• Anonym (Mang)

Dyra sexdockor - hur nära verkliga varan är de?

Jag har landat i beslutet att köpa en sexdocka. Det är något jag funderat länge på och nu är jag säker, därför har jag även tänkt mig en rätt så dyr modell. Det jag är ute efter är helt enkelt något som är så likt den äkta varan som möjligt. Tilläggas bör att jag sen tidigare knappt har några erfarenheter av sådant med undantag för en billigare uppblåsbar docka som jag ändå slängde bara efter någon vecka. Jag är alltså inte intresserad av andra uppblåsbara sexdockor för några hundralappar.

Mina frågor är nu egentligen följande:

- Hur lik kan en sexdocka vara till den verkliga varan?
    Då det finns dockor som kan kosta uppemot 100 000kr så undrar man ju.

- Hur länge håller dyrare docka egentligen? Tillverkarna uppger givetvis positiva svar på livslängden men jag tar gärna emot erfarenhetsvärden av er som faktiskt har en sån docka. Jag har inte tänkt göra några "konstiga" saker med dockan, utan enbart vad de flesta skulle benämna vanligt sex en handfull gånger i veckan.

- Var går gränsen för vad man faktiskt kan köpa sig för pengar? Syftar då på skillnaden på dockorna i de olika prisklasserna. Är det någon nämnbar skillnad i känsla mellan en docka som kostar 80 000kr kontra en som kostar 20 000kr? Skillnad på en på 20 000kr jämfört med annan modell för 15 000kr? Finns det någon gräns?

På sistone har jag för det mesta kikat på https://njutningen.se/, och då på modellerna i 10 000-20 000kr spannet. Jag är villig att även betala mer, men gör ogärna det om det inte tjänar sitt syfte. Jag är inte heller ute efter plyschdockorna de har eller några andra "annorlunda" alternativ, utan som tidigare nämnt något så likt verkligheten som möjligt. Här blir också min tredje fråga mest aktuell, vad är det för skillnad på dockorna i det prisspannet? Hittills har jag för det mesta bara gått efter magkänsla, har inte heller någon att diskutera det med.

Har ni andra tips, gärna sådant som ni själva provat, tas de gärna emot.

Drömmen är dock någon av modellerna från https://www.realdoll.com/. De är dock väldigt, väldigt dyra. Har själva "plockat" ihop min drömdocka, men då landade också prislappen på ca 7000 dollar. Det är inte en summa som jag bara kan slänga ut utan måste spara ett bra tag. Kan många intyga om att det inte är så stor skillnad på känsla med en sådan och någon för kanske 20 000kr så känns det inte så värt. Här spelar även livslängden en avgörande roll. Är det dock en väsentlig skillnad och hon håller ett några år så ser jag det som en investering som jag absolut kan tänka mig.

Tacksam för svar kopplat till erfarenhetsvärden och inte mängder av specifikationer  som ändå står listade hos företagen. Om det inte är så att man inte tänkt på någon viktig detalj om man aldrig köpt något sådant förut. Med undantag då för specifikationer gällande livslängd, då jag inte är helt säker på om man kan tro på det rakt av.

• Svar på tråden Dyra sexdockor - hur nära verkliga varan är de?
  • Anonym (Mang)
    Anonym (Not a thing) skrev 2019-10-13 06:16:42 följande:
    Tips: använd inte stora ord om du inte är helt säker på dess betydelse. Då blir det så här knasigt som ditt svar...

Tänk över ditt språkbruk och varför du väljer att uttrycka dig som du gör är mitt råd till dig. Det har inget med socialkonstruktivism att göra, även om det är ett ballt ord att slänga sig med.
    Jag hänvisar åter till mitt senaste svar till dig, vilket jag även håller fast vid.
  • Anonym (Mang)
    Anonym (M) skrev 2019-10-12 11:56:31 följande:
    Min kostade runt 8000-9000 kr, köpte in direkt från en fabrik. När det gäller känslan är det svårt att sätta fingret på var den egentligen avviker mest. Det känns helt enkelt mer som att knulla plast (även om det är en följdsam och mjuk sådan). Värme tror jag skulle kunna bidra positivt till upplevelsen, däremot är jag skeptisk till vibrationer. De kan förstås ge mer stimulans men i slutändan vibrerar ju inte en riktig fitta på det sättet så är målet realism tror jag inte det är någon höjdare.

Jag tror inte du behöver göra något extra underhåll men använder man dockan 2-3 ggr i veckan blir det ju en del flytta fram och tillbaka samt rengöra. Här beror det också på hur den är konstruerad och om man kommer i den eller inte. En del dockor har inserts man kan plocka ur och spola av, då är det förstås betydligt enklare och kanske räcker att torka av på övriga ytan. Min docka har inte det utan jag pumpar in rengöringsvätska samt spolar ur och då är det i princip ett måste att hålla till i badrummet. Skulle säga att det tar en halvtimme iallafall för underhåll per gång. Det är naturligtvis inte några väldiga mängder med tid men kan bli lite jobbigt i längden att alltid behöva göra det efteråt även om det kanske är sent och du är trött eller bara vill slappna av efteråt.

Klibbigheten är väldigt vanlig när det gäller TPE och silikon som jag förstår det och uppstod nästan direkt med min docka också. Det är därför du talkar in den regelbundet, efter behandling återfår den en mer hudlik känsla och det fastnar inte så mycket skräp och småpartiklar. Min har en liten spricka i ena blygdläppen som, om jag inte missminner mig, uppstod efter några månaders användning. Den har dock inte blivit större och i övrigt har dockan hållit sig bra så det är inget större problem. Den främsta anledningen egentligen till att du inte vill ha mindre sprickor är att bakterier lättare kan få fäste i dem samt förstås att de ibland kan bli större med tiden.
    Tack för ett bra svar! Gav många konkreta punkter som jag funderat på.

Har du erfarenheter av något annat material än TPE? Jag har läst på lite mer nu och TPE verkar vara det absolut mest förekommande, dock hittar man ju en del andra varianter som till exempel FantaFlesh. Hittar inte riktigt några tekniska specifikationer på vad det egentligen är, så en gissning är att det enbart är en variant av TPE som vissa tillverkare använder sig av. Främst då för de intima delarna då dockorna också kan ha komponenter av både och.
  • Anonym (Kilcast)

Klassiskt att det ska komma massa kränkta kvinnor som ska "problematisera" ditt språkbruk. Snacka om att de är rädda och ser sig hotade av att inte längre ha ensam sexuell makt. Också typiskt hela den poststrukturalism som finns idag. Allting ska övertolkas och feltolkas av allmänt griniga och avundsjuka människor.

Hoppas du hittar en bra docka TS, glöm inte att det kräver underhåll och rengöring bara :)

• Anonym (nä)
    Anonym (Kilcast) skrev 2019-10-13 12:48:34 följande:

Klassiskt att det ska komma massa kränkta kvinnor som ska "problematisera" ditt språkbruk. Snacka om att de är rädda och ser sig hotade av att inte längre ha ensam sexuell makt. Också typiskt hela den poststrukturalism som finns idag. Allting ska övertolkas och feltolkas av allmänt griniga och avundsjuka människor.

Hoppas du hittar en bra docka TS, glöm inte att det kräver underhåll och rengöring bara :)

ensam sexuell makt.. dock så inbillar vi oss att vi fortfarande är valet framför en docka som verkar vara sista utvägen. Vi kan i vilket fall aldrig få mer makt än vad männen slänger efter oss, så egentligen är det ingen makt. Alla har samma makt att säga nej till sex. Jag tycker i alla fall det är bra om TS kan få sexuellt utbyte på detta vis, det är han värd. Det vore bra om det kunde funka bra för andra också istället för att sitta hemma bittra och hata på nätet. Män som tar ansvar för sin egen sexualitet utan att andra ska bli lidande.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mang) skrev 2019-10-13 12:35:09 följande:

Tack för ett bra svar! Gav många konkreta punkter som jag funderat på.

Har du erfarenheter av något annat material än TPE? Jag har läst på lite mer nu och TPE verkar vara det absolut mest förekommande, dock hittar man ju en del andra varianter som till exempel FantaFlesh. Hittar inte riktigt några tekniska specifikationer på vad det egentligen är, så en gissning är att det enbart är en variant av TPE som vissa tillverkare använder sig av. Främst då för de intima delarna då dockorna också kan ha komponenter av både och.

Jo som jag förstått det är FantaFlesh och diverse andra "hudtyper" någon slags variant av TPE. Jag har för mig att en sleeve jag hade var i någon av dem och kändes rätt bra men ingen erfarenhet av det när det gäller sexdockor. Skulle inte säga att sleeven direkt var bättre eller sämre materialmässigt utan ungefär på samma nivå som min docka.

Förstår att du gärna vill ha något som känns så verklighetstroget som möjligt och det kan säkert vara rätt stor skillnad mellan dockor beroende på material, kostnad osv. Samtidigt tror jag ändå att det är svårt att komma riktigt nära hur en fitta känns och att det är något man bör vara beredd på oavsett hur mycket man spenderar. Skönt men på ett annorlunda sätt helt enkelt.
  • Anonym (Mang)
    MaryM skrev 2019-10-13 09:09:19 följande:

Jag har alltid varit fascinerad av realdolls.

Frågan är hur de gör med tex brösten. Det borde ju gå att göra bröst i tex silikon som blir mjuka att ta på, men de kanske helt enkelt inte håller?

Det finns ju dockor som kostar uppemot 100 000kr och då får man ju hoppas på att de fixat tille n bra lösning vad gäller känsla och kvalitet. De går ju även att specialbeställa efter eget tycke och smak när det kommer till den prisklassen (storlek, form, färg, fräknar m.m). Vill minnas att jag även någonstans såg modeller med inbyggd sensor, lyckas dock inte hitta de jag tänker på just nu.

Har dock själv igen erfarenhet av modeller i de prisklasserna utan det är bara vad jag läst mig till eller sett videos på bland annat tillverkarnas hemsida.
  • Anonym (Mang)
    Anonym (26 och Oskuld) skrev 2019-10-13 10:51:26 följande:

Jo, jag funderar lite på samma sak. Jag tycker att racyme har rätt fina dockor, de ser väldigt söta ut.Hjärta Det bästa av allt är ju även om du inte nöjer dig med utseendet på dockorna så kan du ju kombinera det här med VR porr. Så har du något fint att titta på och en docka för att simulera porrfilmen som du tittar på. Jag kan knappt föreställa mig vad som kommer finnas på marknaden om tio år. Utvecklingen går bara framåt. Vi behöver inte längre kriga för att hantera mansöverskottet.

Hade på något sätt helt missat Racyme! Jag håller med dig, tack. Ja jag tror också att vi går en väldigt spännande framtid tillmötes, och det går fort! Både vad gäller VR, AI och förhoppninsgvis mer överkomliga priser i samband med större produktion.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Mang) skrev 2019-10-13 21:52:06 följande:
    Det finns ju dockor som kostar uppemot 100 000kr och då får man ju hoppas på att de fixat tille n bra lösning vad gäller känsla och kvalitet. De går ju även att specialbeställa efter eget tycke och smak när det kommer till den prisklassen (storlek, form, färg, fräknar m.m). Vill minnas att jag även någonstans såg modeller med inbyggd sensor, lyckas dock inte hitta de jag tänker på just nu.

Har dock själv igen erfarenhet av modeller i de prisklasserna utan det är bara vad jag läst mig till eller sett videos på bland annat tillverkarnas hemsida.
    Låter ju fullkomligt patetiskt att lägga sådana pengar på en
    lösfitta "de-lux" typ. 
    Vad har ni för problem som inte kan träffa riktiga kvinnor??
    Rikta in livet på dockor??? Släpp sargen för i helvete!!
  • Anonym (Not a thing)
    Anonym (Kilcast) skrev 2019-10-13 12:48:34 följande:

Vänligen sluta missbruka ordet kränkt. Jag är inte det minsta kränkt, jag påtalar bara ts olämpliga ordval för människor och pekar på att den bakomliggande attityden man kan ana hos de som väljer det språkbruket möjligen ligger bakom hans problem.

Att hojta krääänkt så fort någon uttrycker en åsikt som inte stämmer överens med ens egen är inget annat än ett billigt, men misslyckat, försök att vinna en diskussion.
  • Anonym (26 och Oskuld)
    Anonym (Hmmm) skrev 2019-10-13 22:00:57 följande:

Låter ju fullkomligt patetiskt att lägga sådana pengar på en

lösfitta "de-lux" typ. 

Vad har ni för problem som inte kan träffa riktiga kvinnor??

Rikta in livet på dockor??? Släpp sargen för i helvete!!

Du verkar inte förstå att inte alla män har den möjligheten. Det finns de med handikapp som aldrig få uppleva sex eller såna som mig som inte pallar sociala interaktioner. Att umgås med folk är väldigt påfrestande för mig, relationer och konflikter är något jag inte klarar av, jag gråter av det minsta lilla. Vi har dessutom ett mansöverskott i Sverige, en del män kommer aldrig kunna hitta någon partner, sånt brukade inte vara något problem förut då männen oftast dog i krig, men nu krigar vi inte lika ofta så då måste vi kunna komma upp med andra alternativ, aka sexdolls.
Svar på tråden Dyra sexdockor - hur nära verkliga varan är de?