• Linnis92

Skolios..

Jag hade över 30 grader och fick min korsett när jag var 11 och hade den tills jag var 13. 20 timmar om dygnet hade jag den. För mig var den inte speciellt mycket i vägen men det var pinsamt, var rädd för vad folk skulle tycka. När jag började högstadiet slutade jag använda den helt för skammen, ny skola, nya kompisar och en ny tandställning, nej då försvann korsetten.

Kurvan hade gått ner till 14 grader då tror jag det var.

Nu är jag 27 och har inga problem med ryggen än så länge.

Sen fick jag en annan kropp. Blev slank över magen eftersom den alltid hölls in, fick mycket höfter och en del rumpa, men det är något som jag trivts med så var inga problem.

• Linnis92
    scrapparlotta skrev 2019-10-04 09:05:24 följande:

Tack för ditt svar..skönt att höra att du inte tyckte den var ivägen. Men när du slutade med den i högstadiet...gjorde du det själv eller tyckte läkarna att det var ok åxå. Hur satt kläderna? Hur funkade gympan? Kunde du sova gott på nätterna med den på?

Läkarna tyckte det var okej. Jag hade slutat växa då och då var det okej att ta bort den tyckte även läkaren.

Kläderna satt ju sådär, den syns ju så fort man böjer sig ner, då petar den ut i underkant. Samt att spännena på den syns genom tighta kläder. I alla fall på den tiden.

Man vande sig att sova med den, i början var det hemskt men som om sagt, man vande sig.

När jag tänker efter så det som nog var absolut jobbigast var linnena, jag fick ha långa linnen under korsetten för att inte få skavsår och det blev så himla varmt och fuktigt. Jag fick jätte mycket problem med finnar på bröstkorgen och över hela ryggen. Det var nog de absolut värsta.
Svar på tråden Skolios..