• Anonym (Mang)

Dyra sexdockor - hur nära verkliga varan är de?

Jag har landat i beslutet att köpa en sexdocka. Det är något jag funderat länge på och nu är jag säker, därför har jag även tänkt mig en rätt så dyr modell. Det jag är ute efter är helt enkelt något som är så likt den äkta varan som möjligt. Tilläggas bör att jag sen tidigare knappt har några erfarenheter av sådant med undantag för en billigare uppblåsbar docka som jag ändå slängde bara efter någon vecka. Jag är alltså inte intresserad av andra uppblåsbara sexdockor för några hundralappar.

Mina frågor är nu egentligen följande:

- Hur lik kan en sexdocka vara till den verkliga varan?
    Då det finns dockor som kan kosta uppemot 100 000kr så undrar man ju.

- Hur länge håller dyrare docka egentligen? Tillverkarna uppger givetvis positiva svar på livslängden men jag tar gärna emot erfarenhetsvärden av er som faktiskt har en sån docka. Jag har inte tänkt göra några "konstiga" saker med dockan, utan enbart vad de flesta skulle benämna vanligt sex en handfull gånger i veckan.

- Var går gränsen för vad man faktiskt kan köpa sig för pengar? Syftar då på skillnaden på dockorna i de olika prisklasserna. Är det någon nämnbar skillnad i känsla mellan en docka som kostar 80 000kr kontra en som kostar 20 000kr? Skillnad på en på 20 000kr jämfört med annan modell för 15 000kr? Finns det någon gräns?

På sistone har jag för det mesta kikat på https://njutningen.se/, och då på modellerna i 10 000-20 000kr spannet. Jag är villig att även betala mer, men gör ogärna det om det inte tjänar sitt syfte. Jag är inte heller ute efter plyschdockorna de har eller några andra "annorlunda" alternativ, utan som tidigare nämnt något så likt verkligheten som möjligt. Här blir också min tredje fråga mest aktuell, vad är det för skillnad på dockorna i det prisspannet? Hittills har jag för det mesta bara gått efter magkänsla, har inte heller någon att diskutera det med.

Har ni andra tips, gärna sådant som ni själva provat, tas de gärna emot.

Drömmen är dock någon av modellerna från https://www.realdoll.com/. De är dock väldigt, väldigt dyra. Har själva "plockat" ihop min drömdocka, men då landade också prislappen på ca 7000 dollar. Det är inte en summa som jag bara kan slänga ut utan måste spara ett bra tag. Kan många intyga om att det inte är så stor skillnad på känsla med en sådan och någon för kanske 20 000kr så känns det inte så värt. Här spelar även livslängden en avgörande roll. Är det dock en väsentlig skillnad och hon håller ett några år så ser jag det som en investering som jag absolut kan tänka mig.

Tacksam för svar kopplat till erfarenhetsvärden och inte mängder av specifikationer  som ändå står listade hos företagen. Om det inte är så att man inte tänkt på någon viktig detalj om man aldrig köpt något sådant förut. Med undantag då för specifikationer gällande livslängd, då jag inte är helt säker på om man kan tro på det rakt av.

• Svar på tråden Dyra sexdockor - hur nära verkliga varan är de?
  • Frontline

Tror inte det finns nån docka oavsett pris som kan ersätta en riktig kvinna..
    Visst dom kan vara dyra i drift med och överstiga priset på en docka många gånger..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Mang)

Jo men problemet är just att det inte alltid bara är så lätt att skaffa en flickvän. Därav min avvägning och beslutet som jag landat i...

• Anonym (torsk)

För de pengarna kan du gå på bordell rätt många gånger istället. Är inte det ett roligare alternativ?

• Anonym (-)
    Anonym (torsk) skrev 2019-10-11 07:09:23 följande:

För de pengarna kan du gå på bordell rätt många gånger istället. Är inte det ett roligare alternativ?

bordell finns dock inte i sverige.
  • Anonym (M)

Jag har inte haft någon väldigt dyr sexdocka utan en billigare i TPE men svarar ändå om min erfarenhet kan vara till någon hjälp. Att de kan vara mycket verklighetstrogna tvivlar jag inte på då även min känns relativt verklighetstrogen. Penetrationsmässigt är den trång och skön, sen är det naturligtvis inte riktigt samma känsla som en fitta men det säger ju sig självt. Rent utseendemässigt är min docka väldigt anatomiskt korrekt också och har fina detaljer vilket gör det lättare att bli tänd. Realdolls är förstås överlägsna på den här punkten men tycker ändå man kan hitta många fina dockor i lägre prisklasser också.

När det kommer till att "klämma och känna" däremot tycker jag att min tappar en del i realism. Visst är den betydligt mer verklig än en uppblåsbar i plast men känns ändå mycket hårdare och fastare än vad en kvinnokropp gör. Brösten känns närmast som hårda bollar och överlag är känslan alldeles för fast när man har händerna på den. Här kan jag förstås inte svara på om det skulle vara bättre med en dyrare docka, gissningsvis ja men misstänker att även de kan kännas mer orealistiska att beröra.

För min del tror jag det beror mycket på hur man är som person och vad man vill ha ut av sexet. Vill man bara ha en snabbis in och ut kan en docka vara ett hyfsat substitut, däremot är sex så mycket mer för mig och på alla de punkterna kommer en docka aldrig i närheten av hur det är att vara med en kvinna. Så på det sättet känns det förstås aldrig så äkta och nu när jag är i ett förhållande blir det inte av att använda den längre.

Som nybörjare är det bra att tänka på att de kräver en hel del tid och engagemang. Vill du hålla dockan i gott skick är det regelbunden rengöring och talkning av huden som gäller. Annars blir de snabbt ofräscha och klibbar fast samt att sprickor lättare kan uppstå. Man ska inte underskatta hur mycket jobb det är, särskilt i de fall du har en tyngre docka och använder den regelbundet. Jag kan bära min men det är inte utan att det känns av och köper du en realdoll kanske en rullstol är ett bra komplement för att flytta runt den. Det kan också vara en del jobb med att flytta dem överlag och man får vara försiktig så man inte skadar dockan.

Känner du alls någon osäkerhet över om en sexdocka är något för dig skulle jag nästan rekommendera att vänta med en realdoll och istället köpa en billigare docka i TPE. Ja det blir lite mer pengar i slutändan om du ändå vill köpa en dyrare docka senare men du kan också spara mycket pengar om du skulle inse att det inte är din grej eller vara nöjd med den dockan du har. Det är ett bra sätt att prova på och du slipper tänka på alla tusenlappar som flaxar iväg om du gör något lite tokigt i början.

Har du fler frågor är det bara att ställa dem så svarar jag så gott jag kan ur min begränsade erfarenhet.

• Kiyah

Nu har jag ingen erfarenhet alls av sånt (är kvinna). men det finns ju dokumentärer om folk som har sånna där dockor, mest real dolls. Borde finnas på youtube.
    Men det verkar som om att tar du hand om dockan så kan du ha den i många år och börjar den bli sliten kan man skicka in den på uppfräschning

• Anonym (Mang)

Inte bekväm med det alternativet. Dessutom inte heller lagligt som någon nämnde. Så det alternativet avstår jag.
  • Anonym (Mang)
    Anonym (M) skrev 2019-10-11 11:28:55 följande:

Jag har inte haft någon väldigt dyr sexdocka utan en billigare i TPE men svarar ändå om min erfarenhet kan vara till någon hjälp. Att de kan vara mycket verklighetstrogna tvivlar jag inte på då även min känns relativt verklighetstrogen. Penetrationsmässigt är den trång och skön, sen är det naturligtvis inte riktigt samma känsla som en fitta men det säger ju sig självt. Rent utseendemässigt är min docka väldigt anatomiskt korrekt också och har fina detaljer vilket gör det lättare att bli tänd. Realdolls är förstås överlägsna på den här punkten men tycker ändå man kan hitta många fina dockor i lägre prisklasser också.

När det kommer till att "klämma och känna" däremot tycker jag att min tappar en del i realism. Visst är den betydligt mer verklig än en uppblåsbar i plast men känns ändå mycket hårdare och fastare än vad en kvinnokropp gör. Brösten känns närmast som hårda bollar och överlag är känslan alldeles för fast när man har händerna på den. Här kan jag förstås inte svara på om det skulle vara bättre med en dyrare docka, gissningsvis ja men misstänker att även de kan kännas mer orealistiska att beröra.

För min del tror jag det beror mycket på hur man är som person och vad man vill ha ut av sexet. Vill man bara ha en snabbis in och ut kan en docka vara ett hyfsat substitut, däremot är sex så mycket mer för mig och på alla de punkterna kommer en docka aldrig i närheten av hur det är att vara med en kvinna. Så på det sättet känns det förstås aldrig så äkta och nu när jag är i ett förhållande blir det inte av att använda den längre.

Som nybörjare är det bra att tänka på att de kräver en hel del tid och engagemang. Vill du hålla dockan i gott skick är det regelbunden rengöring och talkning av huden som gäller. Annars blir de snabbt ofräscha och klibbar fast samt att sprickor lättare kan uppstå. Man ska inte underskatta hur mycket jobb det är, särskilt i de fall du har en tyngre docka och använder den regelbundet. Jag kan bära min men det är inte utan att det känns av och köper du en realdoll kanske en rullstol är ett bra komplement för att flytta runt den. Det kan också vara en del jobb med att flytta dem överlag och man får vara försiktig så man inte skadar dockan.

Känner du alls någon osäkerhet över om en sexdocka är något för dig skulle jag nästan rekommendera att vänta med en realdoll och istället köpa en billigare docka i TPE. Ja det blir lite mer pengar i slutändan om du ändå vill köpa en dyrare docka senare men du kan också spara mycket pengar om du skulle inse att det inte är din grej eller vara nöjd med den dockan du har. Det är ett bra sätt att prova på och du slipper tänka på alla tusenlappar som flaxar iväg om du gör något lite tokigt i början.

Har du fler frågor är det bara att ställa dem så svarar jag så gott jag kan ur min begränsade erfarenhet.

Tack för svaret, många bra punkter.

I ungefär vilken prisklass ligger din docka? Väldigt subjektivt med billigare i dessa sammanhang i synnerhet då prisspannet på utbudet är så pass brett.

När du skriver att det inte är riktigt samma känsla som en fitta, är det då något specifikt som skulle kunna förbättra känslan? Exempelvis värme, vibration etc. Då det finns lite olika modeller i olika prisklasser med sådana alternativ.

Gällande regelbunden rengörning och talkning, hur många tillfällen/vecka pratar vi om? Och hur lång tid brukar det ta? Givetvis tänker jag rengöra henne direkt efter användning, men bör man även hålla på med extra underhåll?

Hur är det med klibbigheten och sprickorna, har du varit med om något sådant med din docka? När dök de upp i sådana fall? Kan ju i bästa fall ge en liten fingervisning om den totala livstiden.
  • Anonym (olagligt)

Det är olagligt.
  • Anonym (olagligt)

Hej TS,
    Hoppas du hittar en docka du är nöjd med, men hoppas också du hittar "the real deal" tids nog.

Svar på tråden Dyra sexdockor - hur nära verkliga varan är de?