• Missempi

Veckoindikator stämmer inte

Hej!

Jag har svaga positiva tester på sticka fortfarande. Är på äl+16, alltså bim+2.

För 5dagar sen tog jag clearblue veckoindikator å det stog 1-2v gravid. Nu tog jag test igen och det står fortfarande 1-2v, den borde vara 2-3v nu? Jag har ju gått över två veckor? Hur har ni fått på era test? Är det missfall på gång? Har det visat fel för er men gått bra ändå? Eller har det gått dåligt? Snälla!, behöver lite svar!!

Tack!

• Svar på tråden Veckoindikator stämmer inte
  • Daphodil
    Missempi skrev 2019-10-08 16:39:14 följande:

Tack för svar! Yes, ångrar så mycket att jag tog veckoindikator...man tror ju att man ska bli glad men kan lika gärna visa så man blir ledsen å orolig.

Var på gyn akuten idag men eftersom jag inte blödde så gjorde de ingenting, fick pengarna tillbaka och meningen ? ta en alvedon?...har försökt ringa runt innan till olika gyn i Sthlm utan resultat, så jag ringde 1177 å de sa att jag skulle åka till akuten. Fattar inte att de ska vara såhär svårt att få någon sorts hjälp! Känner mig helt förbisedd.

Jag förstår att du känner dig orolig, men hcg är inget som kontrolleras i vården enbart pga oro. Det enda du kan göra är att vänta, och som andra föreslagit boka ett privat ultraljud i v 8. Det är jättejobbigt med ovisshet, jag vet.
  • Anonym (....,)
    Missempi skrev 2019-10-08 16:39:14 följande:

Tack för svar! Yes, ångrar så mycket att jag tog veckoindikator...man tror ju att man ska bli glad men kan lika gärna visa så man blir ledsen å orolig.

Var på gyn akuten idag men eftersom jag inte blödde så gjorde de ingenting, fick pengarna tillbaka och meningen ? ta en alvedon?...har försökt ringa runt innan till olika gyn i Sthlm utan resultat, så jag ringde 1177 å de sa att jag skulle åka till akuten. Fattar inte att de ska vara såhär svårt att få någon sorts hjälp! Känner mig helt förbisedd.

Att det fortfarande bara viSar 1-2 låter inte speciellt positivt tyvärr när jag inte fått mer än 1-2 har de slutat i missfall . De kanske är ett MA därav du inte blöder vilket dom på gyn kuren borde ha indelat med vul . Åkte du till akuten som 1177 sa? Hoppas det går bra
  • Missempi
    Anonym (....,) skrev 2019-10-08 20:05:20 följande:

Att det fortfarande bara viSar 1-2 låter inte speciellt positivt tyvärr när jag inte fått mer än 1-2 har de slutat i missfall . De kanske är ett MA därav du inte blöder vilket dom på gyn kuren borde ha indelat med vul . Åkte du till akuten som 1177 sa? Hoppas det går bra

Ja jag åkte till akuten å det var där de sa ta en alvedon...sen sa hon inte ens hej då när jag gick gråtandes därifrån.

Vad är MA?
  • Anonym (....,)
    Missempi skrev 2019-10-08 20:21:38 följande:

Ja jag åkte till akuten å det var där de sa ta en alvedon...sen sa hon inte ens hej då när jag gick gråtandes därifrån.

Vad är MA?

Vissa jobbat på fel plats suck

t på egen hand.

MA = Missed Abortion = Fostret har dött men är kvar i livmodern och har inte stötts ut ännu.
  • Anonym (....,)

Nu behöver de ju absolut inte vara så men tycker verkligen du borde få en VUL att kolla de

• Missempi
    Anonym (....,) skrev 2019-10-08 20:31:09 följande:

Nu behöver de ju absolut inte vara så men tycker verkligen du borde få en VUL att kolla de

Mmm det tycker jag med. Men vad ska man göra när ingen har tid å akuten skickar hem en...

Men ska försöka imorrn igen!
  • Anonym (Betala)
    Missempi skrev 2019-10-08 20:35:30 följande:

Mmm det tycker jag med. Men vad ska man göra när ingen har tid å akuten skickar hem en...

Men ska försöka imorrn igen!

Tycker du ska unna dig själv och betala för ett vul, kostar inte många 100 och det kommer ge dig svar! Önskar dig lycka till<3
  • Missempi
    Anonym (Betala) skrev 2019-10-08 20:37:11 följande:

Tycker du ska unna dig själv och betala för ett vul, kostar inte många 100 och det kommer ge dig svar! Önskar dig lycka till<3

Ja men har gått in på sidor där de inte gör vul innan vecka 8. Vet du nån som gör tidigare?
  • Anonym (Betala)
    Missempi skrev 2019-10-08 20:45:46 följande:

Ja men har gått in på sidor där de inte gör vul innan vecka 8. Vet du nån som gör tidigare?

Tyvärr ingen aning:/
Svar på tråden Veckoindikator stämmer inte