
  • Anonym (KJ)
    Anonym (???) skrev 2019-09-29 23:52:59 följande:

    OK, intressant och högaktuellt ämne. 


    Ja precis! Själv har jag Engmo duns viktoriatäcke. Dyrt (Läs väldigt dyrt) men ack så skönt och fluffigt. Ejderdun. De som fåglarna fäller själv för att göra näste för att ruva.
Svar på tråden Billigt vs dyrt täcke?