• Anonym (Bekymrad)

Normalt att inte kyssas på andra dejten??

Jag började skriva med en kille för några veckor sedan. När vi snackat i 2 veckor sågs vi väldigt spontant för första gången. Det var en söndagskväll o klockan var väldigt mycket så frågade om jag fick komma förbi o säga hej då vi bor ganska nära varandra. Då han höll på o flytta ville han inte ses hemma då det var lite stökigt men ville gärna ta en promenad. Promenaden ledde även till att jag ändå fick komma in där vi sedan satt o snackade i hans soffa. Vi fortsatte att höras under veckan o han frågade när vi skulle ses nästa gång o så. Vi flörtade även lite i form av att han tyckte vi skulle ha massagekväll, o att vi skulle vara lättklädda så det var lätt att ge massage Mm.

Har nu haft åt andra dejt. Även denna väldigt sent o spontant då han är mitt uppe i flytt o jag har vart bortrest hela veckan. Han skrev att jag kunde komma o hälsa på om jag ville men hh massagen får bli en annan gång då det inte är så mysigt hos honom nu. Jag åkte dit o vi satt i hans soffa o pratade. När tillägga att han sagt att han söker seriöst.

För mig är detta otroligt främmande! Jag har träffat väldigt många killar där vi kyssts o även haft sex på första dejten men som sen även skitit sig då han tydligen bara varit ute efter sex. Genom våra flörtiga meddelanden har jag ibland trott han med bra vill ha sex men skulle så vart fallet så skulle han ju inte föreslå en promenad, eller brytt sig om hur mysigt det var utan verkligen tagit tillfället i akt att ha massage vilket lätt hettar upp stämningen. Det är väldigt främmande att killen inte ens försöker kyssa mig! Vilket ändå känns bra.

Vår andra dejt var som sagt ikväll o han avslutade med att vi ska höras o kanske ses på söndag. Vi satt tom i hans säng o pratade men inget hände.

Så hur ska jag tolka detta? Är han otroligt blyg o inte vågar kyssa mig? Ska jag ta det bra eller dåligt?

Och vad tror ni om han är seriös eller inte? Hade han vart oseriös borde han väl ändå försökt något på 2 dejter?

• Svar på tråden Normalt att inte kyssas på andra dejten??
  • Anonym (openyourmind)
    Anonym (dagenssamhälle) skrev 2019-10-06 23:38:30 följande:

Hur sjukt har samhället blivit när dygd är ett okänt begrepp....

Har det verkligen inte slagit dig att han väntar för att han letar efter något seriöst? Själv hade jag träffat maken i flera månader och planerat en framtid ihop innan vi kysstes.

Ja, det är mycket dubbelmoral bland kvinnor.
    Män är bara ute efter sex heter det. Sen när ni träffas och han faktiskt är seriös och vill att det ska växa fram, då är han omanlig.
    Läs flera av svaren här, från kvinnor
    https://www.familjeliv.se/forum/thread/79745832-du-verkar-inte-direkt-intresserad

C
    iterar Fjäril kär:
    Du kunde liksom inte tänka själv där och då och fatta att hon var ute efter sex? Att öppna munnen och prata om förväntningar inför kvällen? Att ta initiativ genom att prata?

Hon är uppklädd och tillfixad och det ringde inga klockor hos dig då?

Även om du vill ta det lugnt hade du kunnat kyssa henne ändå, ni har kunnat sitta tätt intill varandra och myst med pussar, kramar, hålla hand etc men stoppat i tid för att du ville vänta.

Man kan ha intim närhet med kläderna på utan att det leder till sex.
  • Anonym (Bekymrad)
    Anonym (Deeeeejt) skrev 2019-10-07 05:46:49 följande:

Härligt!!! Det kommer att bli så bra! Kan ni hinna med en promenad i veckan kanske?

Får jag inflika en grej bara som jag tror att du kan ha nytta av?

Jag får en känsla av att din självkänsla är låg. Nu tror jag att det är en riktigt bra kille du träffat som kommer att stärka dig, men för att själv kunna jobba med sin självkänsla så gäller det att gå på sin magkänsla. Eller samvete om man vill kalla det så. Den inre rösten. Den talar alltid om vad man behlver och vill om man bara lyssnar. Att beta av sin inre lista gör att man blir starkare och får mer tro på sig själv. Då blir man inte lika påverkad av andra och slutar jämföra sig med andra. Tänk hela tiden om det vore din dotter som sa de sakerna du tänker om dig själv ibland. Inte hade du hållt med henne och sagt att jo det stämmer, du är värdelös?!

Var lika snäll mot dig själv som du är mot andra!

Lycka till!!!

Grejen är att jag jobbar på annan ort så är för det mesta borta på vardagarna...

Jag vet att jag har ganska så dålig självkänsla. Jag tycker själv att jag är en bra tjej o självförtroendet är det inget fel på! Jag vet att jag är ganska så eftertraktad hos killar o att de tycker jag är snygg. MEN ändå finns tankarna där även i detta fallet att han kommer ligga med mig o sen bara skita i mig..

Men ännu en grej som är annorlunda i detta fallet mot tidigare är att jag själv visar mycket mer intresse! Förut har jag knappt skrivit till killar jag dejtat utan låtit de höra av sig dagligen till mig just för att få det bekräftat att de tänker på mig. Vilket kan visa på lågt intresse från mig. Men med denna killen var det JAG som tog initiativet till att ens börja prata o här skriver jag i föreslår dejter för honom :) det är även ömsesidigt då han även hör av sig till mig o vill ses vilket skapar ett lugn hos mig :)

Tex så skulle jag aldrig höra av mig förut för o fråga hur dagen varit utan det var alltid killen som fick dra igång konversionen som om jag inte ville visa mig sårbar. Med han här har jag inga problem alls att visa att jag är intresserad utan njuter av när jag tex skriver o frågar hur hans dag varit o han visar intresse tillbaka o ställer frågor mn :) det jag vill komma fram till är att det inte känns som ett spel vilket är otroligt skönt!!
  • Anonym (openyourmind)
    Anonym (Bekymrad) skrev 2019-10-07 10:32:16 följande:
    Grejen är att jag jobbar på annan ort så är för det mesta borta på vardagarna...

Jag vet att jag har ganska så dålig självkänsla. Jag tycker själv att jag är en bra tjej o självförtroendet är det inget fel på! Jag vet att jag är ganska så eftertraktad hos killar o att de tycker jag är snygg. MEN ändå finns tankarna där även i detta fallet att han kommer ligga med mig o sen bara skita i mig..

Men ännu en grej som är annorlunda i detta fallet mot tidigare är att jag själv visar mycket mer intresse! Förut har jag knappt skrivit till killar jag dejtat utan låtit de höra av sig dagligen till mig just för att få det bekräftat att de tänker på mig. Vilket kan visa på lågt intresse från mig. Men med denna killen var det JAG som tog initiativet till att ens börja prata o här skriver jag i föreslår dejter för honom :) det är även ömsesidigt då han även hör av sig till mig o vill ses vilket skapar ett lugn hos mig :)

Tex så skulle jag aldrig höra av mig förut för o fråga hur dagen varit utan det var alltid killen som fick dra igång konversionen som om jag inte ville visa mig sårbar. Med han här har jag inga problem alls att visa att jag är intresserad utan njuter av när jag tex skriver o frågar hur hans dag varit o han visar intresse tillbaka o ställer frågor mn :) det jag vill komma fram till är att det inte känns som ett spel vilket är otroligt skönt!!
    Många killar som skulle tycka det var skönt att träffa en tjej som dig. Båda visar ömsesidigt intresse, allt känns bra och skönt. Istället för att allt ligger på killen, han ska vara tankeläsare. Tjejen är passiv och väntar in hans initiativ.
  • Anonym (Bekymrad)
    Anonym (openyourmind) skrev 2019-10-07 10:42:37 följande:

Många killar som skulle tycka det var skönt att träffa en tjej som dig. Båda visar ömsesidigt intresse, allt känns bra och skönt. Istället för att allt ligger på killen, han ska vara tankeläsare. Tjejen är passiv och väntar in hans initiativ.

Ok då kanske jag gjorde helt rätt i att ta Initiativ denna gången o inte vara passiv och velat spela svårfångad som alla andra gånger :)
  • Anonym (openyourmind)
    Anonym (Bekymrad) skrev 2019-10-07 11:46:02 följande:
    Ok då kanske jag gjorde helt rätt i att ta Initiativ denna gången o inte vara passiv och velat spela svårfångad som alla andra gånger :)
    Varför gör ni tjejer så, är passiva och spelar svårfångade?
  • Anonym (Bekymrad)
    Anonym (openyourmind) skrev 2019-10-07 11:49:49 följande:

Varför gör ni tjejer så, är passiva och spelar svårfångade?

Jag kan bara tala från mig själv o jag gillar inte alls spel o liknande. Utan jag är passiv just för att jag inte vill visa mig sårbar o skämms nästan eller va man säger om jag visar mig mer intresserad av killen.

Därför känns det helt annorlunda nu o jag går inte på helspänn hela tiden. Vi båda skriver o visar att vi båda vill ses mN vilket gör att jag skriver till honom utan att tänka vem som skrev senast mm
  • Anonym (Väntar)
    Anonym (Bekymrad) skrev 2019-10-08 09:36:57 följande:

Därför känns det helt annorlunda nu o jag går inte på helspänn hela tiden. Vi båda skriver o visar att vi båda vill ses mN vilket gör att jag skriver till honom utan att tänka vem som skrev senast mm

Kommer du att kramas med honom snart?
  • Anonym (openyourmind)
    Anonym (Bekymrad) skrev 2019-10-08 09:36:57 följande:
    Jag kan bara tala från mig själv o jag gillar inte alls spel o liknande. Utan jag är passiv just för att jag inte vill visa mig sårbar o skämms nästan eller va man säger om jag visar mig mer intresserad av killen.

Men det är helt ok att killar tar risker och visar intresse, blir sårbara och riskerar bli dissade?
  • Anonym (Bekymrad)
    Anonym (Väntar) skrev 2019-10-08 09:45:04 följande:

Kommer du att kramas med honom snart?

Hah kramas gör vi o kan nästan lova att vi garanterat kommer kyssas till helgen på vår nästa dejt om inte tom sex! Med tanke på hur vi pratar med varandra märker man att båda knappt kan hålla sig längre haha
  • Anonym (Väntar)
    Anonym (Bekymrad) skrev 2019-10-08 10:02:49 följande:

Hah kramas gör vi o kan nästan lova att vi garanterat kommer kyssas till helgen på vår nästa dejt om inte tom sex! Med tanke på hur vi pratar med varandra märker man att båda knappt kan hålla sig längre haha

Så du vill ha det så skönt är det något han sent kommer att glömma
Svar på tråden Normalt att inte kyssas på andra dejten??