• Fri 4 Oct 2019 16:43
    931 visningar
    11 svar
    11
    931

    Äggstimulering som ej gett resultat!

    Allting verkar ju ha gått fel till med dig. För det första ska all behandling och medicinering bestämmas av IVF-kliniken och dom ska ge dig recept och order hur man tar allt. Självklart ska man ta sprutan som förhindrar spontan äl om man gör korta metoden som du verkar ha gjort! Det borde din gynläkare begripit. 2 ägg är meningslöst att plocka ut vid IVF, man måste ha fler för att ha en chans till insättning. Antingen har det blivit fel med medicinerna, fel dos, fel antal dagar, fel sort eller också borde du gjort långa metoden istället. Det är sånt som IVF-kliniken bestämmer utifrån VUL du borde ha gjort hos dom. Då ser man hur många ägganlag man har och hur många ägg man rimligen borde kunna få ut efter behandling.

    Vad gäller äggdonation är det självklart nåt man kan göra i Sverige, men först efter att det verkligen konstaterats att dina möjligheter till IVF med egna ägg är utdömda. Och det verkar ju inte så än tycker jag. Minns du vad ditt FSH och AMH- värde var? Metod och medicinering utgår ju från de värdena också utöver VUL.

    Prata med IVF-kliniken igen och säg precis hur allt gått till och att du inte är nöjd. Finns det nån annan gynläkare i din närhet som du kan gå till om nu resor till själva kliniken är omöjliga? Att köra samma koncept en gång till med samma usla bemötande är ju meningslöst- nåt måste ändras. Och då tror jag du har en chans. Om IVF-kliniken ansett att du vore chanslös hade de inte gått med på att försöka ens så dom måste ju trott att det vore möjligt. Ge inte upp!

  • Fri 4 Oct 2019 17:45
    #3

    Får jag fråga vilken klinik du går på? Aldrig hört talas om att gynläkaren bestämmer metod och medicinering och då har jag ändå gjort 7 behandlingar själv. ÄD trodde jag var tillåtet privat i Sverige tills åtminstone 42 år för det är ju vanlig IVF. Kollat upp det noga?

    Man kan aldrig veta om äggblåsorna innehåller ägg förrän man plockat dom, men man kan nog utgå från att de man släpper spontant släpper ägg. Och det gör man efter misslyckad IVF om äggblåsorna överstigit 10 mm.

Svar på tråden Äggstimulering som ej gett resultat!