• Anonym (TS)

Syskon döpta efter speciellt tema, vet ni några?

Läste nyss på Facebook ett inlägg om fula namn. Då var det en syster som skrivit att hon heter Mejram och har två syskon Bacilika och Timjan (som senare bytte namn). De är alltså döpta efter kryddor.

Känner ni till några syskon döpta efter speciella teman kanske några som heter Björn, Lo och Varg eller liknande :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-10-01 14:07
    Ni får gärna skriva namnen, annars blir det lite tråkigt :)

• Svar på tråden Syskon döpta efter speciellt tema, vet ni några?
  • Kiyah

Min fd svärmor döpte alla sina söner så dom hade ändelsen -onny.
    Typ Johnny, Ronny, Conny
    Dottern hade säkert fått samma ändelse om hon kommit på något kvinnonamn med den ändelsen

• Anonym (Cilla)
    Giftskåneman skrev 2019-10-01 14:05:55 följande:

Alla mammas syskon har namn som börjar på B, vi bröder har dubbelnamn och har alla samma namn efter bindesstrecket, och mina systrar har dubbelnamn och alla har samma namn efter bindesstrecket

Obehagligt :/
  • Anonym (...)
    Anonym (TS) skrev 2019-10-01 13:45:24 följande:

Läste nyss på Facebook ett inlägg om fula namn. Då var det en syster som skrivit att hon heter Mejram och har två syskon Bacilika och Timjan (som senare bytte namn). De är alltså döpta efter kryddor.

Känner ni till några syskon döpta efter speciella teman kanske några som heter Björn, Lo och Varg eller liknande :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-10-01 14:07

Ni får gärna skriva namnen, annars blir det lite tråkigt :)

Haha, ja, jag hade praktik på ett fritidshem en gång och då kommer en liten tjej glatt hoppandes fram till mig och frågar om jag kunde gissa vad hon hette. Nä, sa jag. Det är efter en krydda, svarade hon. Jag vågade inte riktigt gissa, så jag gav upp.. Cayenne sa hon..
  • Anonym (***)
    Mrs Moneybags skrev 2019-10-01 14:24:14 följande:

Har hört flera brittiska familjer som har växt- eller blomnamn.

Parneviks barn är ju döpta efter golf-tema.

Peg, 23, Penny, 22, Philippa, 20, och Phoenix, 18.
    Vilka av dessa namn är golftermer förutom Peg?
  • Anonym (Ozzy)
    Anonym (TS) skrev 2019-10-01 14:06:46 följande:

Ni får gärna skriva namnen också ????

Nja, då är jag inte anonym. Men tänk typ Freja och Tor, fast inte de namnen och inte det ursprunget.
  • Anonym (Mane)

Våra söner är döpta efter bibliska namn. Kain och Abel.

• Mrs Moneybags
    Anonym (***) skrev 2019-10-01 14:37:25 följande:
    Peg, 23, Penny, 22, Philippa, 20, och Phoenix, 18.
    Vilka av dessa namn är golftermer förutom Peg?
    Philippa heter Pebble Peach (Inspirerat av Pebble Beach) i andra- och tredjenamn.
    Penny för att Jesper alltid använde en penny istället för en markeringsknapp för att markera sin boll på green
    Phoenix Open var Jesper Parneviks första seger på PGA-touren

Bonusinfo: alla Bosse Parneviks barn heter något på J. 
  • Anonym (***)
    Mrs Moneybags skrev 2019-10-01 15:28:54 följande:
    Philippa heter Pebble Peach (Inspirerat av Pebble Beach) i andra- och tredjenamn.
    Penny för att Jesper alltid använde en penny istället för en markeringsknapp för att markera sin boll på green
    Phoenix Open var Jesper Parneviks första seger på PGA-touren

Bonusinfo: alla Bosse Parneviks barn heter något på J. 
    OK, ja det är ju inte golftermer, utan mer namn på ställen som har med golf att göra.

Som golfare så kallar jag inte deras namn för golftermer, förutom Peg.
  • Anonym (Ella)

Det är ju rätt vanligt att döpa barn efter asagudarna Tor, Freja, Oden, Loke, Idun osv... jag vet iof ingen som har den kombinationen med fler än två barn...

Svar på tråden Syskon döpta efter speciellt tema, vet ni några?