Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

Billigt vs dyrt täcke?

Anonym (KJ) skrev 2019-09-29 22:55:43 följande:
    Jag älskar ju mitt Engmo dun men du vill ju inte ha dun.
    Du har alltså redan Engmo dun som du älskar, sedan startar du en tråd för att fråga oss om det är det värt att skaffa ett?
  • Anonym (???)
    Anonym (KJ) skrev 2019-09-29 23:28:05 följande:
    Ja för jag ville höra hur personer resonerar. Jag vet redan hur jag resonerar.
    OK, intressant och högaktuellt ämne. 
  • Anonym (???)
    Anonym (KJ) skrev 2019-09-30 00:07:44 följande:
    Ja precis! Själv har jag Engmo duns viktoriatäcke. Dyrt (Läs väldigt dyrt) men ack så skönt och fluffigt. Ejderdun. De som fåglarna fäller själv för att göra näste för att ruva.
    OK, en liten skryttråd då Flört

Intresseklubben antecknar...
  • Anonym (???)
    Anonym (KJ) skrev 2019-09-30 00:28:16 följande:
    LOL. Skryttråd. Nej inte alls. Skulle jag skryta hade jag tagit upp annat.

Jag tycker att sängen med tillbehör generellt sett verkar vara en lågprioriterad fråga i förhållande till tiden man tillbringar däri samt vad den påverkar ditt mående. Jmf tex med en bil.

Varför kommenterar du om du inte är intresserad?
    Jag har några kompisar som resonerar som du gör. Sedan använder de mobilen i sängen. Så det där med att satsa på god sömn med dyra tillbehör, det stämmer helt enkelt inte för dom. Däremot tror de att det är en statushöjare.

Ja, med tanke på hur många som använder mobilen i sovrummet, tittar på TV i sovrummet  så prioriterar inte många sin sömn. Väldig många vuxna och också barn har problem med sömnen. Och att då tro att ett dyrt täcke ska lösa det, är ju naivt.
  • Anonym (???)
    Anonym (KJ) skrev 2019-09-30 11:22:24 följande:
    Du låter ju bara småaktigt avundsjuk. Är det någon som sagt att ett täcke skulle lösa det? Jag sa säng med tillbehör. Bra förutsättningar sedan är det upp till varje person att ta ansvar för sin sömn. Det är inte samma sak.

Skulle uppskatta om du inte kommenterar om du inte har något att tillägga i sakfrågan.
    Avundsjuk? Jag driver med dig. Kul med folk som tror att ett dyrt täcke påverkar sömnen...
Svar på tråden Billigt vs dyrt täcke?