• Anonym (Bekymrad)

Normalt att inte kyssas på andra dejten??

Jag började skriva med en kille för några veckor sedan. När vi snackat i 2 veckor sågs vi väldigt spontant för första gången. Det var en söndagskväll o klockan var väldigt mycket så frågade om jag fick komma förbi o säga hej då vi bor ganska nära varandra. Då han höll på o flytta ville han inte ses hemma då det var lite stökigt men ville gärna ta en promenad. Promenaden ledde även till att jag ändå fick komma in där vi sedan satt o snackade i hans soffa. Vi fortsatte att höras under veckan o han frågade när vi skulle ses nästa gång o så. Vi flörtade även lite i form av att han tyckte vi skulle ha massagekväll, o att vi skulle vara lättklädda så det var lätt att ge massage Mm.

Har nu haft åt andra dejt. Även denna väldigt sent o spontant då han är mitt uppe i flytt o jag har vart bortrest hela veckan. Han skrev att jag kunde komma o hälsa på om jag ville men hh massagen får bli en annan gång då det inte är så mysigt hos honom nu. Jag åkte dit o vi satt i hans soffa o pratade. När tillägga att han sagt att han söker seriöst.

För mig är detta otroligt främmande! Jag har träffat väldigt många killar där vi kyssts o även haft sex på första dejten men som sen även skitit sig då han tydligen bara varit ute efter sex. Genom våra flörtiga meddelanden har jag ibland trott han med bra vill ha sex men skulle så vart fallet så skulle han ju inte föreslå en promenad, eller brytt sig om hur mysigt det var utan verkligen tagit tillfället i akt att ha massage vilket lätt hettar upp stämningen. Det är väldigt främmande att killen inte ens försöker kyssa mig! Vilket ändå känns bra.

Vår andra dejt var som sagt ikväll o han avslutade med att vi ska höras o kanske ses på söndag. Vi satt tom i hans säng o pratade men inget hände.

Så hur ska jag tolka detta? Är han otroligt blyg o inte vågar kyssa mig? Ska jag ta det bra eller dåligt?

Och vad tror ni om han är seriös eller inte? Hade han vart oseriös borde han väl ändå försökt något på 2 dejter?

• Svar på tråden Normalt att inte kyssas på andra dejten??
  • Anonym (Deeeeejt)
    Anonym (Bekymrad) skrev 2019-10-18 07:04:37 följande:

Trött kan jag ju förstå då han har ett krävande jobb. Men just att han sitter o spelar typ hela tiden. Tex sa han ju nej till att ses i söndags o så satt han o spelade hela kvällen.

Det är bara så synd för han är så n av få som fått mig att känna mig trygg o inte behövt tvivla då han visat intresse mm.

Men nu har jag ju som sagt hört av mig mycket senaste tid o han inte sen i måndags. Jag funderar på att inte höra av mig alls i helgen. Tjänar ju ingenting till heller om han ändå är tråkig att skriva med..

För mig låter det som att han numera känner sig trygg med dig och därför kan visa sitt rätta jag. Hur ser det ut när ni är hos honom? Servar han dig? Är det städad och fint? Är sängkläderna fräscha? Handdukarna. Köket? Leta efter små tecken för att se om det är en klassisk mansgris som lämpar allt på kvinnan så fort de är exklusiva. Kvinnor är dumma att serva i nyförälskelsen för att de är rädda att mannen ska tycka mindre om dom för det.

Detta är för mig varningstecken när han inte ens kan ta sig tid att prata i telefon utan att spela samtidigt. Respektlöst faktiskt.

Om det händer igen så hade jag bett honom att ringa upp när han var färdig. Ringer han inte igen, eller säger att han stänger av direkt, så hade jag sagt hopsnör.
  • Anonym (Deeeeejt)
    Anonym (Deeeeejt) skrev 2019-10-18 08:10:55 följande:

För mig låter det som att han numera känner sig trygg med dig och därför kan visa sitt rätta jag. Hur ser det ut när ni är hos honom? Servar han dig? Är det städad och fint? Är sängkläderna fräscha? Handdukarna. Köket? Leta efter små tecken för att se om det är en klassisk mansgris som lämpar allt på kvinnan så fort de är exklusiva. Kvinnor är dumma att serva i nyförälskelsen för att de är rädda att mannen ska tycka mindre om dom för det.

Detta är för mig varningstecken när han inte ens kan ta sig tid att prata i telefon utan att spela samtidigt. Respektlöst faktiskt.

Om det händer igen så hade jag bett honom att ringa upp när han var färdig. Ringer han inte igen, eller säger att han stänger av direkt, så hade jag sagt hopsnör.

Haha inte hopsnör!!! Det skulle stå good-bye!
  • Anonym (Bekymrad)
    Anonym (Deeeeejt) skrev 2019-10-18 08:10:55 följande:

Om han nu skulle känna sig trygg med mig så är det väl ändå bra om jag inte skriver till honom?

Nej det är precis detta jag lagt märke till gällande honom att han överhuvudtaget inte bryr sig om hemmet! Städat o så har det varit men när det gäller detaljer mm så är han inte alls brydd! Han äter mycket färdigmat som pan pizza o sånt. Jag själv gillar inte heller att laga mat själv så det förstår jag la. Men när det gäller att ha fint i lägenheten så är han inte alls noga! Just sänkläder har jag lagt märke till att han enbart har ett par o sängen är alltid obäddad. När vi pratat om hans flytt så sa jag engång: det är så kul att flytta o bestämma vilka färger man ska ha på tex handdukar o inredning! Vad av han svarar: sånt bryr jag mig inte alls om. Jag köper vitt så är det lättast.

När jag var hemma i hans nya lägenhet var det tom bajsspår i toaletten..

Som sagt så sa han ju inte direkt nej när jag frågade om att ses men var liksom som han kände sig tvungen att säga ja vilket gjorde att jag sa vi tar det en annan dag ist. Han svarar ju under tiden han spelar o han måste ju få spela men detta verkar ske varje dag.

Så va ska jag göra? Inte höra av mig i helgen?
  • Pope Joan II
    Anonym (Bekymrad) skrev 2019-10-18 08:44:17 följande:
    Om han nu skulle känna sig trygg med mig så är det väl ändå bra om jag inte skriver till honom?

Nej det är precis detta jag lagt märke till gällande honom att han överhuvudtaget inte bryr sig om hemmet! Städat o så har det varit men när det gäller detaljer mm så är han inte alls brydd! Han äter mycket färdigmat som pan pizza o sånt. Jag själv gillar inte heller att laga mat själv så det förstår jag la. Men när det gäller att ha fint i lägenheten så är han inte alls noga! Just sänkläder har jag lagt märke till att han enbart har ett par o sängen är alltid obäddad. När vi pratat om hans flytt så sa jag engång: det är så kul att flytta o bestämma vilka färger man ska ha på tex handdukar o inredning! Vad av han svarar: sånt bryr jag mig inte alls om. Jag köper vitt så är det lättast.

Som sagt så sa han ju inte direkt nej när jag frågade om att ses men var liksom som han kände sig tvungen att säga ja vilket gjorde att jag sa vi tar det en annan dag ist. Han svarar ju under tiden han spelar o han måste ju få spela men detta verkar ske varje dag.

Av detta att döma är du ju inte så väldigt nöjd med honom, så varför handlar ditt stora bryderi om huruvida du ska kunna snärja honom eller inte?
  • Anonym (Bekymrad)
    Pope Joan II skrev 2019-10-18 08:49:24 följande:

Av detta att döma är du ju inte så väldigt nöjd med honom, så varför handlar ditt stora bryderi om huruvida du ska kunna snärja honom eller inte?

Jag är såklart intresserad av honom o skulle vilja se hur vi kan utvecklas. De första dejterna var han väldigt bra o våra samtal flöt på mm men känner att intresset ändå minskat när han börjat kännas så tråkig.. vill samtidigt inte lägga ner helt men något får nog hända så jag inte tappar intresset helt
  • Anonym (Deeeeejt)
    Anonym (Bekymrad) skrev 2019-10-18 08:44:17 följande:

Svårt att råda vidare. Jag hade inte grävt djupare när det redan finns så många varningstecken. Sen ska du komma ihåg att ingen av oss är emotionellt inblandade. Det är lätt för oss att säga ditten och datten, men vi har inga känslor alls inblandade. Valet är fortfarande ditt.
  • Anonym (Bekymrad)
    Anonym (Deeeeejt) skrev 2019-10-18 09:27:19 följande:

Svårt att råda vidare. Jag hade inte grävt djupare när det redan finns så många varningstecken. Sen ska du komma ihåg att ingen av oss är emotionellt inblandade. Det är lätt för oss att säga ditten och datten, men vi har inga känslor alls inblandade. Valet är fortfarande ditt.

Jo så är det ju.. jag tänker att jag nästa helg ska bjuda hem honom till mig o hitta på något kul ist. Men tänker fram till dess, om han nu inte hört av sig till mig på några dagar är det väl inte fel av mig att backa lite o låta honom höra av sig?
  • Anonym (nej)

Det är så lätt att bedöma någon baserat på de första dejterna och sedan tänka att han eller hon är så, men man måste komma ihåg att det egentligen inte visar den riktiga personen. Det är nog mer den du ser nu som han är.

Bajsränder i toan när du kommer på besök? Han verkar inte bry sig så mycket om vad du tycker.

Om du fortfarande är intresserad hade jag sagt att du ska avvakta om han inte hört av sig sedan i måndags.

• Anonym (Bekymrad)
    Anonym (nej) skrev 2019-10-18 11:41:17 följande:

Det är så lätt att bedöma någon baserat på de första dejterna och sedan tänka att han eller hon är så, men man måste komma ihåg att det egentligen inte visar den riktiga personen. Det är nog mer den du ser nu som han är.

Bajsränder i toan när du kommer på besök? Han verkar inte bry sig så mycket om vad du tycker.

Om du fortfarande är intresserad hade jag sagt att du ska avvakta om han inte hört av sig sedan i måndags.

När vi började skriva med varandra var han jätte på o skrev hela tiden. Sen avtog det helt , men sen efter vår första träff så blev han jätte på igen.

Men jag känner lite nu att jag tänker inte skriva till honom utan nu är det han som får visa lite intresse.

Ja nu har ju våra dejter skett väldigt spontant. Men antingen ser man ju till att alltid ha en fräsch toa o om inte så hinner man ju iaf bädda till sängen lite snabbt o dubbelkolla toaletten så att den är ren o fräsch
  • Pope Joan II
    Anonym (Bekymrad) skrev 2019-10-18 09:09:31 följande:
    Jag är såklart intresserad av honom o skulle vilja se hur vi kan utvecklas. De första dejterna var han väldigt bra o våra samtal flöt på mm men känner att intresset ändå minskat när han börjat kännas så tråkig.. vill samtidigt inte lägga ner helt men något får nog hända så jag inte tappar intresset helt
    Anonym (Bekymrad) skrev 2019-10-18 10:02:08 följande:
    Jo så är det ju.. jag tänker att jag nästa helg ska bjuda hem honom till mig o hitta på något kul ist. Men tänker fram till dess, om han nu inte hört av sig till mig på några dagar är det väl inte fel av mig att backa lite o låta honom höra av sig?
    Allt verkar handla om taktik för dig? Varför känner du inte efter vad du vill och inte och agerar efter det i stället för att hela tiden fråga dig själv och de som ger dig råd om hur och vad du ska göra? 

De inlägg här ovan som jag citerat är väldigt motsägelsefulla. I det översta pratar du om att du känner att intresset minskat och i det nedre om vilken strategi du nu ska ha för att få honom att ta initiativet att höra av sig. 

Jag tycker att du ska höra av dig om du vill höra av dig och låta bli om du tycker att han är tråkig att prata med. Om du uppfattar honom som en person som har ett för litet relationsengagemang för att du ska känna dig tillfreds och nöjd så är han högst troligt inte rätt för dig. Alla har vi ju våra preferenser och en del av dem går inte att kompromissa bort. 

• Anonym (Tuttan)

Min erfarenhet säger att träffas man igen efter första träffen så.är man redo för sex...men ibland kan det dra ut till tredje träffen. Blir det inte sex då är det kört!

• Anonym (Bekymrad)
    Pope Joan II skrev 2019-10-18 16:57:30 följande:

Allt verkar handla om taktik för dig? Varför känner du inte efter vad du vill och inte och agerar efter det i stället för att hela tiden fråga dig själv och de som ger dig råd om hur och vad du ska göra? 

De inlägg här ovan som jag citerat är väldigt motsägelsefulla. I det översta pratar du om att du känner att intresset minskat och i det nedre om vilken strategi du nu ska ha för att få honom att ta initiativet att höra av sig. 

Jag tycker att du ska höra av dig om du vill höra av dig och låta bli om du tycker att han är tråkig att prata med. Om du uppfattar honom som en person som har ett för litet relationsengagemang för att du ska känna dig tillfreds och nöjd så är han högst troligt inte rätt för dig. Alla har vi ju våra preferenser och en del av dem går inte att kompromissa bort. 

Jag har alltid tyckt om att prata med honom så det gör att jag vill skriva. Men nu tänker jag inte det för just nu känns det väldigt konstigt alltihopa. Detta är faktiskt inte likt honom o då känner jag bara att jag förnedrar mig själv genom att skriva till honom.

Antingen har han tappat intresset helt från ena dagen till den andra vilket känns lite konstigt, eller så kör han nåt sjukt spel o försöker testa mig eller något. Men jag tänker faktiskt inte höra av mig.

Hab kanske kände att vår senaste dejt inte var bra men då ser jag ingen anledning till att höra av sig dagarna efter för att sedan bara upphöra. Då slutar man väl höra av sig direkt efter dejten o inte föreslår en ny dejt som han gjorde.. nu börjar jag överanalyserar allt men för mig är detta extremt konstigt ifrån hans sida.
  • Anonym (Bekymrad)
    Anonym (nej) skrev 2019-10-18 11:41:17 följande:

Han hörde av sig igår kväll o skrev hej o frågade va jag gjorde. Detta var dock kl 11 på kvällen. En liten känsla säger att han testar mig eller var man ska säga. Jag vet själv att i vissa fall har jag enbart låtit killen höra av sig o på så sätt har det känt bättre för mig. Helt fel jag vet. Nä men svårt att förklara hela situationen bara. Tänker la att skulle han inte längre vara intresserad så borde han inte hört av sig flera gånger efter vår senaste dejt utan där o då sluta men han hörde ju trots allt av sig o ville boka en ny dejt. O känns konstigt om intresset skulle försvinna helt från ena dagen till den andra.

Men så hörde han ju av sig då igår kl 11. I vanliga fall är det alltid jag som hör av mig på fredagarna då vi oftast ses då. Kan han ha blivit bekväm? O nu undra vad jag gjorde då jag inte hörde av mig som vanligt o därav höra av sig så sent. Inte lönt att spekulera iaf känner jag utan får bli som det blir.
Svar på tråden Normalt att inte kyssas på andra dejten??