Inlägg från: Anonym (Irma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Irma)

Frågor om basalcellscancer

Jag måste tydligen tillbaka för att operera bort mer hud där en leverfläck skrapades bort för några månader sen. Basalcellscancer stod det i brevet. Jag vet att det inte ska vara "så farligt" men kan någon berätta lite mer?

Man får tydligen inte duscha på några dagar efter operationen. (Panik!!!) Inte heller lyfta tungt.

Kommer dom att titta på hela kroppen nu när dom har hittat en basalcellscancer?
    Jag har två "finnar" på näsan som inte går bort det kommer dom väl att titta närmare på nu?

Vet inte vad mer jag ska fråga just nu men blir jätteglad om ni med erfarenhet svarar något om hur det var för er eller om ni jobbar med ämnet.

• Svar på tråden Frågor om basalcellscancer
  • Anonym (Irma)

Så många bra svar. Vet ni om det är vanligt att om man har en basalcellscancer så har eller kommer man att ha fler?

Den på näsan är bra konstig för det är som en finne som jag råkade riva i i söndags och nu varje gång handduken kommer åt efter duschen så börjar den blöda. Jag får trycka hårt och länge för att få det att sluta. Hudläkaren har inte tid att titta på den förrän i december. Det är ingen finne men liknar en fast den är väldigt röd. Jag har alltid haft solskydd i ansiktet så kan det verkligen vara någon form av cancer?

Hur länge kan man skjuta på att ta bort basalcellscancern tror ni? Eftersom att den inte är farlig så är det väl ingen fara om det tar några månader efter diagnos?

Svar på tråden Frågor om basalcellscancer