Dyra sexdockor - hur nära verkliga varan är de?
Jag har landat i beslutet att köpa en sexdocka. Det är något jag funderat länge på och nu är jag säker, därför har jag även tänkt mig en rätt så dyr modell. Det jag är ute efter är helt enkelt något som är så likt den äkta varan som möjligt. Tilläggas bör att jag sen tidigare knappt har några erfarenheter av sådant med undantag för en billigare uppblåsbar docka som jag ändå slängde bara efter någon vecka. Jag är alltså inte intresserad av andra uppblåsbara sexdockor för några hundralappar.
Mina frågor är nu egentligen följande:
- Hur lik kan en sexdocka vara till den verkliga varan?
Då det finns dockor som kan kosta uppemot 100 000kr så undrar man ju.
- Hur länge håller dyrare docka egentligen? Tillverkarna uppger givetvis positiva svar på livslängden men jag tar gärna emot erfarenhetsvärden av er som faktiskt har en sån docka. Jag har inte tänkt göra några "konstiga" saker med dockan, utan enbart vad de flesta skulle benämna vanligt sex en handfull gånger i veckan.
- Var går gränsen för vad man faktiskt kan köpa sig för pengar? Syftar då på skillnaden på dockorna i de olika prisklasserna. Är det någon nämnbar skillnad i känsla mellan en docka som kostar 80 000kr kontra en som kostar 20 000kr? Skillnad på en på 20 000kr jämfört med annan modell för 15 000kr? Finns det någon gräns?
På sistone har jag för det mesta kikat på https://njutningen.se/, och då på modellerna i 10 000-20 000kr spannet. Jag är villig att även betala mer, men gör ogärna det om det inte tjänar sitt syfte. Jag är inte heller ute efter plyschdockorna de har eller några andra "annorlunda" alternativ, utan som tidigare nämnt något så likt verkligheten som möjligt. Här blir också min tredje fråga mest aktuell, vad är det för skillnad på dockorna i det prisspannet? Hittills har jag för det mesta bara gått efter magkänsla, har inte heller någon att diskutera det med.
Har ni andra tips, gärna sådant som ni själva provat, tas de gärna emot.
Drömmen är dock någon av modellerna från https://www.realdoll.com/. De är dock väldigt, väldigt dyra. Har själva "plockat" ihop min drömdocka, men då landade också prislappen på ca 7000 dollar. Det är inte en summa som jag bara kan slänga ut utan måste spara ett bra tag. Kan många intyga om att det inte är så stor skillnad på känsla med en sådan och någon för kanske 20 000kr så känns det inte så värt. Här spelar även livslängden en avgörande roll. Är det dock en väsentlig skillnad och hon håller ett några år så ser jag det som en investering som jag absolut kan tänka mig.
Tacksam för svar kopplat till erfarenhetsvärden och inte mängder av specifikationer som ändå står listade hos företagen. Om det inte är så att man inte tänkt på någon viktig detalj om man aldrig köpt något sådant förut. Med undantag då för specifikationer gällande livslängd, då jag inte är helt säker på om man kan tro på det rakt av.