• Thu 3 Oct 2019 20:02
    721 visningar
    4 svar
    4
    721

    Svaga tester och färgade flytningar

    Hej.

    Jag har sökt igenom hela google efter svar. Varit i kontakt med BM (dock innan färgade flytningar började) men fått råd att vänta till helgen, testa och se om det är positivt och isf skrivas in som gravid.

    Gravid?? Har jag svårt att tro.

    Söker era erfarenheter.

    Testade svagt positivt på BIM. Starkare BIM+3. Jätteglada. Gravid med syskon till vår lilla son. Testade igen BIM+6 (magkänslan sa till mig...). Svagt positivt. Aja, det var ju em-urin. Kollar igen imorgonbitti. Ännu svagare. Jaha. Missfall...

    När kommer blodet? Googlar sönder. På måndag (BIM+8) får jag ont, mensvärk, på jobbet. Väldigt ont. Inget blod. Kommer hem och får (TMI) en liten halvslemmig brun flytning på pappret. Tänker nu, nu är det på gång. Äntligen kan jag få det överstökat och börja om på ny kula sen.

    Väntar och väntar. Inget händer. Testar igen, BIM+10, morgonurin. Lite starkare streck än förut, men fortfarande väldigt svagt. Nu är jag på BIM+11 och har någon gång om dagen en minimal småbrun flytning som syns om man tittar noga på trosskyddet. Varit så i fyra dagar nu. Fått lite aprikosfärgade småprickar också när jag torkat mig två gånger under dessa dagar. Så lite att det nästan går ögat förbi.

    Vad händer???

    När ska missfallet sätta igång? Varför blev teststrecket plötsligt lite starkare? Jag är så orolig för MA. Vet inte vart jag ska vända mig. Ingen smärta och inget blod. VUL är väl bara en dröm såhär tidigt.

    Med sonen fick jag starkt plus på BIM+2. Starkare än någon av dessa tester. Dessutom stegrade det snabbt. Så tanken att detta skulle vara en frisk graviditet finns inte ens.

    Vad tror ni?

    Min plan nu är att ringa kk på sjukan om det är positivt i helgen. Inte fasiken skriver jag in mig som gravid på mvc iaf. De kollar väl inte ens om man är gravid på riktigt.

  • Svar på tråden Svaga tester och färgade flytningar
  • Anonym (Hej)
    Thu 3 Oct 2019 21:17
    #1

    Känns ju som att de borde vara starkt posetivt vid detta nuet.

    Tänker om de är på väg att bli missfall där av minskade hormoner.

    Men de borde ju märkas inom några dagar tycker ja

  • Thu 3 Oct 2019 23:39
    #2

    Den erfarenheten jag har av blodblandade flytningar test som går upp och ner var ett utomkvedshavandeskap. Det var exakt så, svagt positivt, lite starkare, svagare, starkare igen och flytningar med färg (bruna, rosa) behöver ju absolut inte vara så för dig. Jag hade inte alls ont eller alla de andra symptomen man ?ska? ha på ett utomkveds, jag bara visste (fråga inte hur men fick den känslan nästan direkt) och tvingade till mig en undersökning och visst man hittade inget i min livmoder och blodproverna ökade men inte som en frisk graviditet utan mkt långsammare och gick lite upp och ner det tog 1,5v men till sist hittade de den i min högra äggledare som jag kunde rädda genom att det upptäcktes så tidigt att jag kunde behandlas med cellgifter istället för op. Så när tester går upp och ner och man småblöder då säger jag alltid numer att man ska åka och kolla direkt!

    Jag vill dock tillägga att jag testade svagt positivt ganska länge och småblödde även när jag väntade min son, och han är en frisk 1,5åring idag så det behöver inte vara varken X eller missfall heller, håller tummarna för det<3


    Pojke 9-12-17
  • Fri 4 Oct 2019 16:52
    #3

    Tack för svar... BIM+12 och extremt sparsamma svagt brun/beigefärgade flytningar är allt som händer här. Ingen smärta.

    Jag har funderat på utomkveds men vet inte hur jag ska lyckas få en undersökning av detta utan smärta och blod.

  • Mon 7 Oct 2019 12:46
    #4
    Jenkan123 skrev 2019-10-04 16:52:27 följande:

    Tack för svar... BIM+12 och extremt sparsamma svagt brun/beigefärgade flytningar är allt som händer här. Ingen smärta.

    Jag har funderat på utomkveds men vet inte hur jag ska lyckas få en undersökning av detta utan smärta och blod.


    Ökar testerna något eller inget alls? Mina ökade med extremt långsamt (för långsamt.) Tyvärr har jag lärt mig att man måste ljuga och säga att man har magsmärtor också, jag var ärlig på akuten och fick riva upp himmel och jord för en kontroll, och när jag hade rätt så blev det alldeles tyst där inne. Vill man inte bråka på akuten, så kontakta privat gynekolog där du blir kontrollerad.
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Svaga tester och färgade flytningar