• Anonym (TS)

Syskon döpta efter speciellt tema, vet ni några?

Läste nyss på Facebook ett inlägg om fula namn. Då var det en syster som skrivit att hon heter Mejram och har två syskon Bacilika och Timjan (som senare bytte namn). De är alltså döpta efter kryddor.

Känner ni till några syskon döpta efter speciella teman kanske några som heter Björn, Lo och Varg eller liknande :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-10-01 14:07
    Ni får gärna skriva namnen, annars blir det lite tråkigt :)

• Svar på tråden Syskon döpta efter speciellt tema, vet ni några?
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (TS) skrev 2019-10-01 13:45:24 följande:

Läste nyss på Facebook ett inlägg om fula namn. Då var det en syster som skrivit att hon heter Mejram och har två syskon Bacilika och Timjan (som senare bytte namn). De är alltså döpta efter kryddor.

Känner ni till några syskon döpta efter speciella teman kanske några som heter Björn, Lo och Varg eller liknande :)

Min plan var att döpa mina barn efter Jupiters Gallileiska månar. Europa, Callisto, Io och Ganymedes. Tyvärr blev det bara ett barn. Ni får gissa vilket namn det blev. 
  • Anonym (AB)

Jag känner en familj med fyra barn som alla är döpta efter blommor. Tre flickor och en pojke.

• Anonym (Namn)

Jag vet en syskonskara som är döpta efter programmeringsspråk, och en annan där barnen har namn efter modehus.

• Anonym (Ozzy)

Mina har ett tema fast det var inte planerat så. Samma ursprung.

• Anonym (K)

Jag läste på något amerikanskt barn/namnforum någon gång om en som hade Harry Potter tema på sina barn. Hon hade en Harry, Fred, Lily och fjärde skulle heta Molly.

En annan hade två döttrar som heter Arwen & Eowyn.

Sen så har inte Jamie Olivers barn blomnamn eller naturnamn? Har för mig det.

• Anonym (TS)
    Anonym (qwerty) skrev 2019-10-01 13:53:21 följande:

Min plan var att döpa mina barn efter Jupiters Gallileiska månar. Europa, Callisto, Io och Ganymedes. Tyvärr blev det bara ett barn. Ni får gissa vilket namn det blev. 

Lo?
  • Giftskåneman

Alla mammas syskon har namn som börjar på B, vi bröder har dubbelnamn och har alla samma namn efter bindesstrecket, och mina systrar har dubbelnamn och alla har samma namn efter bindesstrecket

• Anonym (TS)
    Anonym (AB) skrev 2019-10-01 13:55:16 följande:

Jag känner en familj med fyra barn som alla är döpta efter blommor. Tre flickor och en pojke.

Anonym (Namn) skrev 2019-10-01 13:58:29 följande:

Jag vet en syskonskara som är döpta efter programmeringsspråk, och en annan där barnen har namn efter modehus.

Anonym (Ozzy) skrev 2019-10-01 14:00:30 följande:

Mina har ett tema fast det var inte planerat så. Samma ursprung.

Ni får gärna skriva namnen också ????
  • LFF
    Anonym (TS) skrev 2019-10-01 14:05:52 följande:
    Lo?
    Io (med stort i) heter Jupiters måne.
  • Mrs Moneybags

Har hört flera brittiska familjer som har växt- eller blomnamn.

Parneviks barn är ju döpta efter golf-tema.

Svar på tråden Syskon döpta efter speciellt tema, vet ni några?