• Anonym (Hej världen)

    Dejta feminist-tjejer

    Ni som testat, hur var de?

  • Svar på tråden Dejta feminist-tjejer
  • Anonym (jämställda villkor)

    Om du hade förstått ordets feminisms innebörd hade du inte behövt ställa frågan. Alla kvinnor som män som anser att kvinnor och män är lika mycket värda  och ska ha samma möjligheter är ju feminister i ordets rätta mening. Förmodligen skulle du önska dina döttrar samma villkor i livet som män?!

    Alltså inga större överraskningar om du inte är fast i en unken manssyn och förväntar dig att kvinnan ska göra allt i hemmet och inte är berättigad till sexuell njutning, rösträtt osv.

  • Anonym (A)
    Anonym (jämställda villkor) skrev 2019-10-02 16:56:30 följande:

    Om du hade förstått ordets feminisms innebörd hade du inte behövt ställa frågan. Alla kvinnor som män som anser att kvinnor och män är lika mycket värda  och ska ha samma möjligheter är ju feminister i ordets rätta mening. Förmodligen skulle du önska dina döttrar samma villkor i livet som män?!

    Alltså inga större överraskningar om du inte är fast i en unken manssyn och förväntar dig att kvinnan ska göra allt i hemmet och inte är berättigad till sexuell njutning, rösträtt osv.


    Fast här i Sverige så har kvinnor och män i regel samma möjligheter. Bortsätt från att kvinnor blir utsatta för sexualbrott i högre utsträckning än män så skulle jag nästan vilja påstå att dem har det snäppet bättre.

    Sen att män är mer benägna att ta risker och på så sätt får högre utdelning har inget med jämställdhet att göra.
  • Anonym (L)
    Anonym (L) skrev 2019-10-02 17:07:35 följande:

    Som att dejta vilken tjej som helst.


    Jag antar att du inte menar exttemistfeminister utan mer vanliga.
  • Anonym (U)

    Ööööh, jag har dejtat flera.

    Du får gissa hur det är. Har du dejtat tjejer alla så du kan relatera till svaret om jag berättar sedan?

  • Anonym (Hej världen)
    Anonym (jämställda villkor) skrev 2019-10-02 16:56:30 följande:

    Om du hade förstått ordets feminisms innebörd hade du inte behövt ställa frågan. Alla kvinnor som män som anser att kvinnor och män är lika mycket värda  och ska ha samma möjligheter är ju feminister i ordets rätta mening. Förmodligen skulle du önska dina döttrar samma villkor i livet som män?!

    Alltså inga större överraskningar om du inte är fast i en unken manssyn och förväntar dig att kvinnan ska göra allt i hemmet och inte är berättigad till sexuell njutning, rösträtt osv.


    Har inga döttrar men går alldeles utmärkt att tycka så utan att kalla sig feminist.
  • Anonym (Hej världen)
    Anonym (L) skrev 2019-10-02 17:08:16 följande:

    Jag antar att du inte menar exttemistfeminister utan mer vanliga.


    Precis, för de extrema är ofta singlar.
  • Tukt
    Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-02 16:45:52 följande:

    Ni som testat, hur var de?


    Du får det att låta som du dejtat en hel annan djurart.
    Men eftersom du frågar så får du väl räkna med att om någon har en uttalad ståndpunkt, så förväntar den sig nog att du ska matcha den hyggligt. Spelar ingen roll vilken ståndpunkt, utan just att det är något som är viktigt i hens liv.
    Så om du knappt vet vad feminism är, och ser dessa personer som något kuriöst inslag i dejtingdjungel, så riskerar du ju få en rätt dålig dejt.
  • Anonym (U)
    Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-02 18:27:56 följande:

    Precis, för de extrema är ofta singlar.


    Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-02 18:27:56 följande:

    Precis, för de extrema är ofta singlar.


    Då får du skriva om i din ts att du syftar på en speciell minoritet av feminister. Omöjligt att förstå annars.
  • Anonym (Kalle)

    Skitjobbigt, hon betalade hela notan och jag gick därifrån utan någon hållhake på henne att ta till

    Allvarligt, SU tror inte att alla kvinnor med lite vett bakom pannbenet är feminister som värdesätter jämlikhet?

Svar på tråden Dejta feminist-tjejer